Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk ben ik mobiel 0% bereikbaar (Vodafone netwerk), terwijl mijn collega naast mij volledig bereik heeft (KPN netwerk).

In het buitenland ben ik altijd te bereiken op ieder buitenlands netwerk dat op dat moment het beste bereik heeft (roaming). Dit brengt weliswaar extra kosten met zich mee, maar ik ben iig bereikbaar.

Waarom is het binnen Nederland niet mogelijk om ook altijd op ieder nummer bereikbaar te zijn d.m.v. gebruik te maken van het netwerk dat wel dekking heeft op die plek??? (roaming in binnenland zou dat dan zijn. Eventueel bijkomende kosten geen bezwaar).

Is een dual sim toestel met een tweede prepaid kaart van een andere provider hier de enige mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:53
Keuze van providers om dat niet te doen. KPN laat geen Vodafone of T-mobile sim kaarten op hun netwerk toe en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ik weet dat dekking soms een issue is, maar Vodafone pretendeert toch een goed dekkend netwerk te hebben. Persoonlijk heb ik zelden problemen, maar ik zit midden in de randstad.
Ik ben benieuwd waar jij zit met je werk en of je verder (in NL) ook geen bereik hebt.

Je kunt eens proberen de sim van je collega in jouw telefoon te doen om uit te sluiten dat je geen technisch probleem hebt met je toestel. Ook al werkt je toestel in het buitenland klaarblijkelijk wel prima... Merkwaardig.

Mocht je dekking echt zo rot zijn dan zul je toch moeten switchen, lijkt me. Aan je verhaal te horen is KPN een goede keuze. ;)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn werkplek is in Heerlen (ligt hoger dan de rest van NL, dus dat zal het probleem niet zijn;)
Het ligt aan het gebouw waar ik in zit en het ontbreken van een Vodafone zendmast in een korte straal. (Het gebouw is geheel met aluminium bekleed, vergelijkbaar met een kooi van Faraday)

De zendmast van KPN staat op het terrein van de buurman, dus aan die straling staan we wel voldoende bloot.

Dus eigenlijk het extra inkomsten te genereren voor eigen belang weegt niet op tegen het gunnen van het licht in de ogen van de concurrent... Beetje triest van de providers eigenlijk.

In dat geval bestel meteen ff een prepaid kaartje bij Simyo, ook KPN.
Je kunt overigens veel over Vodafone zeggen (ronduit zeer, zeer slechte klantenservice moet gezegd worden), maar ik sta nooit voor verassingen bij de maandelijkse afrekeningen. Weet altijd waar ik aan toe ben, wat bij enkele andere providers altijd maar de maandelijkse vraag is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Is er ergens een gemakkelijke duidelijk website over de dekking van telecom providers?
Ik heb gehoord dat niet alle providers het even goed doen in Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net viel het pakketje van Simyo al in de bus met het SIM kaartje.
De in m`n Samsung GT-5722 geplaatst en meteen klaar voor gebruik. Wat me meteen opvalt is dat het bereik voor Simyo (KPN) maximaal is. Ben benieuwd wat het resultaat is op de werkplek...

...

Bereik op de werkplek is prima met Simyo, geen bereik met Vodafone. 1-0 voor KPN ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 21:45 ]

Pagina: 1