Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Enkele gebruikers krijgen oude site te zien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• X-GeaR
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-08 14:09
Sinds 12 maart 2010 is mijn site verhuisd naar de nieuwe server. De domeinnaam is hetzelfde gebleven, alleen is mijn site nu ondergebracht bij een andere hosting (Antagonist ipv One.com).

Vreemd genoeg krijgen enkele bezoekers nog steeds de oude site te zien als ze naar mijn domein gaan. Dat is toch apart? In principe zouden de DNS-gegevens allang gewijzigd moeten zijn bij die mensen?

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt!

www.scientias.nl

• kulgan
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 05-09 21:24
Waarschijnlijk wordt je site ergens gecached. Mogelijkheden die me binnen schieten:

in de cache van de bezoekerbrowser
in de cache van de DNS server van je bezoekers

• Camulos
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15-09 01:27

Camulos

Stampert

Het kan verschillende oorzaken hebben:
1: Je hebt nog ergens een IP hardcoded in je code staan
2: Die mensen die de oude site zien moeten eens hun cache legen (van de browser en locale dns -> cmd -> ipconfig /flushdns
3: DNS mis geconfigureerd
4: TTL is nog niet verstreken

Met punt 3 bedoel ik:
Je hebt de DNS wel omgezet voor het domein www (naar nieuw ip/CNAME) maar de lege niet.
Dus http://www.example.com gaat naar je nieuwe server.. maar de http://example.com gaat nog naar de oude (omdat het algemene A record nog naar je oude server verwijst).

Het kan best zijn dat de TTL (time to live) zeer hoog is ingesteld (zoals op 30 dagen), wat betekend dat mensen die eerder op je oude site zijn geweest deze waarde nog steeds hebben. Deze TTL kun je opvragen bij de firma die je DNS beheerd.

Not just an innocent bystander

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:47

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Vraag die mensen eens of ze een tracert willen doen. Probeer het ook zelf eens via bijvoorbeeld http://tracert.com/.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• lier
  • Laatst online: 20:38
Controleer ook even of er een proxy server gebruikt wordt bij die personen.

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-09 23:46
En http://www.intodns.com/ kan ook handig zijn om verhuizingen te gebruiken.

Aanvulling: http://www.opensiteexplorer.org/ is ook een leuke.

aZuL2001 wijzigde deze reactie 09-04-2010 14:49 (37%)
Reden: aanvulling

Abort, Retry, Quake ???

• X-GeaR
Even een update:

De gebruiker heeft haar ipconfig geflusht. Daarnaast heeft zij de computer aan en uitgezet.
Ze gebruikt geen proxyserver.
Ze heeft het probleem in al haar browsers (Firefox, Chrome, IE)
De trace die ze heeft gedaan laat zien dat de weg naar de juiste server wel gevonden kan worden, terwijl de url in de browser niet naar de goede site verwijst.

TTL = 2 dagen, kan dus geen probleem zijn.

Iemand nog een idee?

www.scientias.nl

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:14

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
X-GeaR schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:00:
terwijl de url in de browser niet naar de goede site verwijst
:?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Hij bedoelt denk ik dat de tracert het wel goed doet maar in de browser ze de verkeerde site ziet.

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

RaZ

Ken sent me

quote:
X-GeaR schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:00:
Even een update:

De gebruiker heeft haar ipconfig geflusht. Daarnaast heeft zij de computer aan en uitgezet.
Ze gebruikt geen proxyserver.
Ze heeft het probleem in al haar browsers (Firefox, Chrome, IE)
De trace die ze heeft gedaan laat zien dat de weg naar de juiste server wel gevonden kan worden, terwijl de url in de browser niet naar de goede site verwijst.

TTL = 2 dagen, kan dus geen probleem zijn.

Iemand nog een idee?
De hosts file misschien?

Eyyyy macarena !! \o/

• lier
  • Laatst online: 20:38
quote:
Nee, zou met een ping achterhaald kunnen worden:
quote:
De trace die ze heeft gedaan laat zien dat de weg naar de juiste server wel gevonden kan worden
Denk dat er ergens iets gecached staat, waarschijnlijk aan de kant van de provider. Welke providers hebben de probleemgebruikers ?

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

<ctrll><f5> in ie zou ook wel een (tranparante) proxies kunnen dwingen om te refreshen

Iperf

• Cartman!
  • Niet online
Doet me er aan denken dat klanten van 1 bepaalde ISP het ook pas na een maand voor elkaar kregen om de wijziging te zien. Het bleek dat die ISP gewoon de DNS-wijziging niet had meegenomen :{

• X-GeaR
Ze heeft als provider Tele2.

Haar vriend kon thuis wel de website goed bereiken. Hij heeft zijn laptop meegenomen en via de internetverbinding van zijn vriendin de website geopend en ook hij zag de oude site.

