Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Ik heb hier een oude filmcamera liggen van Medion, de MD9035n, en ik wil daar de films van importeren op de computer. Het is een best oude filmcamera maar dat lijkt mij geen probleem te moeten zijn. Het werkt met DV bandjes.

Maar dan is de vraag, hoe doe ik dat..? Voor zover ik weet moet dit gewoon gaan met Windows Movie maker. Maar wanneer ik hem op de laptop aansluit dan ziet hij de camera niet. Ik heb hem aangesloten via een firewire kabel. (4-pins <-> 4-pins)
Ik heb het op twee verschillende laptops geprobeerd met Windows XP, Windows Vista en Windows 7. Op geen van alle werkt het. Met zowel Windows Movie maker als met Adobe Premiere Pro. Ook heb ik via de duitse medion site de treiber gedownload, maar ook dat maakt geen verschil.
Er staan een aantal belangrijke film bestanden op die ik graag op mijn computer wil hebben, dus ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 17:09
Dan blijft over een ander kabeltje proberen of je camera(-uitgang) is stuk....

Troubleshooten is een kunst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:39

Caveman

whahoehaha

Je moet even kijken waar het probleem ligt, kijk eens of je van iemand een DV-cam kunt lenen en probeer eens of die werkt met je firewire, dan weet tenminste of het aan je camera ligt of aan je pc. In principe moet een firewire aansluiting zo werken.

[edit]
Ceteris paribus....tering haagse fietsbel, die moest ik opzoeken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Caveman op 10-04-2010 12:30 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ceteris paribus. Je hebt te maken met een aantal componenten en die moet je allemaal even uitsluiten. Probeer dus andere computers (check), andere software, een andere kabel en een andere camera.

Verder ben ik benieuwd of het in het verleden wel heeft gewerkt en welke stappen je hebt genomen bij het aansluiten t/m capturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Dit is pas de eerste keer dat we de camera op een computer aansluiten. De firewire kabel is ook nieuw en ongebruikt dus ik kan ook niet zeggen of de kabel het überhaupt ooit heeft gedaan. Kan ik de kabel ook testen door twee laptops via de kabel aan elkaar te verbinden (ik heb verder geen apparatuur wat een firewire aansluiting heeft) Want ik krijg geen pop-up of iets wanneer ik dit doe (Windows XP <-> Windows 7)

Ik heb al een DV-cam met andere kabels geregeld, maar die kan ik pas eind volgende week lenen. En de dag erna heb ik de filmpjes nodig. Dus ik hoop dat ik nu alvast dingen kan uitsluiten of dat ik misschien gewoon ergens iets fout doe.

Hoe ik de apparatuur aansluit:
1. kabel in de camera
2. kabel in de laptop
3. Camera aan op de player stand (moet volgens het boekje)
4. Windows Movie maker starten, file > capture video en dan komt hij er niet bij te staan
Het is versie 5.1 op windows XP (de versies die op de andere 2 besturingssystemen staan weet ik op dit moment niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je je apparaatbeheer gechecked of er problemen zijn met de FW controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
In apparaatbeheer geeft hij aan dat de fw gewoon werkt, op beide laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Kan ik de firewire kabel testen door twee laptops met elkaar te verbinden via firewire?
Kan ik bijvoorbeeld op deze manier een bestand van de ene computer sturen naar de andere (soort van netwerk verbinding, alleen dan via een fw kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarop heb ik geen antwoord. Tip: loop even binnen bij een grote electronicazaak en vraag of je jouw probleem even mag testen op hun laptops. Zij hebben waarschijnlijk ook nog wel en FW kabel liggen die je kunt testen als het niet werkt. Dan heb je alles uitgesloten behalve de camera en zit het probleem dus in de camera.
Pagina: 1