Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Ik zit met het volgende:

Heb een tweejarig contract bij Simpel.nl, tot 7 mei 2011. Hiervoor heb ik alle abonnementskosten al vooruit betaald.

Wil nu overstappen met dit nummer naar een nieuw abonnement bij Vodafone. Krijg ik nu na twee weken van VF te horen dat Simpel mijn nummer weigert vrij te geven omdat mijn contract tot 7 mei 2011 loopt :/

Ook een belletje naar de helpdesk van Simpel levert niks op. Ik moet maar wachten tot 2011. Ook als ik aangeef dat ik al vooruitbetaald heb tot 2011 en dat ik over een paar dagen toch die sim-kaart in de vuilnisbak gooi en dat ik daarom het contract voortijdig wil opzeggen is er totaal niks mogelijk.

Kan dit zomaar? Meestal moet je zoiets toch voortijdig op kunnen zeggen, als je maar je resterende maanden betaald zoals bij mij het geval is?

Ik had een mooi nummer, mag nu al mijn visitekaartjes opnieuw gaan maken en mijn klanten op de hoogte stellen van deze overstap omdat Simpel weigert om mij ook maar een milimeter tegemoet te komen..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 20:15

@r!k

It is I, Leclerq

ding per 1 mei 2011 laten overgaan en in de tussentijd het nummer doorschakelen naar je nieuwe (dan dus tijdelijke) nummer geen optie?

Vind het wel kinderachtig van simpel overigens.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Dat is wel een goede tip, dan worden die belminuten van Simpel ook nog ergens voor gebruikt. Dan gebruik ik wel tot 2011 om over te stappen naar mijn nieuwe nummer, want ik wil nu een tweejarig abonnement bij vodafone nemen omdat dat financieël een stuk aantrekkelijker is.

Maar Simpel is dus niet zo simpel als ze doen voorkomen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 14:26
Gizz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:37:
Ik zit met het volgende:

Heb een tweejarig contract bij Simpel.nl, tot 7 mei 2011. Hiervoor heb ik alle abonnementskosten al vooruit betaald.

Wil nu overstappen met dit nummer naar een nieuw abonnement bij Vodafone. Krijg ik nu na twee weken van VF te horen dat Simpel mijn nummer weigert vrij te geven omdat mijn contract tot 7 mei 2011 loopt :/

Ook een belletje naar de helpdesk van Simpel levert niks op. Ik moet maar wachten tot 2011. Ook als ik aangeef dat ik al vooruitbetaald heb tot 2011 en dat ik over een paar dagen toch die sim-kaart in de vuilnisbak gooi en dat ik daarom het contract voortijdig wil opzeggen is er totaal niks mogelijk.

Kan dit zomaar? Meestal moet je zoiets toch voortijdig op kunnen zeggen, als je maar je resterende maanden betaald zoals bij mij het geval is?

Ik had een mooi nummer, mag nu al mijn visitekaartjes opnieuw gaan maken en mijn klanten op de hoogte stellen van deze overstap omdat Simpel weigert om mij ook maar een milimeter tegemoet te komen..
Hebben ze toegezegd dat ze het zullen vrijgeven dan en heb je op basis daarvan alles vooruit betaald? Kortom, wat zeggen hun kleine lettertjes?

OT: wat zonde van het geld, of was het een klein abootje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Waarom heb je de abonnementskosten al betaald, was dat bedoeld om het contract af te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Nee bij Simpel moet je sowieso vooruitbetalen als je een abonnement bij ze neemt. En het ging om €2,50 per maand ;)
Maar ze hebben dus sinds mei 2009 al het abonnementsgeld tot mei 2011 binnen en verder willen ze niks voor me regelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 09-04-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-06 15:31

Zuurstok

Passionately curious

zélfs terwijl je zegt dat ze ook je abbo mogen stopzetten ? ( is winst voor hun.. ) onder voorwaarde dat jij je nummer mag behouden ?

offtopic:
ts niet super goed doorgelezen |:(

Kan me voorstellen dat je niet wakker ligt van 13 maanden x €2,50 = €30 euro, mits je dat gezeik weet te voorkomen alá nieuwe visitekaartjes, honderen berichtjes sturen met: ik heb een nieuw nummer x, emailtjes rondsturen e.d ..

edit:
pennywiser schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:59:
[...]

