Beste mensen.
Ik breek nu al 3 dagen mijn hoofd over het volgende vraagstuk:
Ik heb 3 tabellen:
Artikel (ArtikelID, Omschrijving)
Categorie (CategorieID, Omschrijving)
ArtikelCategorie (ArtikelID, CategorieID)
Een artikel kan dus meerdere categorieen hebben...
Nu heb ik een formulier gemaakt waarin mensen met een checkboxlist 1 of merdere categorieen aan kunnen vinken. De bijbehorende artikelen moeten dan worden getoond.
Ik stop de categorieen die zijn aangeklikt in een List<Categorie> (Ik programmeer in c#)
De artikelen van 1 categorie ophalen is niet zo moeilijk:
List<Artikel> artikelen = Artikelen.Where(a => a.ArtikelCategorieen.Any(ac => ac.CategorieID == gewensteCategorieID)).ToList();
Maar ik wil dus zonder foreach een linq query die de artikelen van meerdere categorieeen terug geeft. Heeft iemand een idee?
Ik breek nu al 3 dagen mijn hoofd over het volgende vraagstuk:
Ik heb 3 tabellen:
Artikel (ArtikelID, Omschrijving)
Categorie (CategorieID, Omschrijving)
ArtikelCategorie (ArtikelID, CategorieID)
Een artikel kan dus meerdere categorieen hebben...
Nu heb ik een formulier gemaakt waarin mensen met een checkboxlist 1 of merdere categorieen aan kunnen vinken. De bijbehorende artikelen moeten dan worden getoond.
Ik stop de categorieen die zijn aangeklikt in een List<Categorie> (Ik programmeer in c#)
De artikelen van 1 categorie ophalen is niet zo moeilijk:
List<Artikel> artikelen = Artikelen.Where(a => a.ArtikelCategorieen.Any(ac => ac.CategorieID == gewensteCategorieID)).ToList();
Maar ik wil dus zonder foreach een linq query die de artikelen van meerdere categorieeen terug geeft. Heeft iemand een idee?