Een harde schijf volledige kopieren onder win 98 se

Pagina: 1
Acties:

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08-2025
Beste,
Hopelijk nemen de moderators mij het niet kwalijk voor die vraag die ik ooit al eens heb gesteld . Dank .

Ik heb een test computer (met elektronika simulatie) met besturing systeem win 98se en harde schijf van 20 gb .Er staat tamelijk veel op die ik niet zou kwijt willen . En ook de schijf begint wat te rammelen .
Graag zou ik alles overbrengen naar een tweede harde schijf van 20 GB met waarschijnlijk XP meer weet ik er niet van .Die schijf zou ik er dan achteraf definitief inplaatsen .
Ik beschik nu over Ghost 6.0 .en Drive image
Wie kan mij helpen om voor mij eens een procedure op te stellen hoe het nu werkelijk moet , ben al gans de namiddag bezig maar ben bang van dingen verkeerd te doen ,ben ook van de jonste niet meer .
Of weten jullie een site waar alles stap voor stap uitgelegd wordt ,dat zou ook al goed zijn als het maar verstaanbaar blijft .
Ik zal er jullie zeer dankbaar voor zijn .

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
Bied google niet genoeg?
http://www.littlewhitedog...ontent&pa=showpage&pid=64
En wat wil je precies? Je zegt dat je 2e schijf XP bevat, wil je dat behouden en alleen je data overzetten? Of wil je gewoon je hele schijf 1 op 1 clonen? Dat zou namelijk betekenen dat je gewoon dezelfde win98se install houdt, maar dan op een andere disk.

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik wil gewoon mijn harde schijf nu met win 98 se met programma's klonen naar een andere schijf met het zelfde volume 20 gb . Het is een schijf waar ik niet weet wat er op staat ,misschien XP , maar dat geeft niet . De informatie van de bestaande schijf moet gewoon over gezet worden op die nieuwe met dan natuurlijk het besturings systeem win 98 se .kortom alles .
Toch al bedankt voor de informatie en verwijzing naar de site .
Maar mocht je kunnen misschien even de volgorde .
Maar goed ik kijk wel hoe ik er mij uitsla.
Nogmaals bedankt

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
hobbyist-pc schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:38:
Ik wil gewoon mijn harde schijf nu met win 98 se met programma's klonen naar een andere schijf met het zelfde volume 20 gb . Het is een schijf waar ik niet weet wat er op staat ,misschien XP , maar dat geeft niet . De informatie van de bestaande schijf moet gewoon over gezet worden op die nieuwe met dan natuurlijk het besturings systeem win 98 se .kortom alles .
Toch al bedankt voor de informatie en verwijzing naar de site .
Maar mocht je kunnen misschien even de volgorde .
Maar goed ik kijk wel hoe ik er mij uitsla.
Nogmaals bedankt
Heb je de helpfunctie van Ghost al eens doorgenomen? Die is erg duidelijk (althans in latere versies) en erg uitgebreid.

Verwijderd

Voorstel: Bekijk het stappenplan van schoonepc en vraag aan de hand daarvan wat er nog niet duidelijk is.

http://www.schoonepc.nl/n...ngen_imaging_windows.html

http://www.schoonepc.nl/optim/backup3.html

Is er een cd om Windows98 te installeren aanwezig?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 14:01 ]