Verstandigste aankoop, met FF XIII (ao) in gedachten...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een paar vraagjes waar ik niet zelf uitkom.
Ik was vandaag overweldigd door het aanbod in de winkel en men kon mij niet naar behoren antwoorden...

Ik ben van plan om me een (eerste, na DSi dan toch) spelconsole aan te schaffen...

Nu ben ik geen fan van al die shooters en toestanden. Wel van adventures en RPG-games, maar meestal speel ik nog steeds op PC.
En nu is er dus Final Fantasy XIII, wat ik absoluut wel wil spelen!

Ik had al uitgezocht en gelezen dat ik dan de PS3 zou moeten hebben. Prijs/kwaliteit dan best meteen de duurste versie. Kan ik ook Heavy Rain mee spelen en zo...

Op internet staat ergens een videovergelijking met de Xbox, en ik moet zeggen dat ik het verschil ook wel zie, maar dat voor mij niet van die aard is om die dan zomaar te laten liggen. Ook al omdat ik die niet aan het allerbeste scherm zou hangen.
Wel de duurdere Xbox-versies, die wegen niet op, voor weinig meer is er immers die PS3, maar...

Als ik nu de Xbox 360 arcade koop, kan ik toch ook FF13 spelen?
Mijn vraagjes nu :
Hoeveel langer zijn die lange laadtijden dan? En om de hoeveel tijd komen die daartussen?
Is er helemaal geen HD voorzien, of is die altijd 20GB, zoals ik hier en daar lees?
Draait het spel zelf, eens geladen, echt 100% even goed als op de allerduurste versie? Dat moet, vind ik! Ook qua audio en video?
Kan ik ook online, via een simpele ethernetkabel naar de PC, in plaats van die dure uitbreiding te moeten kopen?

In online spelen ben ik niet echt geïnteresseerd. Wel in FF14, later, maar die komt ook naar de PC, en ik heb een meer dan deftige.

Zaak is dat bij Fnac nu die Arcade, inclusief 2 spellen (die mij niet echt interesseren), kan kopen voor 129 EUR. Met FF13 komt dat dan op geen 200 EUR. (Bij Free Record Shop ook zoiets: 149 EUR als overal, maar dan wel eventueel extra 2 spellen naar keuze aan te kopen met -25%.)
Dat is dus de helft van het duurdere PS3-alternatief, en dat zet mij wel aan het denken.
Of is het goedkoopste PS3-alternatief dan toch echt nog een betere optie, ook in dit geval?
Voor Blue-Ray geeft het niet, binnenkort koop ik wel een interne drive voor de PC...

Graag even jullie advies!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het ligt er erg aan:
Wil je ook andere spellen op je spelconsole gaan spelen of echt alleen maar Final Fantasy 13?
Als je alleen maar Final Fantasy 13 wilt hebben en niet online wilt gaan spelen dan zou ik voor een Xbox 360 bundle gaan met Final fantasy. Je kan het spel spelen zonder HD maar je hebt dan wel extra geluid (als een stofzuiger).
Neem je er een met hardeschijf dan is die heel erg stil, je hoort hem alleen bij het invoeren van je DVD>

Ik zou dus die arcade kopen, die 2 games verkopen en daarvoor final fantasy+ harddrive kopen

Maar ik zou ook even andere reacties afwachten en je oordeel dan pas maken

http://www.bol.com/nl/p/g...04004007645892/index.html

250 GB
Halo 3 ODST
Forza 3
Deze 2 games kun je verkopen
Extra controller moet je zelf weten
:)

[ Voor 17% gewijzigd door Rockvee2 op 08-04-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb zelf ook een XBOX360 Arcade. En spellen werken zonder de hardeschijf gewoon goed. Misschien ietsje langere laadtijden. Maar vind het absoluut niet storend. Er zit trouwens wel geheugen in voor saven, volgens mij 512 MB.

De Arcade versie is er al voor 140 á 150. De Elite (met hardeschijf) voor rond de 200, kijk maar is bij Bart Smit.

Edit: als je nog zo'n oude type TV heb (zo'n dikke toeter) dan raad ik wel aan de Advanced Scartkabel te kopen. Met de standaard scartkabel die erbij zit kan je kleine letters slecht lezen.