Het ligt dus duidelijk aan de provider. Tele2 is nogal laat met het legen van de DNS-cache, zo lijkt het.

www.scientias.nl

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Na een maand een verhuiste website nog steeds niet kunnen vinden is wel heel cheap. :X

Talkin.nl daily photoblog

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 00:33
Kan je eens een linkje naar de site geven?
Heb hier ook Tele2, kijken of het bij mij wel werkt :P

Edit: ik neem tenminste niet aan dat het om de site gaat die in je profiel staat, omdat die bij Digitalus gehost wordt.

EDIT wijzigde deze reactie 11-04-2010 22:04 (38%)

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:23
Je kan je bezoekers niet dwingen, maar wel adviseren om eventueel de servers van Google of OpenDNS te gebruiken, als het een persoonlijke website is.

Sebazzz wijzigde deze reactie 11-04-2010 22:46 (14%)

[Website en online portfolio]

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-09 23:46
Is wel een beetje de omgekeerde wereld. Je bezoekers vragen om de OpenDNS servers te gebruiken. 8)7

Bewuste provider vriendelijk bellen en vragen wat er aan de hand is.
Die moet zijn zaken op orde hebben lijkt mij.

Abort, Retry, Quake ???

• X-GeaR
quote:
EDIT schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:02:
Kan je eens een linkje naar de site geven?
Heb hier ook Tele2, kijken of het bij mij wel werkt :P

Edit: ik neem tenminste niet aan dat het om de site gaat die in je profiel staat, omdat die bij Digitalus gehost wordt.
www.scientias.nl

www.scientias.nl

• Freaky_Revolt
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-05 16:54

Freaky_Revolt

I Block ø

Ik zit ook bij Tele2 en krijg deze.

Voorbeeld

weet niet of dit de oude of de nieuwe is.
Aan de datums van de artikelen te zien lijkt het me nieuw.

Freaky_Revolt wijzigde deze reactie 12-04-2010 19:26 (16%)

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:23
quote:
Freaky_Revolt schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:25:
Aan de datums van de artikelen te zien lijkt het me nieuw.
Niet bepaald, bij jou is het laatste artikel van 12 maart, hier april.

[Website en online portfolio]

• Freaky_Revolt
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-05 16:54

Freaky_Revolt

I Block ø

quote:
Sebazzz schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:27:
[...]

Niet bepaald, bij jou is het laatste artikel van 12 maart, hier april.
D'oh! 8)7

• EDIT
Omdat ik het ook had, heb ik net even contact gehad met Tele2. Ze vonden het vreemd dat de wijziging niet was opgepikt, en ze gaan intern ook kijken waarom dit niet is gebeurt, en of dit niet toevallig met meer websites zo is.
Voor nu raadde hij aan om even openDNS te gebruiken, de nieuwe DNS servers worden z.s.m. nog opgepikt.

EDIT wijzigde deze reactie 12-04-2010 20:09 (8%)

• X-GeaR
Blijkbaar ligt het probleem bij Tele2. Fijn dat dit nu is uitgezocht. Ik wil iedereen bedanken voor de hulp! Hopelijk lost Tele2 het snel op :)

www.scientias.nl

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en hadden ze al ctrl f5 geprobeerd dan ?

Iperf

• Cartman!
  • Niet online
Bij mijn site ging het ook om Tele2 nu je het zegt. Heb toen 4 keer hun techsupport gebeld dat ze hun DNS moeten updaten. Ze begrepen niet waar ik t over had, brakste ISP van Nederland daarmee imo.

niet om je te ontmoedigen maar bij mij duurde het bijna 2 maanden voor het gefixt was :{

Cartman! wijzigde deze reactie 13-04-2010 15:57 (18%)

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:08

ralpje

Deugpopje

quote:
Cartman! schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:56:
Bij mijn site ging het ook om Tele2 nu je het zegt. Heb toen 4 keer hun techsupport gebeld dat ze hun DNS moeten updaten. Ze begrepen niet waar ik t over had, brakste ISP van Nederland daarmee imo.

niet om je te ontmoedigen maar bij mij duurde het bijna 2 maanden voor het gefixt was :{
Maar het lijkt geen DNS probleem, aangezien een tracert wel naar het juiste IP gaat. Lijkt me eerder dat Tele2 ergens wat (transparante) proxy's heeft staan die een beetje borked zijn.

365Dude - Strava

• Cartman!
  • Niet online
Ja, true... dat dus duurde daar bijna 2 maanden :')

• EDIT
quote:
ralpje schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:00:
[...]

Maar het lijkt geen DNS probleem, aangezien een tracert wel naar het juiste IP gaat. Lijkt me eerder dat Tele2 ergens wat (transparante) proxy's heeft staan die een beetje borked zijn.
DNS is wel het probleem (in ieder geval bij mij). Met de DNS servers van Tele2 kwam ik bij one.com uit. Gebruikte ik die van openDNS, dan kwam ik keurig op de juiste site bij antagonist terecht.

Gelukkig kreeg ik iemand aan de lijn die wel verstand van zaken had (of behoorlijk goed kon doen alsof :+).
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Internet

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True