Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:46
Gisteren mijn nieuwe Dell U2410 aan gesloten aan mijn MacBook late 2008.
Echter valt mijn Wifi direct weg, het lijkt de monitor het Wifi signaal stoort.

Ik vraag mij echter af of het dus een product fout is van de monitor, of dat deze gewoon het signaal te veel stoort.

Als ik mijn laptop +/- 40 cm van mijn monitor weg zet lukt het wel om verbinding te behouden.
Zijn er mensen die een vergelijkbare situatie hebben waarbij er geen geen problemen voor doen?
Zou ik gaan bellen met Dell om te kijken of er iets aan te doen is (ruilen voor om te kijken of het aan de monitor ligt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55

CeesKees

I rest my Kees

Valt het WIFI signaal ook weg als je de monitor niet aansluit, maar wel aanzet?
Lijkt mij eerder een dirver fout, dus updaten geblazen...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
Das is een goeie, zou kijken of ik andere pc/mac aan het scherm kan aansluiten en of dan het WIFI signaal ook weg valt.

Jammer is dat ik het scherm nu los koppel hij direct in stand-by gaat en dus het probleem zich niet voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:47

E-Vix

Nu met sneeuw!

Theoretisch zou het kunnen dat als je al een zwak wifi signaal hebt, en de monitor staat precies tussen de access point en je macbook in dat de verbinding weg kan vallen. Een monitor is van binnen afgeschermd om zoveel mogelijk signalen tegen te houden. Staat hij dus tussen je macbooc en access point in, dan werkt hij als een soort van schild. Signalen lopen in rechte lijnen en ketsen op muren etc af. Is het signaal dus te zwak en krijgt hij (dor het zwakke signaal) ook geen signaal via een muur, dan heb je dus geen verbinding meer.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan kloppen, ik heb namelijk exact hetzelfde met mijn MacBook.

Ik gebruik een mini-DVI naar DVI connector (van Apple) om de MacBook aan te sluiten op mijn TV (zit nog een DVI naar HDMI kabel tussen). Heb een nieuwe connector gekocht, maar dat heeft niks geholpen.

Het probleem zit hem m.i. in de aansluiting van de Macbook zelf. Probeer de connector maar een beetje te "bewegen" en je zult zien dat bij een bepaalde stand, de Wifi verbinding weer terugkomt. Til de DVI aansluiting maar een beetje omhoog enzo, je hoeft de aansluiting aan de MB kant niet te forceren, het gaat maar om een kleine beweging die ervoor zorgt dat het weer werkt.

Heb diverse fora bezocht en er zijn meer mensen met dit euvel. Sommigen hebben de connector in folie ingepakt om het tegen te gaan, maar dit heeft bij mij niet geholpen. Zo zou het ook niet moeten werken :)

Mijn MB stond overigens ruim 1m van de TV af, en heb het op meerdere TV's in huis geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:21:
Kan kloppen, ik heb namelijk exact hetzelfde met mijn MacBook.
...
Klinkt inderdaad als of dit over een komt met mijn probleem, ik zie namelijk geen een WIFI verbinding meer.
Zal vanavond eens kijken of het inpakken met folie gaat weken, ook zal ik de mini-DVI naar vga adapter eens proberen kijken of hij het dan nog doet.

Nog wat tip op het forum van Apple gevonden, daar is iemand die het zelfde probleem heeft met zowel een Dell laptop als MacBook. Volgens hem ligt het aan de DVI kabel, ik heb thuis nog een DVI kabel liggen, een hele dikke, hoop dat deze het beter doet. Vanavond ga ik het uitproberen en zal het resultaat hier melden.
@L_i_Q_u_i_D misschien dit ook bij jou wat kan oplossen.

[ Voor 30% gewijzigd door TUX2K op 09-04-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:14
Heb je je Macbook in clamshell?

De Wifi-ontvanger van Macbooks zit namelijk in de zwarte rand rondom het scherm (net zoals de Bluetooth-ontvanger). Als je je Macbook dan dichtklapt, heb je weinig kans om een degelijk signaal te kunnen ontvangen. Mijn eigen Wifi-signaal halveert, bijvoorbeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
adyta schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:01:
Heb je je Macbook in clamshell?

De Wifi-ontvanger van Macbooks zit namelijk in de zwarte rand rondom het scherm (net zoals de Bluetooth-ontvanger). Als je je Macbook dan dichtklapt, heb je weinig kans om een degelijk signaal te kunnen ontvangen. Mijn eigen Wifi-signaal halveert, bijvoorbeeld. :)
Nee zowel in clamshell als open geen bereik als ik hem te dicht bij mijn scherm zet.
Had gisteren mijn MacBook zo neer gezet dat hij als clamshell bereik had, de DVi zat toen wat vreemd en ik heb er nooit bij stilgestaan dat het daar aan kon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet voor de gein eens proberen om de DVI connector aan te raken wanneer je geen bereik hebt. Daarmee krijg ik vaak wel normaal verkeer, wardoor het lijkt alsof je de connector ontlaadt van alle negatieve energie die het Wifi signaal (onboard?) verstoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:41
De apple verloopjes schijnen nogal last te hebben van storingen naar wifi signaal. Ik had zelf dat ik 800KB/s haalde, en toen ik er alufolie omheendeed werd het 2/3 MB/s... Probeer dat eens?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
Beter Kabel en folie hebben allebei geen effect.
Heb nu alles in de studie kamer staan en daar ligt gelukkig een ethernet kabel dus die maar gepakt.
Toch vindt ik het vreemd, met mij 17" iiyama monitor had ik geen problemen.

De oplossing is nu dus gewoon ethernet kabel gebruiken.

[ Voor 2% gewijzigd door TUX2K op 10-04-2010 02:31 . Reden: vage zin ]

Pagina: 1