Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Ik heb vandaag een nieuwe beeldscherm gekocht. De SyncMaster P2370 van Samsung. Ik wil dit scherm als hoofdscherm gebruiken, en ik heb ook nog een oud scherm die ik als 2e monitor wil gebruiken, een: CMC 19AW (19"), van een merk wat ik niet ken.

Ik wil dus het Samsung scherm als hoofdscherm gebruiken, en de CMC 19AW als 2e scherm. Ik heb een ATI HD4870, daarop zitten 2 DVI ingangen.

Op dit moment heb ik het oude scherm gewoon aan de praat gekregen, en wil ik nu het Samsung scherm ook gebruiken. Ik heb het Samsung scherm aangesloten op het netstroom en aangesloten met een DVI kabel op mijn ATI HD4870. Hij zou het dus moeten doen ? Niet dus. Als ik het scherm aan zet knippert er rechts bovenin iets van: Analog en dan Digital. En na een paar seconden gaat hij vanzelf in Stand-by, want het Power LED gaat dan knipperen.

Ik heb de kabels op allerlei manieren verwisselt.. maar geen succes. Toen heb ik net mijn netbook er bij gepakt, en het Samsung beeldscherm aangesloten op mijn netbook. En daar gaf hij wel beeld. Dus aan het beeldscherm ligt het denk ik niet.

Verder heb ik nog de nieuwste drivers van ATI geïnstalleerd. En de driver die bij mijn scherm hoort. Misschien ligt het probleem wel in een paar instellingen in Windows of in CCC? Misschien ligt het wel aan me Videokaart (Ik hoop van niet)?

Windows herkent het scherm wel. Als ik bij Apparaatbeheer kijk herkent hij wel de Syncmaster, ik kan ook het scherm al instellen zodat ik met mijn muis naar het 2e scherm kan. Maar ik zie mijn muis niet meer op het Samsung scherm, maar de muis is wel verdwenen :| ...

Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen!

Alvast bedankt,
Cubaxe

[ Voor 8% gewijzigd door Cubaxe op 08-04-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:02

thommich

Belg

Ik heb hetzelfde scherm. Die melding die je krijgt is omdat er geen signaal naar de monitor gaat. Er is dus een instelling mis in je Windows.

Hoe staat alles ingesteld in windows? (Rechtermuistoets op bureaublad en dan schermresolutie kiezen)

offtopic:
Groeten doen we hier altijd, je hoeft het niet te vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Probeer Windows is op te starten als beide monitoren aan zijn gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
hyptonize schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:57:
Probeer Windows is op te starten als beide monitoren aan zijn gesloten.
Dit heb ik al gedaan, meerdere malen, en ook kabels verwisseld in het DVI poort in me videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
thommich schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:55:
Ik heb hetzelfde scherm. Die melding die je krijgt is omdat er geen signaal naar de monitor gaat. Er is dus een instelling mis in je Windows.

Hoe staat alles ingesteld in windows? (Rechtermuistoets op bureaublad en dan schermresolutie kiezen)

offtopic:
Groeten doen we hier altijd, je hoeft het niet te vermelden :)
Zie afbeeldingen voor mijn instellingen in Windows (7):

Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/7292/knipsel.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/9379/knipsel2o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Misschien het vinkje aankruisen dat je scherm nr1 wilt gebruiken als hoofdmonitor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
Kosty schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:12:
Misschien het vinkje aankruisen dat je scherm nr1 wilt gebruiken als hoofdmonitor ?
Ook al gedaan, en dan zie ik alsnog op mijn SyncMaster scherm zwart beeld. En dan is mijn oude scherm gewoon het 2e scherm zoals het hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:32

Pykow

Angelo OTR

zit de kabel goed aangesloten ?
heb je genoeg voeding ? misschien zit je tegen je limiet aan en zorgt hij dat er maar 1 scherm tegelijk doet ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
angienl schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:06:
zit de kabel goed aangesloten ?
heb je genoeg voeding ? misschien zit je tegen je limiet aan en zorgt hij dat er maar 1 scherm tegelijk doet ;)
Haha, aan de voeding kan het niet liggen volgens mij. Omdat de schermen zijn aangesloten op het netstroom. Zelfs als ik het scherm apart aansluiten zonder mijn oude scherm aan te sluiten, geeft hij geen beeld..

