LG W1941S werkt niet/onvolledig onder windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon989
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-11-2022
Hallo,

Ik heb zojuist windows 7 (32 bit ultimate NL) op de computer van mijn vriendin geinstalleerd.
Na installatie werkt alles (alle onderdelen in de HP Pavillion m### worden herkend).
NVIDIA drivers installeren, en klaar.

Helaas wordt de monitor LG W1941S niet herkend onder windows 7.
Ik heb geprobeerd om de windows vista drivers te installeren, maar die lossen de problemen niet op.

Die problemen zijn: Bij switchen naar hogere resolutie [die de monitor wel aan hoort te kunnen], klaagt de monitor over dat en een refresh rate out of range is], bij opstarten krijg ik na opstarten (functionele desktop in beeld) een seconde een zwart scherm, en daarna werk alles. De letters zien er verdrongen uit, dus er is wel vraag naar een hogere resolutie.

Zoektochten op internet hebben niet een driver opgeleverd voor windows 7.
Is er een driver ? Is er een andere monitor compatible met deze, waarvoor wel drivers beschikbaar zijn ?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipzn
  • Laatst online: 07-07 17:25
Kan je misschien niet bij die hogere resolutie een lagere refresh rate zetten?
In principe zou Windows Vista automatisch moeten herkennen welke resoluties en refresh rates het beeldscherm ondersteunt.

Meld even de vooruitgang, ben wel geinteresseerd en ben bereid een helpende hand toe te steken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb eventjes gekeken naar de specificaties van je monitor en voor zover ik zien kan is de maximale resolutie 1366 x 768 pixels. Dit betekent dus dat wanneer je erboven gaat zitten dat je nooit een fatsoenlijk beeld zal krijgen, puur om dat je monitor daar niet op gemaakt is. Eventuele drivers hebben daar verder geen invloed op want de meeste monitoren zijn gewoon plug&play, waarvoor dus geen drivers nodig zijn en er normalitair in apparaatbeheer Plug&Play monitor staat.

De refreshrate is overigens normaal altijd 60 Mhz bij een lcd-monitor en hieraan kan je verder niets veranderen, althans het is in elk geval ook niet aan te raden wil je schade voorkomen. Er bestaan wel 100 Mhz monitoren maar dan zit je al snel aan de hoge klasse monitoren, maar bij de gangbare lcd-monitoren is dit standaard 60 Mhz dus. Ander verhaal was bij de vroegere crt-monitoren waarbij je wel een variabele refreshrate kon instellen die vaak wel dan ook weer afhankelijk van de kwaliteit van de crt-monitor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon989
  • Laatst online: 03-11-2022
Ik heb de refreshrate van 72 naar 60 Hz teruggezet.
Zowel het verhogen als het verlagen van de resolutiezijn niet mogelijk, foutmelding van de monitor: Out of range 68.5/85 Hz.

Dit is als ik de Vista driver voor deze monitor gebruik.
Hetzelfde gebeurt als ik de default windows driver gebruik (Algemeen Niet-PnP beeldscherm)
Bij de laatste driver is het echter zo, dat ik de resolutie niet boven 1280 x 1024 kan krigen. (Bij de vista driver is geen andere resolutiemogelijk dan deze, i.e. niet hoger en niet lager)