Seagate Hardeschijf kaduuk.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depend
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 21:25
Hallo,

mijn hardeschijf van 500GB is een tijdje geleden zomaar in een keer kapot gegaan. Ik zette mijn computer aan en hij startte niet meer op. Ik heb er ondertussen een nieuwe hardeschijf van 500GB inzitten en die werkt gewoon, maarja daar gaat het niet om.

De hardeschijf die kapot is gegaan die heb ik misschien net een jaartje in mijn pc zitten en nog nooit problemen mee gehad, alleen tot nu dan omdat die kapot is. Mijn vraag is; Wat zou hier zomaar kapot aan kunnen zijn? Is het misschien gewoon slijtage? Of wat zou ik kunnen proberen om te kijken of die het toch nog doet? (Ik heb al in de Bios gekeken, hij kon m niet meer lezen. Ik heb de kabeltjes nog even goed aandrukt en ik wou proberen om een nieuw besturingssysteem erop te zetten, Vista , maar die gaf ook aan dat er geen hardeschijf in de computer zat). Ondertussen heb ik Windows 7. :P

Als ik de hardeschijf open wil halen en kijken wat er mis is ( ik weet het het is een stom idee, maar de data die erop staat heb ik toch niet meer nodig) hoe kan ik dit dan het beste doen?

Alvast bedankt voor het helpen,,

Depend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het metalen omhulsel van de harde schijf gaat waarschijnlijk open door de schroefjes aan de hoeken los te draaien. Van binnen is waarschijnlijk niet te zien wat er mis is met de schijf.

Om te kunnen zeggen wat er misschien mis is gegaan met de schijf is meer informatie nodig. Wordt de harde schijf wel herkend in het bios? Als de harde schijf in de computer wordt gemonteerd, welke melding komt er dan in het bios?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:09
Heb je al op internet gezocht op het type.
Misschien is het een slechte serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:41

Sherlock

No Shit

Kijk eens met het programma SeaTools.

Ik heb laatst hetzelfde gehad met een Seagate barracuda 7200.11 (ST3500320AS ) firmware SD15 en die firmware scheen voor veel problemen te zorgen. Je kunt eens op je schijf kijken of je misschien dezelfde hebt?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
En voor je 'm uit elkaar sloopt, kijk even of je geen garantie meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depend
Nielson schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:07:
En voor je 'm uit elkaar sloopt, kijk even of je geen garantie meer hebt.
Ja garantie zat er nog wel op, maar dan moet ik mn hele pc opsturen en dat duurt weer een paar weken. 50 euro voor een nieuwe HDD maakt dan ook niet vele uit :p.

Ik zal kijken wat ik kan doen! Alvast bedankt voor de goede berichten! :*)

Mijn HDD : Barracuda 7200.11 ST3500620AS Firmware: SD25

[ Voor 5% gewijzigd door Depend op 09-04-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Spint de HDD überhaupt wel op?
Als hij dat niet doet is er echt iets goed kapot, je zou dan kunnen proberen de printplaat te vervangen door een van exact hetzelfde type.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depend
Ik zal binnekort wel een keer kijken heo ik 'm misschien nog aan de praat zal krijgen! :)

Ik post dan nog wel een berichtje of die het doet of niet ;)! Bedankt voor de hulp ^_^

Edit;

Ik heb nu allebij de hardeschijven in mijn pc (een die het doet, lol) en de andere ; de Seagate, die het niet doet.

De Bios herkent de SeaGate hardeschijf NIET.

Dusja, ik zal nog eens kijken met het programma ; SeaTools.

[ Voor 40% gewijzigd door Depend op 09-04-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depend
Ik heb hier een screenshot gemaakt wat het programma aangeeft, en ik kom wel iets vaags tegen. :s

http://yfrog.com/47naamloosxap <-- dat is de screenshot. Ik heb dus 1 western digital (die het doet) in mijn computer en de SeaGate (die dus kapot is)

dat " Wat is dat?" is dat Firmware?

Voorderest heb ik niks in mn pc wat voor opslag betreft.

Edit; Mijn HardeSchijf draait nog wel gewoon.

[ Voor 43% gewijzigd door Depend op 09-04-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Depend schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:15:
Ja garantie zat er nog wel op, maar dan moet ik mn hele pc opsturen en dat duurt weer een paar weken. 50 euro voor een nieuwe HDD maakt dan ook niet vele uit :p.
Nee hoor. Je kunt gewoon je schijf opsturen naar Seagate zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depend
Mr Alfabet schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:47:
[...]