Als het je om de financiële kant te doen is kan je dat hier wellicht uiteenzetten. Want als je al betaald hebt, wat kan er dan zoveel voordeliger zijn aan het sluiten van een nieuw abo ernaast?
Njah, als Gizz in mei 2009 dacht; '' voor €2,50 krijg ik bv 50 smsjes in de maand + 50 belminuten, en meer verbruik ik toch niet '' en dat, dat toendertijd klopte, maar inmiddels z'n belkosten/sms kosten verder gestegen zijn waardoor hij steeds boven zijn abbonementskosten uitkomt is dat gewoon erg duur.

buiten je bundel om smsen/bellen is relatief duur, dus de overstap naar een andere provider zou wellicht de uitkomst bieden.

dat is de reden ook waarom ik naar een duurdere bundel ben gegaan, van €25 euro naar ( uit m'n hoofd gezegt ) €35,-
omdat ik nu wél altijd binnen m'n bundel blijf, en met die €25,- er steeds overheen zat, waardoor ik een maandelijkse telefoonrekening van €60,- oid had.

Dus mits dit ook in gizz z'n geval is, en inderplaats van €2,50 nu iedere keer bijkomende kosten van circa €15 euro per maand moet betalen, dan heeft ie in 2 maanden al extra betaald, wat ie anders zou voorkomen als ie gewoon overstapt oid.

tuurlijk verlies je wel die 30 euro, maar dat is nou niet echt een benoemswaardig bedrag waar je weken van wakker ligt oid imo.

[ Voor 73% gewijzigd door Zuurstok op 09-04-2010 15:07 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 14:26
Gizz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:48:
Nee bij Simpel moet je sowieso vooruitbetalen als je een abonnement bij ze neemt. En het ging om €2,50 per maand ;)
Maar ze hebben dus sinds mei 2009 al het abonnementsgeld tot mei 2011 binnen en verder willen ze niks voor me regelen.
Dan blijft de vraag, wat zeggen de algemene voorwaarden? Ik zou beginnen met die te lezen.

Heb er even snel doorheen gescand en geef je helaas weinig kans.

Als het je om de financiële kant te doen is kan je dat hier wellicht uiteenzetten. Want als je al betaald hebt, wat kan er dan zoveel voordeliger zijn aan het sluiten van een nieuw abo ernaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
pennywiser schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:59:
[...]

Waarom ik overstap? Zodat ik een nieuwe telefoon krijg met daarop internet zodat ik mijn klanten altijd kan e-mailen. Dat kan niet bij Simpel, zij bieden alleen bellen + smsen aan (en een heel klein beetje GRPS tegen een hoge prijs per KB, daar heb ik niks aan).

Maar goed, ik heb net maar de opdracht gegeven voor een nieuw nummer. Ik schakel het oude nummer door en heb tot 2011 om mijn visitekaartjes aan te passen en mijn nieuwe nummer door te geven aan iedereen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 09-04-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:00

Nakebod

Nope.

Edit: Sneller op versturen klikken :+

Kan je over een jaar bij Vodafone nog wel je huidige Simtel telefoonnummer porteren?
Anders zit je dan alsnog met een probleem als je je huidige nummer wilt behouden na die tijd.
Normaal vraag je nummerbehoud aan bij een nieuw abonnement, en niet pas na ruim een jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Nakebod op 09-04-2010 15:12 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als simpel het nummer zou vrijgeven dan pleegt simpel contractbreuk. Ze zijn namelijk verplicht een dienst te leveren, doen ze dat niet, kan jij weer moeilijk gaan doen. Ze zouden zich dus aan het contract, en terrecht.

Nu zal jij waarschijnlijk geen advocaat op ze afsturen omdat ze niet de dienst leveren wat in het contract staat, maar gewoon het houden aan de afspraken is de normaalste zaak van de wereld.

