Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 17:06
Hey allemaal,

Ik ben 25 jaar en ben net 1 jaar in dienst als software engineer (c# .NET). Ik ga binnenkort veranderen van werkgever. Ik heb nu de luxe om te kiezen uit 2 bedrijven. Bedrijf A is een detacheerder waarbij ik in het begin een interne rol zal krijgen. En dat is de beheer afdeling waar ik support verleen aan klanten + onderhoud pleeg aan bestaande zelf gemaakte web applicaties (c# ASP.NET). Ook moet ik nieuwe features gaan bouwen die de klanten verzoeken. Genoeg ervaren senior collega's die mij per direct kunnen ondersteunen.

Bedrijf B is ook een detacheerder waar ik in eerste instantie op een intern project wordt gezet. Er wordt een interne WPF project opgestart waar ik aan zal meewerken. Ik heb zelf een half jaar ervaring met deze techniek bij mijn afstudeer bedrijf (dat is wel 1,5 jaar geleden). Er zaten 2 senior WPF ontwikkelaars, dus er was genoeg per directe ondersteuning als ik iets niet wist. Daarnaast was het een bestaande applicatie, waar ik nieuwe features in moest bouwen. Dat is naar mijn mening een stuk gemakkelijker dan een nieuwe WPF applicatie te gaan bouwen.

Bedrijf B is een detacheerder en heeft veel ontwerpers en testers, maar heel weinig software engineers (2 a 3). Dus er zal heel weinig per directe ondersteuning zijn. Voordelen van dit bedrijf tegenover het andere bedrijf is: Dichterbij, Leuker pand/sfeer, veel betere arbeidsvoorwaarden. Nadeel weinig/geen per directe ondersteuning. Dit bedrijf doet heel veel moeite om mij binnen te halen merk ik.

Nu is mijn vraag: Hoe snel pak je WPF op, als je al een half jaar ervaring hebt in WPF?

Stel ik kom een probleem tegen waar ik niet uit kom, is er voldoende support op het internet?

Zijn is het mogelijk om WPF freelancers in te huren op het moment dat je problemen tegen komt? Dus gewoon tijdelijk voor 1 dag in de zoveel tijd.

Zijn WPF ontwikkelaars schaars (dit vraag ik omdat ik niet begrijp dat ze zoveel moeite doen mij binnen te halen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik zou zeggen ga rond googlen naar WPF tutorials en resources? En als je er echt niet uitkomt is het altijd mogelijk om een WPF/ExpressionBlend expert in de hand te nemen van een van de grote detacheerders.

Maargoed als je echt met WPF aan de slag moet voor je werkgever, dan is het denk ik niet teveel gevraagd om op zn minst een basis cursus op kosten van de zaak te doen. imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Alls drie de vragen lijken me vragen die je prima zelf kunt beantwoorden :?
Stel ik kom een probleem tegen waar ik niet uit kom, is er voldoende support op het internet?
Google eens wat :?
is het mogelijk om WPF freelancers in te huren op het moment dat je problemen tegen komt? Dus gewoon tijdelijk voor 1 dag in de zoveel tijd.
Google eens wat :?
Zijn WPF ontwikkelaars schaars (dit vraag ik omdat ik niet begrijp dat ze zoveel moeite doen mij binnen te halen)?
Kijk eens op monsterboard/banenbank/weetikhet :?

Anyhow: Waar hoort mijn topic?. In PRG is je topic niet op z'n plek. Ik zal even kijken of WI het topic nog wil hebben.

PRG >> WI

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 09-04-2010 13:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
Ja ik had gezocht op wpf en zag een aantal topics in deze rubriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:58

beany

Meeheheheheh

adesign schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:42:
Ja.

Tenminste, het bedrijf waar ik nu werk had heel veel moeite om een WPF ontwikkelaar te vinden.

Al heb ik het idee dat iemand met gedegen .Net kennis ook snel met WPF aan de slag kan. Misschien dat bedrijven daar overheen kijken.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
beany schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:54:
[...]

Ja.

Tenminste, het bedrijf waar ik nu werk had heel veel moeite om een WPF ontwikkelaar te vinden.