Nee hoor. Je kunt gewoon je schijf opsturen naar Seagate zelf.
Mijn Hardeschijf zat zelf al in de computer toen ik 'm kocht.

Moet ik dan het garantiebewijs van de computer laten zien of hoe moet ik dat dan precies doen? Want ik heb geen apart garantie bewijs voor mijn hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dat maakt meestal niet uit.
Als je Seagate het serienummer kan geven kan je meestal gewoon RMA'en.
In het algemeen is geen bon nodig voor RMA naar de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat er gedaan kan worden is nauwkeurig te lezen wat op de website van Seagate staat. Seagate heeft waarschijnlijk geen aankoopbewijs nodig. Seagate leidt uit het nummer van de harde schijf waarschijnlijk de fabrikagedatum van de harde schijf af.

http://www.seagate.com/ww...0VgnVCM100000dd04090aRCRD

Op de site staat:
1. SeaTools draaien. Dit is een diagnoseprogramma dat de harde schijf test. Het programma geeft een code, die het defect aangeeft.

2. Het serienummer, modelnummer of deel/part-nummer en het diagnosenummer kunnen ingevoerd worden op de site om een rma aan te vragen.

http://support.seagate.co...nty_validation.jsp?form=1

Seagate raadt aan om een backup van de gegevens te maken.

Hier volgt het advies om na te denken of de gegevens op de harde schijf een retournering toelaten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depend
Ik krijg dus dit ;

Component
The product you identified was sold as a system component. Please contact your place of purchase for service. Seagate sells many drives to direct OEM (Original Equipment Manufacturer) customers. These products are usually configured for the OEMs only, as components for their systems. You must contact your place of purchase for any warranty support on these drives.
If you purchased this unit directly from Seagate, please return to the previous page and verify your Seagate customer number, because the customer number you entered ( ) does not match our records.

(Ik kan engels dus ik weet wat er staat :p) Maar die "Custom Number" heb ik dus niet, maar dat is niet zo'n heel groot probleem zie ik. Er staat dat ik dichtstbijzijnde winkel ofzo ff moet binnengaan en het er vragen.. kan dat zomaar zonder dat ik garantie bewijs heb ?;s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Nee, een retail schijf had je een rechtstreeks naar Seagate kunnen sturen, jouw oem/component schijf kan alleen via de originele fabrikant. Komt erop neer dat je alleen garantie kan krijgen via de garantie die nog op het systeem zit bij de winkel waar je deze gekocht hebt (en hier heb je ws ook de aankoopbon bij nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depend
Nielson schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:06:
Nee, een retail schijf had je een rechtstreeks naar Seagate kunnen sturen, jouw oem/component schijf kan alleen via de originele fabrikant. Komt erop neer dat je alleen garantie kan krijgen via de garantie die nog op het systeem zit bij de winkel waar je deze gekocht hebt (en hier heb je ws ook de aankoopbon bij nodig).
De aankoop bon heb ik nog ja. :)

Dus ik zou mijn Hardeschijf kunnen opsturen naar die winkel met de bon van mijn computer erbij?

Of moet het ook nog eens echt naar die fabriek? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste stap is om contact op te nemen met de winkel per telefoon of email. Als de winkel een website heeft kan er wellicht een rma-nummer aangevraagd worden via de website. Dat is dan de tweede stap. De winkel geeft waarschijnlijk bericht op welke manier de harde schijf opgestuurd kan worden. En het is handiger om een kopie van de aankoopbon met de harde schijf mee te sturen en de originele aankoopbon zelf te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Depend schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:11:
[...]

De aankoop bon heb ik nog ja. :)

Dus ik zou mijn Hardeschijf kunnen opsturen naar die winkel met de bon van mijn computer erbij?

Of moet het ook nog eens echt naar die fabriek? 8)7
OEM betekend dat je het via je verkoper moet regelen, dus niet via de fabriek.
Waarschijnlijk als je die mensen belt dan kunnen ze wel zorgen dat je alleen die harde schijf op hoeft te sturen, en dat zij dan een nieuwe retour sturen. Op die manier hoef je niet je hele pc op te sturen.

/me haat OEM dingen... altijd gedoe met retailers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depend
Ik heb het bedrijf gemailt en ze zeiden dat ze mij verder zullen helpen met de hardeschijf! :) Ik ga er binnenkort heen, bedankt voor het helpen allemaal!! :D

Dit kan gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Sluiten van topics die zijn opgelost gebeurt niet, voor het geval iemand een vergelijkbaar probleem krijgt. ;)

Pagina: 1