Toon posts:

I/O voltage???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb mijn T-Bird 900 Mhz nu stabiel draaien op 1082Mhz
kan ik nu nog hoger d.m.v de I/0 voltage te verhogen Vcore value staat op 1.825 volt
de I/O voltage gaat bij mij tot 3.90
en wat voor een impact geeft dit op de processor

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

t3q

Say yes to teq

Ik wil eigenlijk hetzelfde weten waar is hte i/o voltage voor????

Life goes as it goes.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Is gewoon het voltage op je mobo, vaak moet je niet hoger als 3.7 , anders gaat bijv, je geluidskaart fouten maken :/ , of er komt ruis , maar het nut ervan is dat je mem, /agp/ pci enzo stabieler kunne zijn , maar dat werkt vaak alleen maar als je een hoge fsb hebt en natuurlijk een fsb van de agp , soms onstaan er kleine foutjes zoals effe een heel klein stukkie beelduitval,dan heeft bijvoorbeeld de i/o verhogen nuut, nouja, dat had het bij mij iig, of je pc memory er echt stabieler van wordt weet ik niet , ik merk er iig niks van,

Kortom, het verhogen i/o heeft vaak nu voor je agp of andere dingne die net iet te zwak zijn en soms uitval/ fouten tonen( als ze vet geklokt zijn ) , maar doe je het te hoog, dan kan je ook gekke dingen krijgen, zoals dar de geluidskaart herrie ggaat maken, of je hd controler flipt , of iets in je pci slot fouten gaat maken, dus alleen verhogen, als je ergens een probleem mee hebt, anders zou het stom zijn ...

Zijn er nog andere dingen, waarbij je baat kunt hebben doot het i/o te verhogen ???

Verwijderd

Meestal is 3,4 of 3,5 veilig, en vaak is zelfs 3,45 standaard i.p.v. 3,3.
(Sommige BIOSSEN op KT133 systemen en b.v. SSocket 7 borden als de ASUS P5A)

Verder dan 3,6 /3,7 xou ik inderdaad niet gaan, want ook hiervan wordt de CPU warmer. En niet alleen die, alles op het moederbord, inclusief de PCI/AGP/ISA kaarten !!, wordt dan met die spanning overgeklokt.

Sommige kaarten vinden het gewoon niet prettig. Ik heb een Realtek 8029 Netwerkkaart, die bij 3,4 al begint te twijfelen of'ie zal blijven werken... ;(

Impact dus is een warmer systeem en mogelijk MEER instabiliteit.
8-)

Verwijderd

realtek in je game systeem... haha

die fout maak je maar in keer ..

3com 10/100 rulez!

goed overklokbaar ook nog es... (maar wel een koelblokkie erop)

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 13:14 schreef freakyfrank het volgende:

3com 10/100 rulez!

goed overklokbaar ook nog es... (maar wel een koelblokkie erop)
Netwerk kaart overklokken met een koelblok er op , heheheheh *grijns* Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//laughing.gif

Maareh, het is een Coax verbinding, ik heb geen zin om met hubs te gaan liggen vlooien.

Ik weet dat het inderdaad tijd is dat ik wat andere netwerk kaartjes ga zoeken *zucht* alsof ik nix anders te doen hep.. :+

Verwijderd

Omdat als je de frequentie (in MHz, dus vreselijk grote stappen neemt !!) verhoogd, zal je clock (het apparaat dat de processor van clockpuls) voorziet meer vermogen moeten krijgen om een fatsoenlijke (m.a.w. herkenbare) puls af te leveren. Als er wat meer spanning opzet, (vind ie fijn) krijgt ie het wat warmer, maar zal deze beter werken.

Dan nu de clou, zet je er teveel spanning op zal deze te warm worden en wat spoortjes verbranden. Dat is niet fijn.

Ook grappig is dat hoe hoger de frequentie door een stuk koper (of silicium) hoe hoger de weerstand, hoe hoger de stroom die er doorheen gaat lopen. Dus ook hoe warmer deze word.

Dus ga je overklokken, klok hem dan zover dat hij kuren krijgt (merk je vast wel), en verhoog dan de core/io spanning wat. Hou wel in de gaten dat hij niet heter word dan een graad of 60, dat is te warm. Let ook op dat als je je fsb overklokt dat je alles op je fsb (vaak zelfs de pci/agp bus) met dezelfde factor mee gaat. (op de meeste mainbo's)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de input

ik weet ff genoeg nu

Verwijderd

WTF heb je nou weer aan NETWERKKAAR overclocken... Kan je dan sneller DLen :?

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 13:14 schreef freakyfrank het volgende:
:? Nou sorry hoor maar er is nix mis met realtek..
Je hebt goed en goedduur..
Je 3com is goedduur, mijn realtek 10/100 is goed..

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 23:52 schreef Sn@ke het volgende:
WTF heb je nou weer aan NETWERKKAAR overclocken... Kan je dan sneller DLen :?
nope.. alleen krijg je veel collisions enzo als je op 41+Mhz fsb draait.. snappie?
Op zaterdag 10 maart 2001 14:47 schreef t.e.n het volgende:
:? Nou sorry hoor maar er is nix mis met realtek..
Je hebt goed en goedduur..
Je 3com is goedduur, mijn realtek 10/100 is goed..
ja klopt... heb er een in me server...ERRUG TEVREDEN OVER!!
alleen ze kunnen niet zoveel fsb aan..

en duur ja.. klopt... 3COM 10/100 kost 250,- geloof ik...

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
Ik heb mijn 3com een tijd terug voor 140 piek gekocht, toen net het nieuwe type met WOL uit was, bij een zaak die normaal heel duur is. >:)
Pagina: 1