Al heb ik het idee dat iemand met gedegen .Net kennis ook snel met WPF aan de slag kan. Misschien dat bedrijven daar overheen kijken.
Ben jij een WPF ontwikkelaar? Zo jah hoe ben je daar ingerold en hoe lang had je nodig om zelfstandig een WPF applicatie te bouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door adesign op 09-04-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sowieso is WPF nog een vrij jonge techniek, dus echt veel echte Senior's in die techniek zul je niet tegen komen. Verder kan je IMHO redelijk snel in de techniek bekend raken als je gewoon gedegen .NET en algemene programmeer kennis hebt.

Ik zou dus niet zo zeer op zoek gaan naar specifiek iemand die ervaring in WPF heeft, maar een ervaren .NET ontwikkelaar die ook veel ervaring heeft met het ontwikkelen van Userinterfaces.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

adesign schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:55:
[...]

Ben jij een WPF ontwikkelaar? Zo jah hoe ben je daar ingerold en hoe lang had je nodig om zelfstandig een WPF applicatie te bouwen.
Jep. Ingerold... pffffff .Net doe ik al vrij lang. En je gaat dan eens kijken wat er allemaal te doen is. Dan kom je dingen als WPF, WCF en WF tegen. Ik ben redelijk diep in WPF gedoken. Eerst prive(puur uit interesse), kort daarna op mijn werk. Was nogal makkelijk omdat ik de technologie mocht kiezen voor een nieuwe desktop app. Dat scheelde een stuk. Ik had niet een senior in de buurt die ik even kon raadplegen. Praktisch alles zelf uitgevogeld(boeken, internet en heel heel heel veel proberen).

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
beany schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:16:
[...]

Jep. Ingerold... pffffff .Net doe ik al vrij lang. En je gaat dan eens kijken wat er allemaal te doen is. Dan kom je dingen als WPF, WCF en WF tegen. Ik ben redelijk diep in WPF gedoken. Eerst prive(puur uit interesse), kort daarna op mijn werk. Was nogal makkelijk omdat ik de technologie mocht kiezen voor een nieuwe desktop app. Dat scheelde een stuk. Ik had niet een senior in de buurt die ik even kon raadplegen. Praktisch alles zelf uitgevogeld(boeken, internet en heel heel heel veel proberen).
Je hebt dus zelf ervaring opgedaan lees ik. Hoe lang als ik vragen mag? bijvoorbeeld 4 uurtjes per week, 2 maanden lang ofzo?

En uiteindelijk heb je de wpf desktop applicatie gebouwd. Had je werkdruk of kreeg je voldoende tijd omdat je weinig ervaring had in wpf. Hoe lang deed je over dat project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

adesign schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:42:
[...]

Je hebt dus zelf ervaring opgedaan lees ik. Hoe lang als ik vragen mag? bijvoorbeeld 4 uurtjes per week, 2 maanden lang ofzo?

En uiteindelijk heb je de wpf desktop applicatie gebouwd. Had je werkdruk of kreeg je voldoende tijd omdat je weinig ervaring had in wpf. Hoe lang deed je over dat project?
Geen idee wat voor een tijd ik daar aan besteed heb. En ook al zou ik dat wel weten, het is totaal irrelevant. Want om iets te leren heb ik 1 uur nodig, en jij voor het zelfde 2. Of 0,5 :P Het verschilt dus per persoon. Je moet gewoon bij jezelf nagaan hoe snel je dingen oppikt. Nou had ik het voordeel dat ik al wat jaartjes programmeren achter de kiezen heb(14 jaar, stuk langer als je hobieen meerekent ;) ) en dat maakt het makkelijker om nieuwe technologieën op te pikken. Al begint de relatief hoge leeftijd nu wel wat tegen te werken :P

En bij het bouwen van een applicatie is er altijd werkdruk! Dus soms ging het wel wat kort door de bocht: zaken gedaan zoals ze niet echt horen. Hoort ook bij het leer traject. Inmiddels een nieuwe werkgever waar ik de geleerde lessen weer in praktijk kan brengen.

Ik zou zeggen: maak je niet druk! Begin er gewoon aan. Tenzij je weet dat je heel moeilijk nieuwe dingen leert/oppikt. Dan moet je doen wat je altijd al deed...

Pagina: 1