Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pictures uit meerdere folders naar 1 folder kopieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een hele hoop foto's van mijn zoontje, die allemaal per dag in een aparte folder zijn ondergebracht. Dat vind ik heel irritant, want ik wil eigenlijk alle foto's in 1 folder. Dat kan niet zomaar, omdat veel foto's dezelfde naam hebben (Windows begint per dag opnieuw te nummeren, dus Pieter 001.jpg, Pieter 002.jpg

Wat ik dus graag wil is bijvoorbeeld:
"2010-04-07\Pieter 001.jpg" moet worden "2010-04-07 Pieter 001.jpg"
"2010-04-07\Pieter 002.jpg" moet worden "2010-04-07 Pieter 002.jpg"
"2010-04-08\Pieter 001.jpg" moet worden "2010-04-08 Pieter 001.jpg"

Bestaat hier een progje voor?

Alvast bedankt!

Groetjes, Bou

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:30

TheVMaster

Moderator WOS
Vast wel :+ Wat heb je zelf allemaal al gevonden....

Het zou eventueel ook via een vbscript (of PowerShell script) kunnen...

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Als je toevallig al Windows 7 mocht hebben, dan kun je alles zo laten staan, en een library aanmaken, waarin je de mappen laat weergeven, ze staan dan fysiek nog steeds apart, maar in de library zie je alle foto's bij elkaar.

• LijkjeNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 12:32
dit kan eenvoudig met Irfanview
en dan een batch conversion/rename starten en de mappen naar wens toevoegen het wijst zichzelf redelijk
hoop dat je er wat mee kan

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Een shell-scriptje kan dit zeer eenvoudig, wellicht kan CMD dat ook tegenwoordig.
Of maak een recursieve listing van alle files en bewerk dat tot een .bat file die alles renamed.

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
Kijk hier eens;
[url]http://http://articles.techrepublic.com.com/5100-10878_11-1047629.html[/url]

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
of je moet Total Commander gebruiken, dan kan je met de Rename Tool alle bestanden in een map in 1 keer hernoemen. (mocht je er niet uitkomen mag je altijd PM'en)

Verwijderd

Topicstarter
Heb allerlei dingen gevonden. Het probleem is dat je met "merge folders" resultaten krijgt waarbij folders vergeleken worden. Dwz, als meerdere folders een file hebben met dezelfde naam, gaan die app's dit zien als verschillende versies v dezelfde files & dus naar de verschillen kijken. Dat wil ik niet, ik wil dat ze allemaal behouden worden (bv op de manier zoals ik hierboven heb gepost). En dan ook nog zodanig dat de volgorde behouden wordt, dus eerst datum & dan volgnummer.

Ik heb inderdaad Windows 7. Ik zal die optie met library eens gaan proberen. Thanks!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:05
Je kan met LupasRename >recursieve modus, alle foto's opnieuw nummeren en doornummeren, waarna je hierna alle foto's uit de mappen kunt trekken door in windows in de hoofdmap te zoeken naar *.* of *.jpg, vervolgens te knippen en te plakken in een nieuwe map.

Voor meer uitleg over LupasRename kijk hier eens Loewie's weblog: Sorteren kun je leren

irfanview werkt ook net zo goed wat hierboven al genoemd wordt

[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 09-04-2010 11:14 ]

discogs

Verwijderd

Topicstarter
Wat een hoop tips! Geweldig.
Er zitten ook een paar erg bruikbare tips bij. Hier kan ik voorlopig even mee verder.

Ik laat iets weten als het wel of niet gelukt is.

Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor alle tips. Het gaat me lukken met Irfanview. Het was even wat gezoek welke opties ik precies moet gebruiken, en hoe t zit met syntax voor renamen. Maar dan wijst het verder ook zichzelf.
De andere tips hadden vast ook gewerkt, maar Irfanview had ik al op mijn lappie staan (ik wist alleen niet dat dat daarmee kon)

Groetjes Bou
Pagina: 1