Exchange 2010 Trial Mode bijna expired

Pagina: 1
Acties:

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Een poos geleden heb ik een systeembeheerder een server laten plaatsen in het buitenland. De server was hier ter plekke geinstalleerd, maar in alle haast was Exchange in trail mode geinstalleerd omdat de bestelde licentie nog niet binnen was.

Nu is de betreffende lokatie door een fout van de systeembeheerder niet op afstand bereikbaar. Alles lijkt wel te werken, althans, er zijn geen klachten van de medewerkers op de lokatie.

Stom stom, ik ben dus vergeten de licentiecode in te voeren. Mijn Outlook spuwde al een agendapunt dat de trial binnen 2 dagen verloopt. Ik kan helaas niet binnen 2 dagen daar zijn, mijn eerste mogelijkheid is pas over een aantal dagen.

Wat gebeurt er met een Exchange server waarvan de trial expired? Op deze staat dat de server volle functionaliteit behoudt, maar ik kan me dat niet echt voorstellen. Dat zou betekenen dat je Exchange gewoon kunt installeren zonder een licentie aan te schaffen :?

Wellicht weet iemand wat er gebeurt als de trail expired? Schiet de server in een soort van reduced functionality mode? Of lees ik de informatie in de link wel correct en zal de server nog wel gewoon blijven functioneren?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
Kun je niet met een workaround die server benaderen? teamvieweren naar een aangesloten client en dan rdpen naar server oid?

• Trommelrem
Was het maar zo makkelijk. De firewall blokkeert voor de users alles behalve poort 80 en 443. En ik wil liever voorkomen dat ik een user moet opbellen om op de console via powershell een serienummer in te voeren.

Verwijderd

Een powershell scriptje maken wat het serienummer toevoegt en dit een user laten uitvoeren?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
full functionality blijft idd behouden.... hoe gek het ook klinkt :)

A server that is unlicensed functions as an Exchange Standard Edition server, but it isn't eligible for support from Microsoft support services. When you start the Exchange Management Console, if you have Exchange 2010 servers in your organization that are unlicensed, Exchange displays a list of all unlicensed Exchange 2010 servers and the number of days that are remaining until the trial edition expires. If you have Exchange 2010 servers for which the trial edition has expired, Exchange also displays a separate warning for each expired server.

A wise man's life is based around fuck you

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Trommelrem schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:34:
Was het maar zo makkelijk. De firewall blokkeert voor de users alles behalve poort 80 en 443. En ik wil liever voorkomen dat ik een user moet opbellen om op de console via powershell een serienummer in te voeren.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat er geen tijdelijke exception voor de juiste poort (3389?) kan gemaakt worden voor een acuut probleem zoals dit? Ik ben geen Exchange-man maar een trial die verloopt op een productiemachine lijkt me een ernstig probleem te zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:51:
Een powershell scriptje maken wat het serienummer toevoegt en dit een user laten uitvoeren?
Met welke credentials?
Powershell schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:55:

A server that is unlicensed functions as an Exchange Standard Edition server, but it isn't eligible for support from Microsoft support services. When you start the Exchange Management Console, if you have Exchange 2010 servers in your organization that are unlicensed, Exchange displays a list of all unlicensed Exchange 2010 servers and the number of days that are remaining until the trial edition expires. If you have Exchange 2010 servers for which the trial edition has expired, Exchange also displays a separate warning for each expired server.
Ah, goed nieuws.

[ Voor 45% gewijzigd door YellowOnline op 08-04-2010 23:06 ]

• Trommelrem
Precies. Users zijn users en users mogen geen administratieve rechten kunnen hebben.
Powershell schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:55:
Mooi dat het actief blijft, ik kan de komende nachten tenminste gerust slapen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Trommelrem op 08-04-2010 23:06 ]

Pagina: 1