Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Storende voice tijdens afspelen mkv film

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Afgelopen dagen heb ik 2 films gedownload (beide mkv)
Nu heb ik deze op mijn hardeschijf gezet en voor beide films een ,srt bestandje gezocht en erbij gezet.
Nu draai ik beide films af via USB op mijn LG 42SL8000 TV.
Alles ziet er prima uit en draait erg goed.
Het probleem is dat na ongeveer 10 seconden je 2 mannen hoort praten over de film, het is heel irritant want je hoort bijna niks meer van de film en het gepraat gaat de hele film door.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dat is commentaar van de filmmakers/directors. Je zal een ander audiospoor moeten selecteren.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:27:
Hallo,

Afgelopen dagen heb ik 2 films gedownload (beide mkv)
Nu heb ik deze op mijn hardeschijf gezet en voor beide films een ,srt bestandje gezocht en erbij gezet.
Nu draai ik beide films af via USB op mijn LG 42SL8000 TV.
Alles ziet er prima uit en draait erg goed.
Het probleem is dat na ongeveer 10 seconden je 2 mannen hoort praten over de film, het is heel irritant want je hoort bijna niks meer van de film en het gepraat gaat de hele film door.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Klinkt als commentaar van de regiseur wat sommige films hebben. Het ligt er een beetje aan waar je de film in bekijkt (welke software) maar je kunt vast wel een audiospoor selecteren. Kies er een en als het die stemmen zijn dan kies je de andere :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:11
Welk programma? Welk OS?

Is dit niet gewoon het commentaar van de acteurs? Waarschijnlijk heb je het verkeerde geluidsspoor geselecteerd. Via rechtermuisknop op het beeld -> Audo of iets dergelijks, kun je vast wel een ander geluidsspoor/kanaal selecteren. Als je voortaan vermeld welk programma je gebruikt voor het afspelen van je film, kunnen we je preciezer helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.

Zoals gezegd speel ik de film af op mijn TV.
Als ik de film draai op mijn mini laptop (XP) met Gomplayer zie ik inderdaad dat er bij instellingen audio directors staat, alleen het probleem is dat ik geen keuze lijstje heb en dus alleen voor deze directors audio kan kiezen.
Vreemde is wel dat bij de reacties van deze films hier niets over staat vermeld..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Het ligt dus aan je tv, als je tv niet de opties heeft om audiosporen te selecteren dan zal je die er maar uit moeten slopen (film demuxen) en de film opnieuw in elkaar moeten zetten (muxen).

Wat bedoel je met de reacties van deze films? Op internet (ftd of torrentsite?)
De film werkt toch goed? Het is je tv die niet lekker werkt op dit vlak.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 09-04-2010 19:12 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:26
job schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:11:
Het ligt dus aan je tv, als je tv niet de opties heeft om audiosporen te selecteren dan zal je die er maar uit moeten slopen (film demuxen) en de film opnieuw in elkaar moeten zetten (muxen).

Wat bedoel je met de reacties van deze films?
Vast de reacties op de downloadpagina van die film denk ik dan...

• job

job

Achja.. de reacties op zulke sites zijn sowieso al kansloos. En ook de meeste mensen weten ook niet eens wat ze aanbieden en lullen maar wat. Maar buiten dat.. de film werkt probleemloos. De tv is het "probleem".

[ Voor 23% gewijzigd door job op 09-04-2010 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij VLC Player is het inderdaad mogelijk om de 'audio' te wijzigen..
Het lijkt er inderdaad op dat mijn tv het probleem is.
Als ik hem dus omzet slaat hij deze instellingen dus niet op, is er een makkelijke manier waarop het wel mogelijk is waardoor mijn tv direct de goede audio keuze toepast?

Wat overigens wel vreemd is dat ik op tv wel de mogelijkheid heb om de audio te wijzigen maar deze is niet beschikbaar..

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:23:
Bij VLC Player is het inderdaad mogelijk om de 'audio' te wijzigen..
Het lijkt er inderdaad op dat mijn tv het probleem is.
Als ik hem dus omzet slaat hij deze instellingen dus niet op, is er een makkelijke manier waarop het wel mogelijk is waardoor mijn tv direct de goede audio keuze toepast?