Vooruitbetalen wil dus niet inhouden dat je het hebt afgekocht. Misschien als je een brief stuurt met daarin dat je het wil afkopen (contract voortijdig beeindigen), dat het dan wel kan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:19:
Als simpel het nummer zou vrijgeven dan pleegt simpel contractbreuk. Ze zijn namelijk verplicht een dienst te leveren, doen ze dat niet, kan jij weer moeilijk gaan doen. Ze zouden zich dus aan het contract, en terrecht.
Onzin lijkt me. Een contract is altijd tussen twee partijen, in dit geval tussen Simpel en mij. Als zowel Simpel als ik het erover eens zijn dat we al eerder stoppen, dan kan dat contractueel gezien gewoon: een contract kan aangepast of afgebroken worden als alle betrokken partijen het daarmee eens zijn.

Een contract hoeft nooit voor 100% vast te liggen als beide partijen het daarmee eens zijn.

Zelf heb ik vrijwel wekelijks met contracten tussen mijzelf en mijn klanten te maken, en dat gaat over iets meer dan €2,50 per maand :P
Vooruitbetalen wil dus niet inhouden dat je het hebt afgekocht. Misschien als je een brief stuurt met daarin dat je het wil afkopen (contract voortijdig beeindigen), dat het dan wel kan.
Hoe zou ik iets kunnen afkopen als het al betaald is? Ik heb €2,50 vooruit betaald per maand en kom nooit boven mijn bundel met bellen. Of ik nou wel of niet mijn nummer blijf gebruiken tot 2011, het levert ze niks extra's op. Het lijkt mij zelfs dat het ze meer kost om mijn nummer actief te houden terwijl ik het toch niet meer ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gizz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:29:
[...]

Onzin lijkt me. Een contract is altijd tussen twee partijen, in dit geval tussen Simpel en mij. Als zowel Simpel als ik het erover eens zijn dat we al eerder stoppen, dan kan dat contractueel gezien gewoon: een contract kan aangepast of afgebroken worden als alle betrokken partijen het daarmee eens zijn.

Een contract hoeft nooit voor 100% vast te liggen als beide partijen het daarmee eens zijn.

Zelf heb ik vrijwel wekelijks met contracten tussen mijzelf en mijn klanten te maken, en dat gaat over iets meer dan €2,50 per maand :P

[...]

Hoe zou ik iets kunnen afkopen als het al betaald is? Ik heb €2,50 vooruit betaald per maand en kom nooit boven mijn bundel met bellen. Of ik nou wel of niet mijn nummer blijf gebruiken tot 2011, het levert ze niks extra's op. Het lijkt mij zelfs dat het ze meer kost om mijn nummer actief te houden terwijl ik het toch niet meer ga gebruiken.
Dat jij je betalingsplicht bent nagekomen, voor de volle 2 jaar, moet simpel natuurlijk ook die 2 jaar wat nakomen. Dus een nummerporting gaat simpel niet zomaar aan meewerken, omdat ze een dienst moeten leveren.

Mocht je dus niet gesproken hebben over afkopen, dan is er niet over gesproken. Dat je al betaald hebt, en het af te kopen bedrag op 0,- ligt, staat dar weer even los van.

Dus stel een mailtje/briefje op met daarin dat je het wil afkopen, en het nummer wil gaan porten. Op die manier hebben hun een schriftelijke bevestiging dat jij ze niet zal kwalijk nemen als de te leveren dienst niet meer wordt geleverd. Dus tot dien is simpel gewoon verplicht jou de dienst te leveren.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
Vragen of het mogelijk is om je abo af te kopen. Wat je nu hebt gedaan is puur je abo kosten betalen. Afkopen is vaak nadelig omdat je dan de abokosten zonder korting moet betalen. (maw 2,50 is dus met korting)

succes

Anoniem: 371876

Gizz, Simpel is niet Simpel, ja voor henzelf, daar zijn ze simpel...

Ga even goed zitten, want dit verhaal lijkt verrekt veel op het jouwe. Simpel is zo inflexibel als wat en gedraagt zich erg vervelend ... ze hebben de buit (= jouw vooruit betaald abonnementsgeld) immers binnen.

