Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 18:56
Hey,

Ik ga binnenkort complete computer systemen leveren met een besturingssysteem erop.
Als ik de pc in elkaar heb gezet installeer ik het besturings systeem en als de koper dan de PC opstart kan hij een gebruikersnaam opgeven ect.

Dan is het besturingssysteem nog niet compleet geinstalleerd, tijdens de installatie zit er een reboot tussen die stap in, je kan hem dan gewoon uitzetten en een paar dagen later verder gaan.

Maar nu wil ik dus mijn oem logo in het OS neerzetten zonder dat het besturingssysteem compleet is geinstalleerd. Maar hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDphyle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2023
Zie http://www.petri.co.il/change_or_add_oem_logo_and_information.htm ;)

Voor windows 7 gaat dat het makkelijkst met het programmaatje WinBubbleLite.

[ Voor 20% gewijzigd door DVDphyle op 09-04-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
Dus eigenlijk moet ik gewoon de hdd na installatie aan een andere pc hangen en dan bestanden aanpassen?
Want anders moet hij geinstalleerd zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door LightPhoenixNL op 09-04-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDphyle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2023
LightPhoenixNL schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:26:
[...]

Dus eigenlijk moet ik gewoon de hdd na installatie aan een andere pc hangen en dan bestanden aanpassen?
Want anders moet hij geinstalleerd zijn.
Ne, je kunt deze files gewoon overschrijven/ editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:32
ollie71 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:28:
[...]

Ne, je kunt deze files gewoon overschrijven/ editten.
Niet als je Windows installatie nog niet is voltooid, want als je de pc dan opstart kom je verder in de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan maak je toch gewoon een eigen installatie-cd/dvd waar dat allemaal al ingebakken zit. Zoek eens op slipstreamen hier op GoT. Of op unattended install, dat is precies wat jij zoekt denk ik

[ Voor 20% gewijzigd door RaZ op 09-04-2010 17:31 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
RaZ schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:29:
Dan maak je toch gewoon een eigen installatie-cd/dvd waar dat allemaal al ingebakken zit. Zoek eens op slipstreamen hier op GoT. Of op unattended install, dat is precies wat jij zoekt denk ik
Hmm ja dan zou ik dat moeten vinden. Maar ik lever natuurlijk ook de cd mee en als ze die erin stoppen dan moeten ze kunnen herinstalleren en het logo moet behouden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 02:04
Dan maak je met http://www.todo-backup.com/ toch een bootable restore cd/dvd van de staat waarin de machine opgeleverd werd ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je een originele dvd van windows mee levert dan is het nogal moeilijk dat het logo behouden blijft. Dus ga je een eigen aangepaste dvd van windows moeten mee leveren. Dat kan je dus door geslipstreamde dvd van windows mee te leveren ipv de originele. Of via een image op de HDD zoals ook al verteld.

Eigenlijk vind ik dit een vreemde vraag, als je dit soort dingen niet weet/kan vinden op het net. Hoe ga je dan ooit support kunnen leveren op de systemen die je verkoopt. Je weet toch dat indien jij een systeem verkoopt met een oem licentie van windows dat je zelf verantwoordelijk bent voor problemen met de installatie en je dus niet bij MS terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:48

Nikeo

Jawelles

Wat kluyze zegt. Dit probleem is er ook als je een goedkope oem windows versie koopt terwijl je zelf het systeem assembleert. Dan kun je niet terecht bij microsoft voor support

[ Voor 6% gewijzigd door Nikeo op 09-04-2010 18:15 ]

Pagina: 1