Mijn router in aan het einde van zijn Latijn en daarom wil ik graag een nieuwe kopen. Het is me weleens gebeurd dat ik veel data overpomp via het netwerk en daarom zou ik graag 1gbps willen. Erg duur zal dit ook niet meer zijn, al viel me het verschil in prijs tussen unmanaged en managed gigabit routers/switches wel op, toen ik voor het bedrijf op zoek moest.
Mijn verwachtingen zijn:
• Linux, ik hou van Linux.
• 1gbps
• Wi-fi en bij voorkeur snel wi-fi
• USB ondersteuning
Dit zal denk ik een breekpunt zijn, maar ik vind het erg gaaf om op mijn laptop draadloos met VLC mijn films te kunnen streamen, maar vind het zonde dat ik de computer zoveel aan laat staan. Als ik de externe schijf kan mounten via de Linux-router, dan zou dat geweldig zijn.
Is een dergelijke oplossing mogelijk? Ik ben namelijk niet geïnteresseerd in oplossing voor vele honderden euro's, omdat ik al veel te veel aan gadgets, mijn laptop, mijn externe schijf en mijn telefoon heb uitgegeven. Ik moet echt consuminderen, dus het mag echt niet te duur zijn.
Mijn verwachtingen zijn:
• Linux, ik hou van Linux.
• 1gbps
• Wi-fi en bij voorkeur snel wi-fi
• USB ondersteuning
Dit zal denk ik een breekpunt zijn, maar ik vind het erg gaaf om op mijn laptop draadloos met VLC mijn films te kunnen streamen, maar vind het zonde dat ik de computer zoveel aan laat staan. Als ik de externe schijf kan mounten via de Linux-router, dan zou dat geweldig zijn.
Is een dergelijke oplossing mogelijk? Ik ben namelijk niet geïnteresseerd in oplossing voor vele honderden euro's, omdat ik al veel te veel aan gadgets, mijn laptop, mijn externe schijf en mijn telefoon heb uitgegeven. Ik moet echt consuminderen, dus het mag echt niet te duur zijn.