Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:28

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn twee spinpoint F3 op te hangen in rekkers in mijn 5.25 bays
Nadat ik stilletjes gek werd van de resonantie die ze samen veroorzaken in mijn p183 moest er toch iets ondernomen worden. |:(

Ik heb hier echter geen ervaring mee, heeft iemand tips of gewoon goed advies hierover?
Does and dont's zijn van harte welkom.
Iemand ervaring?

Ik heb rondgezocht naar een bestaand topic maar was weinig succesvol, Als jullie er één vinden is dat ook goed voor mij.

Mijn setup kan je trouwens hier vinden

productreview: Antec Performance One P183 Zwart review door Joindry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlietZ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:35
met elastiekjes vastbinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:54

ResuCigam

BOFH

joindry schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:30:
Ik heb rondgezocht naar een bestaand topic maar was weinig succesvol, Als jullie er één vinden is dat ook goed voor mij.
TIP: zoek eens op "HDD ophangen" op het tweakers forum dan kom je een berg topics tegen ;)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:04

ThomVis

Detected rambling:

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een van de meest gebruikte technieken is die dingen in elastieken of in rubbers ophangen, zodat die de trillingen dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:28

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Mijn HDD hangt ook in elastiek.
Ik ben naar de watersportwinkel gegaan, en heb daar 2 meter nylon elastiek gekocht voor €1,60.
Het spul is erg stevig (wordt normaal gesproken op zeilboten gebruikt), en kan mijn HDD prima hebben. De schijf is hierdoor bijna niet meer te horen.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:35
ik heb in 't verleden in repen geknipt binnenband van een fiets gebruikt. Maar die verteert binnen een paar maanden. Niet aan te raden dus.
Het nylon elastiek is wel goed.

Nu heb ik alles opgehangen met tiewraps. Hoewel ik had verwacht dat die ng wel last zouden hebben van resoneren valt 't erg mee en die verteren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
de bays in de p183 hebben mooie ronde gaten, kan je mooi kleding elastiek doorheen halen

maar toch raar , de onderste bay heeft slicionen noppen wat de trillingen beperkt houden, ik hoor mijn hdd's alleen als ze zoeken of schrijven ( zelf ook een p183)

[ Voor 48% gewijzigd door [Remmes] op 15-04-2010 07:33 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:35
mja, rubber/siliconen doppen werken gewoon minder goed.
Ik heb mijn schijven ook in Skythe Quiet drives zitten. Die hebben ook (dunne) rubbers waarmee ze worden vastgezet. Die deden hun werk eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
ze werken gewoon goed bij mij hoor, als je ze te strak aandraait dan is het je eigen probleem, je moet ze gewoon losjes hebben, als je de schroeven te straak aandraait worden de noppen als het waare in elkaar gedrukt waardoor het een hard(er) object word.. en dat gaat dan juist wel resoneren

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
ideetje:

Afbeeldingslocatie: http://www.mega-rc.com/MRCImages/LST_Integy_MSR5_Shock4B.jpg

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:17
@warhamstr
Ooit gehoord van overkill :P
Ben eigenlijk wel benieuwd waar die vandaan komen, modelbouw ?

[ Voor 44% gewijzigd door Dutchmania op 16-04-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Kijk dat zijn nu pas oplossingen en als je dat nou nog netjes kan weg werken of er mooi uit laat komen. Dat het eigenlijk zo standaard zo was, dan heb je iets waar je trots op mag zijn.

En anders is het misschien wel "overkill" :X zoals dutchmanic zegt.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:35

kronolith

[EDIT]

T-Rhidon schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:49:
[...]

Kijk dat zijn nu pas oplossingen en als je dat nou nog netjes kan weg werken of er mooi uit laat komen. Dat het eigenlijk zo standaard zo was, dan heb je iets waar je trots op mag zijn.

En anders is het misschien wel "overkill" :X zoals dutchmanic zegt.
Die dingen zijn egt mooi voor een brute casemod >:)

En anders de HD's gewoon in elastiekjes hangen. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
die veren zijn veelste stug voor een hdd lol, dat heeft geen ene nut

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zelf de Antec P193 met ongeveer hetzelfde systeem qua bevestiging van de harddisks, en extra zelfs deze kast gekocht hiervoor omdat ik ook problemen had met resonantie in andere kasten. Zelf heb ik nu 3 Seagate's erin zitten en ik merk totaal niks van resonantie, en zelfs wanneer de schijven in actie zijn hoor ik nagenoeg niets.

Mijn vermoeden is dat je bij het vastschroeven van de harddisks in die siliconen rubbers de fout gemaakt hebt door deze helemaal aan te draaien. Deze fout had ik namelijk in het begin ook gemaakt en hoorde ik nog resonantie door de kast heen, maar na even wat te hebben geexperimenteerd heb ik geen resonantie meer in de kast.

De volgende veel gemakkelijkere tips die ik je kan schrijven is sowieso even de plastic geleiders losschroeven en dan op de plastic busjes rubberen ringetjes te plakken met contactlijm. Daardoor heb je al bijna geen direct contact meer met het plastic en de onderkant van de kast, want dat is hard plastic en geeft evenzogoed nog resonantie door.

Volgend belangrijk punt is dat je moet gaan experimenteren met het losser draaien van de schroeven die door de siliconen rubbers heen gaan, want hoe strakker je deze draaid en des te harder word de siliconen bus. Bij mij zwabberen bijna de harddisks en zitten de schroefjes minimaal in de harddisk, maar wel natuurlijk nog zo dat ze niet eruit vallen.

Nog een opmerking wat elastiekjes betreft kan ik je al bij voorbaad zeggen dat dit een heel zoekwerk word, want niet alle elastiek houd resonatie tegen. Beste is en blijft altijd puur rubber en dus geen elastiek waarin ook plastic of andere stoffen verwerkt zitten, want ook dit heeft weer resonatie tot gevolg.

[ Voor 10% gewijzigd door Roel1966 op 16-04-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Remmes_NT schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:07:
[...]

die veren zijn veelste stug voor een hdd lol, dat heeft geen ene nut
Denk dat dat meevalt hoor heb ze hier ook onder m'n modelauto 8) zitten, en die zijn vrij slap om het zo maar te zeggen, als ik morgen tijd heb mod ik ze inme kast. >:)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 13:02

IvT

Persoonlijk begrijp ik niet helemaal hoe je de schroeven te vast zou kunnen draaiien, tenzij je de verkeerde schroeven gebruikt. Zelf heb ik een aantal Dells en ook mijn Centurion 590 hebben speciale schoreven voor de HDD's. Dit zijn schroeven waarbij de schroefdraad niet de hele schroef bestrijkt maar slechts een 3 a 5 aantal wikkelingen aan het uiteinde. Zo kan je nooit je schroeven te vast draaiien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
IvT schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 09:41:
Persoonlijk begrijp ik niet helemaal hoe je de schroeven te vast zou kunnen draaiien, tenzij je de verkeerde schroeven gebruikt. Zelf heb ik een aantal Dells en ook mijn Centurion 590 hebben speciale schoreven voor de HDD's. Dit zijn schroeven waarbij de schroefdraad niet de hele schroef bestrijkt maar slechts een 3 a 5 aantal wikkelingen aan het uiteinde. Zo kan je nooit je schroeven te vast draaiien.
in de kasten van de antec performance series zitten er silicone noppen tussen schroeven en hdd.. als je schroeven te hard aandraait druk je de nop in elkaar waardoor het een solide object word en dus gaat die beter trillingen doorgeven aan de kast

ja, daag.

Pagina: 1