Vanmiddag ga ik DVI naar DVI in de verschillende aansluitpunten proberen, en de DVI naar VGA in de verschillende aansluitpunten in de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
je netbook zal wel een vga aansluiting hebben?

ik denk dat je DVI poort kapot is of dat hij deze input niet pakt.

Probeer het knopje om van input signaal te wisselen eens.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb ook een ATI videokaart en laatst had ik mijn LCD TV weer eens aangezet als 2de monitor. Daar was ook iets vreemds mee aan de hand. Het beeld was vaag en uit de tv kwam een vreemd geluid. Wat bleek nu? De frequency stond op iets van 60i... interlaced dus. Op normaal 60hz gezet en alles was weer ok.

Misschien staat de frequency bij jou ook wel verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:32

Pykow

Angelo OTR

dat je scherm het doet snap ik ;) die stop je gewoon in de stop contact.
Maar jou videokaart heeft voeding nodig vanuit je pc. Als er een scherm op wordt aangesloten ( VGA,DVI,HDMI) dan kost dat ook meer voedings kracht ( wattage).

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Uhm

Kan jij je scherm ook aansluiten op VGA ipv DVI (met bijv. een converter) Heb zelf een 4890 met 2 x een DVI aansluiting en 2 scherm die werken middels DVI. Beide op DVI werkt niet, maar 1 x DVI en 1 x VGA (DVI naar D-sub converter stukje ertussen) werkt prima

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 09-04-2010 15:29 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik bedien mijn displays dmv http://www.realtimesoft.com/ultramon/download.asp

ik heb wel een van de twee displays via een converter aangesloten, maar dat is omdat mijn videokaart ziek is

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
Na vanmiddag weer van alles te proberen, heb ik het opgegeven. Ik ga met het beeldscherm terug naar BCC. Zij mogen mij daar gaan uitleggen hoe ik het wel moet aansluiten, of een nieuw beeldscherm te geven of me geld terug!

Ik heb vanmiddag opnieuw de hele installatie CD doorgekeken met een vriend van mij, heb alle de DVI naar DVI in allebij de DVI poorten van me videokaart geprobeerd, en dit heb ik ook gedaan bij de DVI naar VGA kabel.

Ik heb vanmiddag wel een paar keer beeld gehad op met SyncMaster scherm.. nadat ik de drivers van ATI helemaal heb verwijderd en de computer opnieuw had opgestart. Maar nadat ik de resolutie had veranderd gaf het beeld weer zwart. Zo heb ik ook nog mijn oude videokaart (HD3850) in me pc gestopt en daar het scherm op aangesloten (heeft ook 2 DVI poorten). Hier ook geen resultaat.

Ik denk er iets niet klopt met de DVI instellingen of zo iets in het scherm? Ik zou het niet weten.. maar ik had toch echt iets anders verwacht bij het installeren van het scherm (Scherm aansluiten, en meteen beeld..).

Bedankt voor alle reacties! En als ik weet hoe ik het had moeten oplossen, houd ik jullie op de hoogte voor mensen die met het zelfde probleem zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Het is me niet helemaal duidelijk of je de Samsung al op een andere PC hebt geprobeerd.
Probeer eens een scherm tegelijk: eerst de 19" in de ene DVI poort, dan in de andere.
Dan de Samsung eerst in de ene en dan in de andere( evt met DVI->VGA converters er nog tussen).
Als in alle 4 deze gevallen het scherm t gewoon doet, ligt t zeer waarschijnlijk aan iets vaags in de drivers, probeer anders eens resolutie/frequentie te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
Ik ben vandaag naar BCC geweest. Daar heb ik mijn SyncMaster scherm getest op een van de computers daar en het scherm werkte daar ook niet. Ik weet dus niet precies wat het probleem is, maar ik vermoed dat het probleem zit in de instellingen van het scherm.. hij ontvangt dus geen DVI maar wel VGA!

Ik heb een nieuw scherm mee naar huis gekregen! En die deed het meteen :D
Pagina: 1