• Jacqueddo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01 17:05
Ik heb een AMD AM2 CPU en wil deze koelen.
Nu heb ik een koeler gekocht voor AM2 proc's, maar nu heb ik een vraagje.
Deze koeler heeft een rondkoelvlakje op de onderzijde met een doorsnede van 30mm.
Echter mijn Proc is vierkant en 40mm.
Is dit nu wel de goede koeler? Niet de hele Processor word nu voorzien van koeling.
Je zou zeggen smeer het vlakje gewoon uit, maar dat kan niet want na dat rondje beginnen gelijk de koelribben. (hij past wel gewoon op de bracket van het Mobo)
hier nog even de foto's erbij
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QCST3RF6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VJNR37MD.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Jacqueddo op 10-04-2010 17:13 . Reden: foto's bijplaatsen ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Niet het hele vierkantje wordt warm, slechts het midden. Dus als het middelste stuk maar contact maakt is het goed ;) Check na het installeren de temperatuur als je twijfelt of 'ie wel goed zit.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Als bij de beschrijving van de processorkoeler staat, dat het ventilatorblokje geschikt is voor AM2-processoren kan dat een aanwijzing zijn, dat het koelertje de processor koel kan houden.

Voor een specifiekere beoordeling is het handig om het merk en de produktcodes van de onderdelen te geven met links naar de omschrijving van de produkten op de website van de winkel en de fabrikant of de pricewatch.

Fanspeed kan de temperaturen voortdurend weergeven onder het computeren.

Plaatjes van de processor, de processorkoeler en de onderkant van de processorkoeler kunnen ook duidelijkheid geven.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 20:18 ]

• Jacqueddo
bedankt.
Ik zet hem er gewoon op.
Dan Hou ik de temp. wel in de gaten.

• Jacqueddo
Het is een AMD in een wit blanco doosje, waar geen beschrijving of iets dergelijks bij zit
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:13:
Als bij de beschrijving van de processorkoeler staat, dat het ventilatorblokje geschikt is voor AM2-processoren kan dat een aanwijzing zijn, dat het koelertje de processor koel kan houden.

Voor een specifiekere beoordeling is het handig om het merk en de produktcodes van de onderdelen te geven met links naar de omschrijving van de produkten op de website van de winkel en de fabrikant of de pricewatch.

Fanspeed kan de temperaturen voortdurend weergeven onder het computeren.

Plaatjes van de processor, de processorkoeler en de onderkant van de processorkoeler kunnen ook duidelijkheid geven.

Verwijderd

Met beschrijving wordt de informatie op de website van de webwinkel, AMD en de fabrikant bedoeld.

Misschien zit er wel een stickertje op het doosje met de productcode van de processor of de koeler.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 20:39 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:47

PeaceNlove

Deugleuter

Jacqueddo schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:31:
Het is een AMD in een wit blanco doosje, waar geen beschrijving of iets dergelijks bij zit
[...]
Dat is een prima koeler voor alle cpu's met een TDP tot en met 95W. Ik kwam deze koeler laatst ook tegen bij het installeren van een Athon X3 435 en het ding koelt prima.

Verwijderd

Heb hiero ook een Coolermaster Hyper TX3, en die houdt mijn AMD Athlon II X4 630 prima koel, ook al zie je aan de zijkanten van de koeler nog een stukje van de processor zelf :)

Zit meestal qua tempratuur zo rond de 20 á 25 graden (msn, surfen and the usual stuff) ;)

• Jacqueddo
Ik heb nog even de foto's erbij gezet

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-02 06:52
De koeler lijkt op een stock koeler van een AM3 processor. En zoals meerderen al zeiden, een prima koeler en naar mijn idee een stuk beter dan de standaard koelers die je met AM2 processoren kreeg. Ik sta nog altijd te kijken van de temperaturen van mijn 235e met zo'n zelfde koeler, momenteel zo'n 24 graden.

[ Voor 3% gewijzigd door Dadona op 10-04-2010 17:35 ]

De CSL/OT kroeg !

Verwijderd

Dadona schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:35:
De koeler lijkt op een stock koeler van een AM3 processor. En zoals meerderen al zeiden, een prima koeler en naar mijn idee een stuk beter dan de standaard koelers die je met AM2 processoren kreeg. Ik sta nog altijd te kijken van de temperaturen van mijn 235e met zo'n zelfde koeler, momenteel zo'n 24 graden.
Die koeler, zoals die op de foto staat in posting 1, wordt bij de Athlons gelevert .. Als je b.v. de laatste Phenom koopt, dan zit er een hele andere koeler erbij, eentje met koper leiding werk, en van een betere kwaliteit! (heb beide koelers in huis, dus heb vergelijkings materiaal) ;)

En ben nou niet echt te spreken over het koelend vermogen van de koeler, zoals die op de foto in dit topic staat. Heb de koeler daarom ook maar vervangen door een Cooler Master V8 8)
Pagina: 1