Ik moet bij iemand zijn geheugen vervangen. Het is AIRXL computer met een amd athlon 64 en een MS-7010 moederbord. Eerst zat er 512mb in, nu heb ik 2 reepjes gekocht van 1 gb. Als ik ze er alletwee in doe valt de computer uit na het Windows boot scherm. Als ik er een van 1 GB in doe start hij wel op en als ik het andere reepje van 1 GB erin doe start hij ook op. Een combinatie van 1 Gb en 0,5 gb werkt ook. Waarom start de computer niet als ik er 2 gb in stop?
Zou t bord niet gewoon maar 1,5 gig ondersteunen ofzo?
Het bordje zou 2GB ondersteunen, zo leert een snelle Google.
[ Voor 15% gewijzigd door YellowOnline op 09-04-2010 19:55 ]
Verwijderd
Uit een forum:
Kan het kloppen dat de SDRAM-sloten maximaal 512MB ondersteunen?
Ja, klopt.
Ja, klopt.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 20:50 ]
Hoe komt het dan dat 1,5 gb wel lukt?
Verwijderd
Dan is het heel merkwaardig dat winkels als passend geheugen DDR400 modules aanbevelen voor dit bordje.........Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:43:
Uit een forum:
Ja, klopt.
Misschien moet de TS even vertellen welk geheugen hij gekocht heeft, de pc valt bij het opstarten van windows uit. Ziet de bios wel de 2GB??? Misschien ligt het probleem wel bij windows.
Zo te zien een S754 bord, dus beide dimm sloten hangen aan één geheugenkanaal. Oudere Athlon 64 cpu's hadden nogal moeite met zware geheugen configuraties, en dat is bij 2 x 1GB aan (waarschijnlijk) dual sided DDR dimm's hier duidelijk het geval. Soms werkte het maar werd de snelheid naar 333 of zelfs 200 geklokt (zie ook handleiding), soms ook niet. Is het verder wel standaard 2.5V geheugen?
Het is transcend 1 GB ddr400 geheugen. Hij ziet wel 2gb geheugen maar start niet op. Als ik opnieuw een windowsinstallatie start kan hij geen bestanden in het geheugen laden. Nu werkt hij op 1,5 GB maar valt soms plotseling na een kwartier uit en reboot dan.
Verwijderd
De website interngeheugen.com garandeert de werking van die geheugenmodules ook in 1GB.
http://interngeheugen.com/transcend/8000132/MSI-MS-7010.html
Van de website:
Als uw systeem overeenkomt met MSI MS-7010 dan garanderen wij dat u het juiste geheugen voor uw MSI MS-7010 heeft gevonden!
Onder deze zin staan 3 geheugenmodules, waaronder de 1gb-versie.
De website meldt ook:
Wij garanderen dat het genoemde MSI MS-7010 geheugen 100% compatible is voor uw computer.
Werkt de computer stabiel met 1 geheugenmodule van 1 gigabit? En is de computer ook stabiel met 1 geheugenplaatje van 512 megabit?
memtest86+ met 1 geheugenmodule kan informatie geven over de gezondheid van 1 plaatje.
Een andere optie is om het cmos schoon te maken.
Foto's van de biosschermpjes kunnen helpen om de instellingen voor het geheugen te zien.
http://interngeheugen.com/transcend/8000132/MSI-MS-7010.html
Van de website:
Als uw systeem overeenkomt met MSI MS-7010 dan garanderen wij dat u het juiste geheugen voor uw MSI MS-7010 heeft gevonden!
Onder deze zin staan 3 geheugenmodules, waaronder de 1gb-versie.
De website meldt ook:
Wij garanderen dat het genoemde MSI MS-7010 geheugen 100% compatible is voor uw computer.
Werkt de computer stabiel met 1 geheugenmodule van 1 gigabit? En is de computer ook stabiel met 1 geheugenplaatje van 512 megabit?
memtest86+ met 1 geheugenmodule kan informatie geven over de gezondheid van 1 plaatje.
Een andere optie is om het cmos schoon te maken.
Foto's van de biosschermpjes kunnen helpen om de instellingen voor het geheugen te zien.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 14:08 ]
Snelheid van het geheugen in de bios terugschroeven is hier de enige optie om stabiel te worden.
Dat de website garandeerd dat het geheugen compatible is is waarschijnlijk alleen van toepassing voor één module.
Dat de website garandeerd dat het geheugen compatible is is waarschijnlijk alleen van toepassing voor één module.
[ Voor 37% gewijzigd door lazybones op 10-04-2010 13:24 ]
De enigste mogelijkheid in de bios is 2T, 1T of automatisch. Bij alledrie start de computer niet met 2GB.
Pagina: 1