Mediaplayer/NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 10:18
Hallo beste mensen,

Ik wil graag wat centrale opslag creeren. Ook wil ik graag een media player installeren.
Wat is op dit moment de slimste oplossing?

Voldoet bijvoorbeeld een Popcorn hour aan volwaardige NAS functionaliteiten? ik weet dat hij via FTP benaderbaar is, maar werkt dit ook goed?

Wat is volgens jullie het beste om te doen (prijs/kwaliteit)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat is volgens mij met de popcorn wel mogelijk.
maar is een ion-board + nodige TB's geen optie? ben je misschien iets duurder uit, maar biedt wel meer mogelijkheden

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Op zich zou een pch wel kunnen. Het is alleen enigszins traag met filetransfers. Meer dan 4 megabyte/sec hoef je niet te verwachten. Een pch is meer bedoelt voor media player dan voor NAS en dat zie je aan relatief veel dingen (geen RAID, lage netwerk snelheid, etc).
Wat je beter zou kunnen doen is een RAID systeempje maken of dedicated NAS kopen. Die heb je voor niet al te veel geld wel.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een PCH(a-200) en een NAS(My world) samen hangen ze aan een glan.
Als ik vanaf de NAS iets via filezilla naar mijn pch wil overgooien zit er niet meer snelheid in dan 2mb/sec.

Nou download ik alles met mijn pch direct op mijn mediaplayer.
Dan heb ik ook niet te maken met trage verbindingen.

Wat wil je centraal opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 10:18
sariel schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:40:
Op zich zou een pch wel kunnen. Het is alleen enigszins traag met filetransfers. Meer dan 4 megabyte/sec hoef je niet te verwachten. Een pch is meer bedoelt voor media player dan voor NAS en dat zie je aan relatief veel dingen (geen RAID, lage netwerk snelheid, etc).
Wat je beter zou kunnen doen is een RAID systeempje maken of dedicated NAS kopen. Die heb je voor niet al te veel geld wel.
is er geen ander kant en klaar systeem wat wel beide functionaliteiten goed ondersteunt? ik ben zelf aardig nieuw op het gebied van NAS systemen bouwen.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:45:
Ik heb een PCH(a-200) en een NAS(My world) samen hangen ze aan een glan.
Als ik vanaf de NAS iets via filezilla naar mijn pch wil overgooien zit er niet meer snelheid in dan 2mb/sec.

Nou download ik alles met mijn pch direct op mijn mediaplayer.
Dan heb ik ook niet te maken met trage verbindingen.

Wat wil je centraal opslaan?
documenten, muziek en dergelijke. ook omdat ik het b.v. vanaf school wil benaderen. (ftp dus)

[ Voor 29% gewijzigd door Stvn21 op 09-04-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf een systeem in elkaar zetten.
Pagina: 1