Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Hey,

ik heb cable internet van ziggo, en de laatste weken doet het een beetje 'gaar'. Het is namelijk zo dat het bezoeken van sites (alle sites) af en toe erg traag gaat. Ik heb geprobeerd de zelfde sites op zo'n moment te bezoeken met verschillende browsers, maar het zelfde resultaat. Raar genoeg doen andere applicaties zoals ventrillo, games etc, het wel gewoon perfect, lage ping, etc.

Nog andere mensen die hier ervaring mee hebben/last van hebben laatste tijd?

Mvg,

Douw3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Wat voor resultaat krijg je met Speedtest.net?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 17:04

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
staat je MTU toevallig op 576 ipv 1500? Ik heb dat probleem iig wel vaak met Ziggo

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
tests bij speedtest.nl/net etc verschillen, meestal gewoon hoog, maar het is dus af en toe zo dat een soort plat ligt/onderbroken wordt, terwijl games en ventrillo gewoon op volle toeren door knallen Oo

@ kees, sorry, maar ik heb geen flauw idee wat mtu betekent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Douw3rd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:28:
tests bij speedtest.nl/net etc verschillen, meestal gewoon hoog, maar het is dus af en toe zo dat een soort plat ligt/onderbroken wordt, terwijl games en ventrillo gewoon op volle toeren door knallen Oo

@ kees, sorry, maar ik heb geen flauw idee wat mtu betekent :P
Meer info over MTU is hier te vinden: Wikipedia: Maximum transmission unit

In Vista en Windows 7 (misschien ook wel in XP) kan je de ingestelde MTU waarde zien door onderstaande in de command prompt te typen.

code:
1
netsh interface ipv4 show subinterfaces

Ik heb het probleem overigens ook, maar de mijne staat keurig op 1500.

[ Voor 0% gewijzigd door Fanatix op 10-04-2010 10:02 . Reden: Code tag ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Ook die van mij staat op 1500 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Wat voor router heb je?

Ik heb de oplossing voor mijn probleem namelijk mogelijk gevonden (vanavond ff testen).

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Pagina: 1