Advies over configuratie amd phenom of i7 920

Pagina: 1
Acties:

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-02 22:28
Hallo,

Ik wil graag even advies van mijn mede tweakers over of ik wel of niet mijn cpu, geheugen en mobo moet upgraden

Heb nu dit systeem

Core 2 duo e8500
4 gb ddr 1066 geheugen
Asus p5e moederbord
2x hd 4870 videokaarten

En zit te denken om 1 van deze 2 upgrades aan te schaffen

Amd Phenom x4 955 of 965 en dan betere koeler er gelijk opzetten
6 gb corsair dominator 1600 mhz geheugen
Gigabyte UD4 moederbord

Totale kosten 450 euro inclusief betere koeler

Of

Intel i7 920
6 gb corsair geheugen 1600 mhz
Asus moederbord p6tse
Totale prijs is 540 euro

Nu wil ik graag mening of het het waard is qua performance om al te upgraden of niet en zo ja welke setup je zou kiezen qua prijs/prestatieverhouding. PS ik wil gewoon beste prijs / prestatie verhouding dus wil eerlijk advies dus niet specifiek amd of intel fans die daarom hun merk roepen ;-)

Mijn gebruik is met name voor gamen, internetten en af en toe wat foto s overzetten, niet voor videobewerking enzo.

Voorstellen mag je ook mailen op jeroenrottier5@hotmail.com

Ik hoor graag advies

Greetz jeroen

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Prijs / prestatie: AMD setup,

Prestatie onafhankelijk van prijs: Intel setup.

-_-

Verwijderd

Ik zou als je gamed de videokaarten upgraden, qua snelheid bij games win je met een quad core processor tov de E8500 bijna niets......

• jerrot
Op dit moment win ik nog niets als ik het goed begrijp en zou je dus nog even wachten @ e65 ?

En wat voor mij grootste struikelblok is is dat ik niet weet wat een i7 extra heeft qua performance tov de amd processor want wil best geld uitgeven maar dan moet het wel aanzienlijk verschil zijn

Enne als ik voor andere setup zou gaan heb ik nog wat spulletjes te koop :p

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-02 12:10
2 hd 4870's trekken het nog wel even denk ik zo, gaat toch iets meer merken momenteel van cpu upgrade.
Snap wel niet goed waarom je 6gb in die AMD machine zou stoppen, das een triple channel kit maar op amd ga je dus terugvallen naar single channel, neem een 4GB dual channel kit of 8gb, hangt ervan af of je het ECHT nodig hebt (hoogstwaarschijnlijk niet dus).

Gezien je de pc hoofdzakelijk voor gaming gebruikt zou ik voor de AMD setup gaan.
Heel veel verschil ga je echter nog niet merken, die E8500 schijnt nog redelijk vlotjes mee te kunnen in games.
Tenzij je mss gta4 of bfbc2 speelt, die lusten wel een quadcore.

Verwijderd

Er zijn nog weinig games die goed over meerdere cores schalen, enkele doen het inmiddels goed op een dubbele core maar de revolutie in game ontwikkeling voor meerdere cores moet nog plaats vinden aangezien dit lastig programmeren is. Veel gebruikte en al bestaande engines moeten weer van de grond af opgebouwd worden. Je zou met een socket 1156 systeem met bijvoorbeeld een I5 750 wat winst kunnen halen omdat deze een turbo functie kent waarbij de gebruikte cores hoger geklokt worden. Meeste winst haal je mijn inziens op dit moment met een setje HD5850 in crossfire. Je huidige moederbord is een geweldige overclocker dus daarmee kun je ook nog aan de slag. Hier draait dat bord met een E8400 stabiel op 3.6 GHz. luchtgekoeld met een scythe mugen.

• jerrot
Hmm owkeej tot nu toe is het het beste dus om eigenlijk nog te w8en? En ik ben absoluut niet van het overclocken, ennuh videokaart upgrade is voor mijn games op het moment nog niet nodig want MW 2 draait alles volle bak (speel ook maar op 19 inch monitor)

Voor de rest is alles bij mij stock qua koeling muv videokaarten zitten zalman koelers op maar worden idle nog ongeveer 70 graden. En dit zit in een Thermaltake Soprano FX behuizing. En eigenlijk kan ik nog een jaar vooruit als ik de reacties zo lees op het moment ?

Verwijderd

Ik denk dat je nog wel even meekomt in game land met jouw huidige setup, ;)

• jerrot
Ok thanx alvast voor de hulp mensen maar hoor nog steeds graag meningen van andere mensen ;-)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Zijn er specifieke games die niet meer soepel lopen dan? Kan het me niet echt voorstellen ;) en ik zou dus ook niet upgraden voordat je wèl merkt dat het te traag wordt. Mocht je het bijvoorbeeld nog een jaartje uithouden, dan hebben ze al weer veel betere goedkopere GPU's en CPU's dan nu. Zowel videokaarten als CPU kunnen echt nog wel mee. Als je iets zou moeten vervangen, is daar niet echt een zinnig antwoord op te geven zonder je resolutie te weten en welke games je speelt ;) GTA4 op 1280x1024? Duidelijk liever een quadcore dan een betere videokaart. Crysis op 2560x1600? Duidelijk liever een HD5970 dan een nieuwe CPU. Maar beiden ook prima speelbaar op je huidige setup zou ik denken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• jerrot
Neej games lopen op t moment nog wel soepel op zich maar mijn games zijn natuurlijk niet de allerzwaarste en ik speel op 1280x1024 altijd. Games die ik draai zijn eigenlijk als zwaarste MW 2 op t moment maar wil ook wel nieuwe battlefield spelen eigenlijk en crysis draait op zich vloeiend op enkele korte laadstootjes na, maar nog niet getest met 4 gb geheugen en was toendertijd op xpn heb nu windows 7 :P. En mede omdat mijn moederbord mijn werkgeheugen niet optimaal ondersteund (geil ultra series 4x 1 gb 1066 mhz) want dit wordt teruggeclockt naar 800 mhz handmatig op 1066 zetten heb ik vastloper.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dan zou ik eerder mijn beeldscherm upgraden :) mooie 25" ofzo doet meer dan een nieuwe CPU voor je game-ervaring nu. Je hebt een prima pc met een veel te klein beeldscherm ;)

[ Voor 20% gewijzigd door bwerg op 09-04-2010 11:40 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:07
Inderdaad, ik zou een mooie 24'' TFT kopen, of 2 jaar wachten en dan alles in een keer kopen. Jou systeem is nog super man..

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Zolang dat het geval is, zou ik die centen in m'n zak stoppen.

Yes, but no.

• Harm30
  • Laatst online: 24-10-2025
ik denk dat vooral de gpu upgraden veel effect zou hebben, de cpu maakt niet veel verschil, behalve dan in cpu zware games. (zoals bv supreme commander)

het verschil tussen i7 920 en amd 955/965 is moeilijk in te schatten. maar ik spreek uit ervaring dat mijn eigen intel i7 920 op stock snelheid, betere prestaties haalt dan een vriend zijn amd die op stock 600mhz sneller is. en dan hebben we dezelfde videokaart.

zelf merk ik vooral verschil tov een dual core met hogere resoluties, maar dit kan ook aan de gpu liggen.

gametag: estruqiarixs

Pagina: 1