Voor buitenstaanders even de werkwijze van Simpel uitgelegd: Simpel int aan het begin van de abonnementsperiode het complete abonnementsgeld. In mijn geval was dat 24 maanden a 2.50 euro, in januari 2010.

In juni ben ik geëmigreerd waardoor ik niet langer abonnee kan zijn bij Simpel, ik heb geen adres noch bankrekening meer in Nederland.

Na een hoop correspondentie en ruziemaken over toezeggingen van de provider die niet nagekomen worden (ik heb wel 5x een bewijs moeten sturen dat ik woon en werk in het buitenland), is medio augustus de case voor Simpel gesloten. Mijn abonnement wordt beeindigd per 19/8 (op mijn verzoek overigens), restitutie van de resterende 16 maanden abonnementsgeld wil Simpel niets van weten. Hun email meldt: “Er zal geen restitutie plaatsvinden, bij deze is het contract afgekocht. Je hebt de keus gemaakt in Januari een contract aan te gaan van 2 jaar.”

Zo’n afhandeling is wat mij betreft natuurlijk volstrekt onacceptabel. Ik kan vanwege mijn emigratie geen Simpel klant meer zijn, de provider weigert de zaak echter naar behoren en redelijk af te ronden. Het proces ten slotte is zoals gezegd buitengewoon slordig, verkeerde verwachtingen worden gewekt, blijkbaar is deze case ook voor de Simpel medewerkers een moeilijke.

Op dit moment overweeg ik een deurwaarder in te schakelen voor een vordering op de provider, ook al betreft mijn claim nog geen 100 euro (16 x 2.50).

De lering die ik uit de case trek is deze: het is aardig dat je abonnementsgeld laag is bij Simpel, de vrijbrief die je met de betaling van de 24 maanden abonnementsgeld in één keer geeft heeft onprettige gevolgen: de Simpel ‘cowboys’ lijken te redeneren “de buit is binnen, een hele koppige klant die zijn recht nog weet te halen bij”.

Grz, Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 22:54
Eerlijk gezegd vind ik dat Simpel in Luc's geval gelijk heeft. Jij hebt toch de keus gemaakt om een 2 jarig contract aan te gaan. Bovendien is het bij elke provider zo als jij een 2 jarig contract aangaat ben je ten allen tijde verplicht ook daadwerkelijk die 2 jaar te betalen door die 2 jaar uit te zitten of door die af te betalen met een afkoopsom. Dat is exact wat bij jou het geval is dus ik vind dat Simpel, simpel in zijn recht staat. Je kunt van Simpel toch niet verwachten dat ze een contract van 2 jaar waar jij voor gekozen hebt gaan verkorten naar een half jaar of iets dergelijks en dat zij daar ook nog eens de financiële consequenties voor gaan dragen. Dat vind ik behoorlijk irreëel.

Het verschil met TS is dat die accepteert dat hij de twee jaar volledig moet betalen, maar TS gaat het zover ik begrijp over de portering van zijn nummer waar Simpel niet aan mee wil werken, en dat vind ik inderdaad een starre en klantonvriendelijke houding.

[ Voor 41% gewijzigd door boaty op 20-08-2010 09:40 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Sorry, moet even beter lezen, never mind.

[ Voor 88% gewijzigd door BèR op 20-08-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
@Luc: was het bij mij maar zo gegaan! Ik heb haast gesmeekt of ze mijn abonnement wilde beëindigen (zonder restitutie), maar dit werd door meerdere helpdeskmedewerkers geweigerd. Ook mijn nieuwe provider (Vodafone) kreeg Simpel niet zo ver om het contract te stoppen.

Overigens blijkt er wel iets veranderd te zijn, want mijn vriendin zit bij Simpel en zij heeft nu ook bij Vodafone een nieuw abonnement aangevraagd met nummerbehoud. Opeens lijkt het nu wel te gaan lukken, zelfs de Simpel helpdesk bevestigde dat dit gewoon kan??

Waarom ze bij mij zo moeilijk deden weet ik niet. Ondertussen staat mijn Simpelnummer al 5 maanden doorgeschakeld naar mijn nieuwe nummer, heb ik overal mijn nummer laten veranderen en heb ik nieuwe visitekaartjes aangeschaft.

Pagina: 1