VOIP Probleem Solcon SIP in Zyxel p-2612 achter Linksys 320

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
Ik ben al een aantal avonden aan het stoeien met het volgende probleem, ik schet eerst even de situatie van het systeem werkend.

Ik heb hier een Zyxel p-2612 HW-F3, dit is een modem/router. Je kan hem als Annex B adsl modem router laten werken, of je kan hem als Router gebruiken op een kabel modem e.d.

Dit is een apparaat van Solcon, wij zijn dealer van solcon en hebben al een aantal van deze modems uitstaan bij onze klanten, echter hebben wij nog nooit aan SIP gedaan (met deze modems dan)

Bij de klant heb ik mijn eigen Solcon SIP account erin gezet en werken als een trein, het modem stond toen als ISDN modem/router geconfigureerd.

Later heb ik een ander modem geplaats op de ADSL lijn en deze zyxel geconfigureerd als WAN Ethernet Router. De zyxel sluitte ik met de WAN Ethernet poort aan om de zojuist nieuw geplaatste modem op de adsl lijn. Een beetje omslachtig maar ik moest toch gaan testen. Maargoed dit werkte prima. inkomende en uitgaande gesprekken zonder probleem. Dit werkte dus.

Nu kom ik thuis, waar ik XMS 50 mbit glasvezel heb op een linksys wrt320 met dd-wrt firmware erin (maakt volgens mijn vrij weinig uit qua werking) Ik sluit de zyxel aan met de WAN Ethernet poort en wil telefoneren. Als ik uitbel naar een 06 dan gaat de 06 wel over, neem ik op dan hoort degene met de 06 mij wel praten maar ik hem of haar niet. Ga ik mijn locale SIP nummer bellen dan krijg ik ingesprek.

Ik heb werkelijk waar alles geprobeerd, op wrt DMZ gedaan naar IP adres van de WAN poort van de zyxel. Firewall uit aan. Ook op de zyxel heb ik vanalles geprobeerd, maar dit probleem krijgt ik er niet uit.

De SIP account in de zyxel registreerd werl gewoon, ook kan ik op het apparaat gewoon zonder problemen internetten. Maar er moet toch echt een NAT probleem inzitten.

Heeft iemand tips over wat ik eventueel nog kan probleren.

Ik heb nieuwe firmware`s geprobeerd, codec aanpassingen etc etc.

Een stun server kan ik niet toevoegen in die zyxel, outbound proxy wel, maar ook dit heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Inmiddels heb ik de tip gehad om een stun server in te voeren, dat had ik al geprobeerd, maar er is niet mogelijk om in het apparaat een stun server in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 10:42
Moet je niet een aantal poorten forwarden in de WRT naar de Zyxel.
Deze misschien:
SIP 5060-5080 UDP/TCP
RTP 16384-16482 UDP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
AtRi schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:36:
Moet je niet een aantal poorten forwarden in de WRT naar de Zyxel.
Deze misschien:
SIP 5060-5080 UDP/TCP
RTP 16384-16482 UDP
Ik had al het 1 en ander doorgeforward maar ik ga het anders nog even proberen

EDIT

Inmiddels geprobeerd, mappings, DMZ UPnP
Diverse aanpassingen in beide routers.

Ik zie in het log van de Zyxel waar de ata inzit wel dat ik sip pakketjes verzend maar niets ontvang.

Maar wat ik zo raar is, met een stun server los je dit soort problemen op, maar het is simpelweg niet mogelijk om ergens een STUN in te vullen.

[ Voor 35% gewijzigd door boswandeling op 09-04-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al enkele maanden, vanaf januari 2010, aan het tobben met Solcon en de Zyxel p-2612 HW-F3.

De verschijnselen zijn vergelijkbaar en hebben m.i. te maken met de 50 MB aansluiting in combinatie met SIP accounts. De modem houdt het niet bij. SIP accounts zijn ogenschijnlijk on-register, maar onder de motorkap laat de modem de registratie los. Met als gevolg onbereikbare nummers, of in gesprek toon en soms wel bereikbaar maar enkelzijdig (ik hoor de beller niet!).

Na lang aandringen is eerst de Zyxel p-2612 HW-F3 vervangen, maar dat lost het probleem niet op. Na wederom lang aandringen heb ik nu een Siemens Gigaset SX 762 op proef gekregen.

Inmiddels heb ik al bijna twee weken een ongestoord VOIP bedrijf !

In de Zyxel p-2612 HW-F3 heb ik alle SIP info weggehaald en in de SX762 alle SIP info geprogrammeerd.
De SX 762 staat met zijn LAN4 aansluiting als client achter de Zyxel p-2612 HW-F3 op een van de routerpoorten.
Het is een omslachtige configuratie die ook wel wat simpeler kan, maar Solcon heeft op dit moment nog geen goede oplossing. Volgens de helpdesk gaan ze binnenkort (2 mnd) een nieuw type modem inzetten wat wèl de combinatie van 50MB internet èn SIP aankan.

Er is hoop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

is hier een oplossing voor gevonden?

Ik heb een soortgelijk probleem (denk ik):

Ik belde eerst via Voip en maakte daarbij gebruik van 2 voipaanbieders. 2 passen er niet op een Siemens Gigaset SX 762, dus ik gebruikte Voxalot met een nummerplan. De SX 762 was geconfigureerd als een ADSL modem/router. Daarnaast had ik ook een dect set voor skype aangesloten, naast de dect set voor Voip.

Nu heb ik een 3-in-1 pakket van UPC, met een Cisco EPC3925. Alles geinstalleerd en alles werkt, behalve Voip.

Ik heb de SX 762 nu geconfigureerd als Ethernet modem en die zit bedraad achter de de EPC3925 (in de meterkast dichtbij de UPC aansluiting. Als ik bel met de Voip dect dan hoor ik de kiestoon, daarna de piepjes van het gekozen nummer en daarna hoor ik alleen mezelf nog (d.w.z. mijn spraak hoor ik zelf via de Voip dect).

Het was destijds al en hele toer voor mij om het probleem op te lossen van geen 2 voipaccounts op een SX 762; daarvoor heb ik Voxalot als oplossing gevonden, maar nu heb ik het Internet afgestruind en natuurlijk de gebruikershandleidingen doorgenomen, maar het gaat technisch boven mijn pet. Ik heb wel een idee waar ik het moet zoeken, maar ik kom niet tot zinvolle parameter settings en een goede oplossingsrichting.

Vandaar mijn vraag hierboven naar een oplossing die mogelijkerwijs ook zou kunnen gebruiken.

Groeten,
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb toendertijd van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb een Cisco e3000 aangeschaft en een Fritzbox FON aangeschaft. Cisco als router en de FON als client.

Topnetwerk en TOP voip! Met een fritz kan je gewoon veel meer en dat Zyxel geval alleen als ADSL modem/router gebruiken, maar LAN poort a als router instellen werkt gewoon niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ervaring met SolCon is dat het alleen direct werkt als je op hun netwerk zit.

Hun firewall laat alleen IP adressen uit hun eigen netwerk toe. Even bellen dat je jouw IP in de PBX firewall wilt hebben en je zal meer succes hebben!
Pagina: 1