Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een htpc gebouwd en kom er net achter dat mijn draadloze logitech toetsenbord niet genoeg range heeft. Mbv google erachter gekomen dat bluetooth apparaten een grotere range hebben dan de ouderwetse toetsenborden. Nu wilde ik kijken wat de meeste mensen hebben voor toetsenbord, en wat voor suggesties jullie hebben.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Op welke afstand gebruik je je tobo nu? Wat voor tobo heb je? En waarom kom je er niet uit met gebruik van de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik gebruik een Logitech MediaBoard (origineel voor de PS3 maar werkt via Bluetooth en werkt ook prima op je PC) en die bevalt me erg goed, voornamelijk door het ingebouwde touchpad.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 09-04-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb een Logitech Dinovo Mini, een BlueTooth plankie.

Het nadeel met BlueTooth is dat het apparaat pas werkt als de BlueTooth stack van je OS geladen is. Aangezien mijn systemen hier een login nodig hebben, is de stack nog niet geladen, wat dus inhoud dat het keyboard nog niet werkt.

Nu wordt dat keyboard standaard met een eigen dongle geleverd, waardoor deze direct bij het opstarten al gebruikt kan worden (je kan er dus ook gewoon mee het bios inkomen).

Dus mocht je gaan voor een BlueTooth plank, zou ik er 1 nemen met een eigen bijgelverde dongle. Deze zal dus niet als een BlueTooth device gezien worden, maar gewoon als een HID, en heeft dus niet de stack nodig om functioneel te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 09-04-2010 22:26 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi bedankt voor de reacties. Ik kwam er niet uit mbv de pricewatch omdat "range" van de radio niet echt een specificatie is die meegenomen wordt. Heel af en toe wordt er in een review hierover gesproken maar bij lang niet alle. Verder was het ook een soort van mini pol voor mij omdat ik graag wilde weten wat andere mensen gebruiken.

Afstand waarop het zou moeten werken is trouwens 5 meter. Ik denk dat ik maar ga voor een bluetooth setje omdat mijn huidige logitech mk300 op 2 meter afstand het niet meer doet.