Kan niet meer inloggen op mijn Linksys wifi modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden heb ik dit topic gevolgd om van mijn draadloos modem een accespoint te maken.

Nu probeer ik weer in te loggen omdat ons draadloos netwerk nog wep beveiligd is. Echter, ik kan niet meer inloggen en ik heb echt geen idee wat de reden precies is. Het gaat om een Linksys modem.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Equator/HB/L48-2230-e.jpg

Ik heb het volgende gedaan:
1) internet UTP kabel van pc eruit getrokken, alle kabels van linksys ook eruit getrokken
2) UTP kabel van Linksys (linker poort naast de voedingspoort) naar internet poort van de pc
3) voedingskabel van het modem erin gestopt
4) vervolgens naar "http://192.168.1.1" in mijn browser
5) werkte niet, dus via cmd => ipconfig /all bij default gateway gekeken
6) er stond geen ip bij default gateway
7) vervolgens heb ik van alles geprobeerd, UTP kabel in ingang 1, 2, 3, 4, daarnaast ook alle combinaties geprobeerd zonder de voeding op het modem. Zonder resultaat...

Weet iemand eventueel de oplossing?

Bij de HOWTO staat geen oplossing beschreven voor dit probleem. Google levert ook niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En heb je die rood omcirkelde reset knop ook geprobeerd ?

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 09-04-2010 19:58 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 23:32
en (sorry als ik ergens een leesfout maak) modem uit en de restetknop indrukken en vervolgens router aanzetten? Dan zou je in ieder geval alles opnieuw in kunnen stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

fish schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:56:
Dat is inderdaad een voor de hand liggende stap die ik niet lees in de TS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff opniew en wat beter

Adressen worden via dhcp uitgedeelt, als je het topic hebt gevolgd staat dhcp uit. en het adres wat je hebt op je pc komt van een andere router of staat vast ingesteld

dus reset die hap, en zorg dat je pc op dhcp staat, en je normale router/modem eerst even uitzetten, anders krijg je daar mischien een adres van

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Gewoon je pc een vast ip geven, dan moet je in de config kunnen komen als je het ip van de linksys nog weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik die rode knop niet heb geprobeerd is omdat dan alles gereset wordt. Ik ben dan bang dat mijn hele netwerk dan weer opnieuw ingesteld moet worden. Mij leek het daarom voor de hand liggend om gewoon bij de instellingen de beveiliging te veranderen van wep naar wpa2.

Kan ik echt niet in het modem komen zonder op de reset knop te drukken?

Straks druk ik op de resetknop, kom ik er nog steeds niet in en heb ik ook geen draadloos netwerk meer. :+
BlackWhizz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:05:
Gewoon je pc een vast ip geven, dan moet je in de config kunnen komen als je het ip van de linksys nog weet.
Ik ga dit ook even proberen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:32:
De reden dat ik die rode knop niet heb geprobeerd is omdat dan alles gereset wordt. Ik ben dan bang dat mijn hele netwerk dan weer opnieuw ingesteld moet worden. Mij leek het daarom voor de hand liggend om gewoon bij de instellingen de beveiliging te veranderen van wep naar wpa2.

Kan ik echt niet in het modem komen zonder op de reset knop te drukken?

Straks druk ik op de resetknop, kom ik er nog steeds niet in en heb ik ook geen draadloos netwerk meer. :+
eerder andersom, dan kan waarschijnlijk iedereen er in ;) alleen hij zal een verkeerde gateway doorgeven omdat hij aan zal nemen dat hij zelf de gateway is
en idd dan moet je het opnieuw instellen.
Ik ga dit ook even proberen.
als je de adressen nog weet is dit de beste optie,, maar ik ging ervanuit dat je die niet meer wist omdat je er niet meer in kon komen. en je het ip van de gateway hebt geprobeert

Iperf

Pagina: 1