Samsung LE40B650 vs Sony KDL40EX402

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:42
Ik ben op zoek naar een LCD TV, mijn eisen zijn redelijk simpel:
- Full HD
- 40" / 42"
- Onder de 700,-

Ik ben meerdere TV's tegen gekomen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de volgende 2 TV's:
- Samsung LE40B650 / Full HD / 100Hz / 100.000:1 / EUR 639,-
- Sony KDL40EX402 / Full HD / Contrast hoog / EUR 567,-

Ik heb ze beide gezien @ Mediamarkt en IT's Electronica, ik heb zelf weinig verschil kunnen ervaren, bij de Samsung waren de kleuren iets 'feller', echter merk je dit wel bij gewoon TV kijken of Xbox'en?

Verder ben ik ook de Samsung LE40B530 tegengekomen, voor EUR 479,-. Ook Full HD, 50.000:1.

Het is erg moeilijk om een keuze te maken, misschien dat de Tweakers, mij hier in willen helpen.

EU DNS: 86.54.11.100

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
met de Samsung is het ook mogelijk om media te streamen van de pc naar je tv.. ik weet niet of je dat al via de xbox deed, maar dit is een leuke toegevoegde waarde! Tevens is de Samsung ook gecertificeerd voor de werking met een CI+ module van Ziggo! Nou zal dat bij Sony geen probleem zijn, omdat ik uit ervaring weet dat ze ook moeiteloos werken met die CI+ module.

De kleuren van een Samsung zijn inderdaad feller en harder en dat kan bij games juist een positief effect zijn, echter is het een smakenkwestie en die kan ik niet voor je bepalen ;)

Het 100Hz verhaal is leuk maar in de praktijk werkt het niet altijd even goed.. op sommige momenten kan 100Hz zelfs een storende factor zijn :)

Als je stroomverbruik belangrijk vind moet je voor de Sony gaan want die verbruikt een stuk minder als een Samsung.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• c-nan
Schizo007nl schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:15:
met de Samsung is het ook mogelijk om media te streamen van de pc naar je tv.. ik weet niet of je dat al via de xbox deed, maar dit is een leuke toegevoegde waarde! Tevens is de Samsung ook gecertificeerd voor de werking met een CI+ module van Ziggo! Nou zal dat bij Sony geen probleem zijn, omdat ik uit ervaring weet dat ze ook moeiteloos werken met die CI+ module.

De kleuren van een Samsung zijn inderdaad feller en harder en dat kan bij games juist een positief effect zijn, echter is het een smakenkwestie en die kan ik niet voor je bepalen ;)

Het 100Hz verhaal is leuk maar in de praktijk werkt het niet altijd even goed.. op sommige momenten kan 100Hz zelfs een storende factor zijn :)

Als je stroomverbruik belangrijk vind moet je voor de Sony gaan want die verbruikt een stuk minder als een Samsung.
Streaming heb ik sowieso nog nooit gedaan, misschien iets voor in de toekomst? Bedoel je met streamen, dat ik een DVD op mijn PC heb, maar afspeel via mijn TV, door middel van LAN oid?
Wel handig dat er een CI+ module in kan, maar of ik daar gebruik van zal maken? Ik denk het niet, er komt namelijk een dreambox.

Stroomverbruik is eigenlijk wel belangrijk, maar is het wel belangrijk genoeg? CI+ zal bij de Sony ook wel gaan, maar streaming dus niet?

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
Volgens mij ondersteund de Samsung ook veel meer mediaformaten.. maar streaming is niet mogelijk bij de Sony omdat hij geen LAN aansluiting heeft ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• c-nan
Schizo007nl schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:11:
Volgens mij ondersteund de Samsung ook veel meer mediaformaten.. maar streaming is niet mogelijk bij de Sony omdat hij geen LAN aansluiting heeft ;)
Volgens deze site wel: http://www.hardware.info/...t/Sony_Bravia_KDL40EX402/

Maar hier kan ik er weer niks over vinden: http://www.sony.nl/produc...2#pageType=TechnicalSpecs

Verwijderd

Schizo007nl schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:15:

Sorry hoor, maar jouw argument dat 100 Hz. storend kan zijn, is echt nonsens. Als je bedoeld 200 Hz. dan ben ik het met je eens, maar 100 Hz. geeft wel degelijk een zichtbaar verschil.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:11

FeaR

In GoT we trust

En dat is de reden om een topic van meer dan een half jaar oud te kicken?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.