MB, cpu&geheugen eerst testen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Mijn nieuwe systeem zal waarschijnlijk begin volgende week binnenkomen, aangezien ik een fancontroller heb besteld en alle kabels netjes wilt wegwerken, is het raadzaam om eerst alles aan te sluiten zonder in te bouwen om de boel te testen (en zelfs heel Win7 installeren)?

MB kan op de antistatische zak waar deze meestal omheen zit, cpu+koeler erop, geheugen+videokaart erin, ssd kan gewoon zonderproblemen aangesloten worden en voeding ernaast. Doen veel mensen dit of is het hup gelijk alles erin bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
Ik bouw alles gelijk in. Overgens zou ik niet de anti statische zak gebruiken om op te booten. Zodra er stroom op komt, zou ik hem op hout of zo leggen.

Ligt natuurlijk ook een beetje aan hoe je vertrouwen is in je bouw capaciteiten en de betrouwbaarheid van je producten. Heb nu al een aantal systemen gebouwd en alles direct ingebouwd. Nog niet echt problemen gehad....

edit: zover ik weet werkt een antistatische zak als een kooi van faraday en zit er dus metaal in verwerkt. De soldeer puntjes kunnen er doorheen steken, waardoor er kortsluiting kan ontstaan.

[ Voor 20% gewijzigd door R.E. op 09-04-2010 15:17 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een moederbord upgrade doe, dan test ik het bord altijd eerst zonder kast, je kunt maar de pech hebben met een doa bord.
Ik heb zelf ook al een systeem of 100 in elkaar gezet, en helaas een paar keer alles weer uit kunnen bouwen omdat er iets niet wilde werken en dus rma moest.
En wat R.E. zegt klopt, de buiten kant van die anti statische zakjes wil je zeker niet gebruiken om je hardware OP te testen.
Ik zou als ik jou was dus eerst de hele meuk instaleren, zonder kast, als het dan allemaal naar je zin werkt dan pas inbouwen, dan weet je zeker, dat je je kast niet weer open hoeft te trekken, en het voordeel is dan je na het inbouwen gelijk kunt spelen, want hij is immers al geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Dat is een goede tip, op stuk hout idd.

In het verleden had ik wel koelers, fans etc vervangen, maar dit is eigenlijk mijn eerste zelfbouw pc. Bouw capaciteiten durf ik niet van te spreken, maar alles spreekt voorzich lijkt mij. Gaat mij meer om doa en compatibiliteit van de onderdelen. Lijkt mij een heuse taak om alles na het inbouwen en wegwerken van kabels 1voor1 uit te halen weer.

@fly_boy
idd dao/rma :)

Kan niks gebeuren toch zolang alles netjes neergezet en niet bewogen wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door 330d op 09-04-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je alles fatsoenlijk inbouwt dan maakt het niet veel uit. In het ergste geval kost het je gewoon wat meer tijd om een defect onderdeel weer uit te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niks gebeuren toch zolang alles netjes neergezet en niet bewogen wordt.
[/quote]

Nope, en niet je koffie / cola / bier ernaast zetten uiteraard.
Gewoon alles aansluiten, en als aller laatste pas de spanning erop gooien, en wat je zelf al zegt, niet met de vingertjes aanzitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mijn werkwijze is meestal eerst het moederboard plat op het stuk karton leggen wat meestal in de verpakking zit en dan cpu, cpu-koeler en geheugen erop prikken. Daarna de kast voorbereiden zoals afstandsbusjes, voeding inbouwen, plaatjes verwijderen van slots etc. en vervolgens gewoon direct inbouwen. Alleen het wegwerken van de bekabeling wacht ik meestal mee totdat ik zeker weet dat alles stabiel draaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Behalve moederbord, cpu en geheugen, zoals Roel1966 al schrijft, zou ik de rest pas in de kast testen. PCI-kaarten, HDD's, etc zijn toch geen werk om uit te bouwen.
Pagina: 1