Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Ik ben op zoek naar een socket M moederbord (mPGA478MT) om een C2D T7200 in te plaatsen. Het liefst met een Intel 965 chipset. Ik heb echter nogal wat moeite om er een te vinden, na meerdere sites afgezocht te hebben. Kent iemand een model dat aan deze eisen voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult waarschijnlijk bij notebook fabrikanten moeten aankloppen, ik zie wat bordjes van acer langskomen. Misschien HP of Asus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
@ zwe, je geeft links naar desktop moederborden met een 478 of een 479 pin count, maar helaas is het niet mogelijk om een Socket M processor in een dergelijk moederbord te stoppen. Zie voor meer informatie ook nog even Wikipedia:
Although it may seem identical, Socket M is not pin-compatible with the older desktop Socket 478 or the newer mobile Socket P; it is also incompatible with most[2] versions of the older mobile Socket 479.
Ik heb dus een zeer donkerbruin vermoeden dat TS gewoon een Socket M mobo nodig heeft en die kun je denk ik toch het beste via eBay e.d. vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Bitage schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:57:
@ zwe, je geeft links naar desktop moederborden met een 478 of een 479 pin count, maar helaas is het niet mogelijk om een Socket M processor in een dergelijk moederbord te stoppen. Zie voor meer informatie ook nog even Wikipedia:

[...]

Ik heb dus een zeer donkerbruin vermoeden dat TS gewoon een Socket M mobo nodig heeft en die kun je denk ik toch het beste via eBay e.d. vinden.
Klopt helemaal. Ik dacht een moederbord gevonden te hebben, de MSI Fuzzy, maar die is weer socket P :( Verder is het vrij lastig (en prijzig) om een echt laptop moederbord te kopen van een fabrikant. Dan maar via E-Bay oid denk ik.