Raid 0 naar Raid 5 migratie in mijn werkstation

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Op dit moment draait ik Raid 0 met 2x 500gb in mijn werkstation.
Dit draait op de build-in raid van de Asus M3A78-T.
De laatste tijd krijg ik een aantal random reboot helaas. :-(
Omdat soms de array niet gelezen wordt denk ik dat een schijf aan het overlijden is.
Dit is opzich geen probleem omdat ik net 3x 750gb Samsung F1 over heb van een serverupgrade.
Deze wil ik dus gaan gebruiken in mijn werkstation. Het liefst in Raid 5 denk ik. Raid 0 is ook een optie qua snelheid, maar ik denk dat Raid 5 wel snel genoeg zal zijn.

Hoe kan ik het beste mijn data en partities overzetten?

Acronis en Norton Ghost. Kunnen geen image van een array wegschrijven naar een netwerk locatie.
Hoe belachelijk is dat! Ik wil namelijk het liefst een array image wegschrijven, de nieuw disk in een array plaatsen en de image via een bootdisk terug zetten op de nieuwe array.

Wie - o - wie weet een handige methode hiervoor?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je in windows werkt kan je met imagex.exe aan de gang uit de WAIK van Microsoft. gimagex is een grafische schil hier omheen. Werkt prima.

Met de WAIK kan je ook meteen een WinPE bootdisk maken. Zorg dan wel dat de drivers voor je controller (dit is het belangrijkst voor alle bootdisks) erin verwerkt zitten.

[ Voor 38% gewijzigd door redfoxert op 09-04-2010 21:08 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
redfoxert schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:07:
Als je in windows werkt kan je met imagex.exe aan de gang uit de WAIK van Microsoft. gimagex is een grafische schil hier omheen. Werkt prima.

Met de WAIK kan je ook meteen een WinPE bootdisk maken. Zorg dan wel dat de drivers voor je controller (dit is het belangrijkst voor alle bootdisks) erin verwerkt zitten.
Gratis tools altijd nice. :-) Helaas heeft deze dezelfde restricties. Ik kan alleen een partitie kiezen. Ik wil een hele disk (array) met meerdere partities naar een image omzetten. En deze dan in 1 actie terugzetten. Dit wou vroeger prima met de Norton Ghost bootdisks. Ik snap niet dat dit bij de huidige tools niet meer kan....

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

http://www.pctuts.be/downloads.php?do=file&id=1668

:?

image van een volume

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 23:07 ]