Wat overigens wel vreemd is dat ik op tv wel de mogelijkheid heb om de audio te wijzigen maar deze is niet beschikbaar..
Je tv het probleem is? Ik neem aan dat je tv niet de player is maar het weergaveapparaat. Als je een mediaplayer hebt voor bij je tv zit er meestal ook wel een audio-knop op de afstandsbediening.

/▌

• job

job

Daar zeg je wat Marzman.
De film, wordt die gestreamed naar je tv toe door software/hardware? zoja.. daar in de instellingen duiken.
Zonee, dan moet je misschien toch nog even zoeken naar een instelling in de tv... is die er niet.. dan moet je zelf de audio eruit slopen.

Verwijderd

Topicstarter
Goede tip Marzman, helaas zodra ik het geluid van mijn tv aan willen passen vliegt hij uit de USB mode.
Ik draai zojuist een VOB bestand af en daar is het dus weer wel mogelijk om te kiezen tussen audio.
Ik denk dus dat mijn TV geen audio keuze toelaat bij MKV bestanden.
Balen want de MKV bestanden zijn vaak 1080p

Job, welk programma kan ik daarvoor gebruiken?

• job

job

Als het een dvd betreft, kijk eens naar dvdshrink. Dan kan het vrij eenvoudig.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om MKV bestanden.. lukt dat daar ook mee?

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-11 06:30

jmk

AVI MUX GUI, kan ook muxen met MKV bestanden:
http://www.alexander-noe.com/video/amg/

Misschien kan je hiermee zelfs gewoon een audiospoor wissen

Yippie kayak, other buckets!

Verwijderd

Topicstarter
Wederom hartelijk dank.
AVI MUX GUI gedownload en ik kan inderdaad zo even de audio file eruit halen, alleen blijft het nieu werken, wat ik ook probeer.
Iemand ervaring met dit programma??

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ok, dan ligt het aan het apparaat waar je het mee afspeelt als je in vobbstanden wel een geluidskanaal kan kiezen. Kanalen verwijderen moet zeker werken, maar gezien de moeite die je er in steekt is het misschien makkelijker en sneller het opnieuw te downloaden van een andere source ;)

/▌

Verwijderd

Topicstarter
Weer zitten testen en het wordt momenteel erg frustrerend!
Volgens de beschrijving moet mijn tv gewoon .DTS kunnen lezen
Nu heb ik het Directors commentaar met .AC3 weggehaald en blijft dus alleen .dts over.
Wat denk je, de tv zegt dat hij het niet kan lezen en heb ik dus geen geluid..

Weet iemand een soort gelijk programmatje?

Een andere versie downloaden is geen optie, er is maar weinig beschikbaar op 1080P..

Dank,
Daan

• jmk

jmk

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:51:
Weer zitten testen en het wordt momenteel erg frustrerend!
Volgens de beschrijving moet mijn tv gewoon .DTS kunnen lezen
Nu heb ik het Directors commentaar met .AC3 weggehaald en blijft dus alleen .dts over.
Wat denk je, de tv zegt dat hij het niet kan lezen en heb ik dus geen geluid..

Weet iemand een soort gelijk programmatje?

Een andere versie downloaden is geen optie, er is maar weinig beschikbaar op 1080P..

Dank,
Daan
Waarschijnlijk kan jouw TV wel DTS lezen, maar kan hij niet overweg met de DTS spoor in jouw MKV. Een mediaplayer functie in een TV is gewoon wat beperkt als je het zou vergelijken met bijvoorbeeld een WD TV Live...

Jij kan dit oplossen om het DTS spoor om te zetten naar AC3. Dit kan met Popcorn Audio Convertor:
http://www.videohelp.com/tools/PopCorn_MKV_AudioConverter
Maak er dan in dit programma een stereo track van, aangezien je TV ook maar 2 boxen heeft.

edit: omzetten van DTS naar AC3 duurt 10-30 minuten ongeveer, afhankelijk van je PC.

[ Voor 4% gewijzigd door jmk op 10-04-2010 08:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na wat research blijkt dat m'n tv inderdaad geen DTS kan lezen..
Ben nu wat films aan het zoeken waarbij de audio AC3 is.
Ik probeer die converter nog wel even, waarvoor dank!

• jmk

jmk

Je kan dus ook een WD TV Live kopen.

Dat is 99,99% van alle releases zorgeloos afspelen.

Die USB ingangen van TV's zijn het vaak net niet, als je begrijpt wat ik bedoel.

Pagina: 1