Ik heb een wireless kaartje in mijn laptop zitten dat regelmatig voor hangups en crashes zorgt. In Windows heb ik deze dan ook gewoon uitgeschakeld in apparaatbeheer, en maak ik gebruik van een USB wifi stickje.
Ook onder Ubuntu maak ik hiervan gebruik, maar het probleem is dat ik tot nu toe nog geen enkele manier gevonden heb om het apparaat ook na een reboot uitgeschakeld te laten zijn.
Dingen zoals "sudo rmmod zd1211rw" of "modprobe -r zd1211rw" doen wel hun werk, maar na een reboot krijg ik weer vrolijk een vraag van het network-applet of ik mijn paswoord een 2de keer wil invoeren voor dat wlan kaartje.
Heeft er dus iemand een command om een module permanent te verwijderen?
Zoeken op Google heeft vanalles opgeleverd, echter nog steeds niets wat ik wil.
Ook onder Ubuntu maak ik hiervan gebruik, maar het probleem is dat ik tot nu toe nog geen enkele manier gevonden heb om het apparaat ook na een reboot uitgeschakeld te laten zijn.
Dingen zoals "sudo rmmod zd1211rw" of "modprobe -r zd1211rw" doen wel hun werk, maar na een reboot krijg ik weer vrolijk een vraag van het network-applet of ik mijn paswoord een 2de keer wil invoeren voor dat wlan kaartje.
Heeft er dus iemand een command om een module permanent te verwijderen?
Zoeken op Google heeft vanalles opgeleverd, echter nog steeds niets wat ik wil.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.