Had mijn kabel bij BOL.com gekocht voor ongv 26 euro.

[ Voor 26% gewijzigd door Plakjekaas op 08-04-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Er is grafisch geen verschil tussen de Arcade en Elite versie. Laadtijden schelen iets, maar niet noemenswaardig. Qua geluid is de Elite (of Pro, ook nog wel te vinden) beter, aangezien de discs dan niet hoeven te spinnen.

Ik zou ook even kijken naar het verdere aanbod. Zowel de 360 als de PS3 hebben inmiddels veel RPG's. Check deze ook even, wellicht zie je daar titels die exclusief zijn voor de 360 of PS3, dat moet je wel meenemen in je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Vraag jezelf eerst af: Wil je ECHT een console speciaal voor FF13 kopen? FF fans zijn het er ondertussen wel al over eens dat het een van de slechtste games uit de FF reeks is. Kan je beter een oude psx of ps2 scoren en een van de oudere FF games daarop spelen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:03:
Even een paar vraagjes waar ik niet zelf uitkom.

Nu ben ik geen fan van al die shooters en toestanden. Wel van adventures en RPG-games, maar meestal speel ik nog steeds op PC.
En nu is er dus Final Fantasy XIII, wat ik absoluut wel wil spelen!
Ik denk dat je wanneer je van JRPG's houd je toch het beste voor de PS3 kunt gaan. Er is dan gewoon meer / beter aanbod op de Playstation. Dat komt omdat de X-Box slecht verkoopt in Japan. Ik verwacht ook dat Square meer games op de Playstation gaat uitbrengen dan op de X-Box.

Mocht je toch voor de X-Box gaan dan zal de Arcade waarschijnlijk voldoende zijn. Je kunt hem gewoon met een kabel aan je Internet Router hangen voor het online gebeuren. Met de nieuwste Microsoft update is het mogelijk om een USB stick als extra opslag te gebruiken. In dat geval heb je geen HDD nodig. De USB stick moet wel compatible en snel genoeg zijn. Je kunt ook je game op de USB stick installeren maar of dat nu zoveel sneller is? Ik weet ook nog niet of het installeren van FF XIII het wisselen van de DVD's overbodig maakt (op de X-Box heb je 3 DVD ipv 1 Blueray op de PS3) daar ben ik nog niet ver genoeg voor.

Meer info over het opslaan op een USB stick vind je hier: http://forums.xbox.com/2378/ShowForum.aspx

Wel apart dat je 1 specifieke game hebt waarvoor je een console wilt. Zelf heb ik rond de jaarwisseling een X-Box gekocht ook met het idee dat FF XIII er voor uit komt (en goedkoper dan PS3, etc.). Nu ik eindelijk FF XIII speel vind ik het toch een beetje tegenvallen. Dat heeft meer te maken met de nieuwe richting die de reeks op gaat. Ik vind FF VII nog steeds het beste. De graphics en de stijl van de nieuwe FF zijn wel enorm :9~ maar dat gevoel van FF VII. Ik ben bang dat ik dat nooit meer terug vind (never as good as the first time). Je kunt trouwens FF VII wel voor de PS3 kopen (online PSN).

(Bij mij werd het uiteindelijk een X-Box vanwege de Halo obsessie van mijn zoon :*) en de prijs (ik blijf een Hollander) )

[ Voor 4% gewijzigd door boshar op 08-04-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik denk dat je wanneer je van JRPG's houd je toch het beste voor de PS3 kunt gaan. Er is dan gewoon meer / beter aanbod op de Playstation. Dat komt omdat de X-Box slecht verkoopt in Japan. Ik verwacht ook dat Square meer games op de Playstation gaat uitbrengen dan op de X-Box.
Maakt momenteel voor zover ik weet niet zoveel uit nog. Microsoft heeft JUISt veel JRPG's uitgebracht / laten ontwikkelen om japanners naar de 360 te lokken.

Games als Tales of Vesperia, Resonance of Fate, FF13, dat soort zaken zijn niet exclusief PS of Xbox (volgens mij wel even geweest).

Ik zou zelf ook niet zo snel een console kopen voor 1 game... Je moet gewoon eens kijken naar het aanbod per console en dan een gefundeerde keuze maken. Ik bedoel, 200 euro is nog altijd 200 euro. Kijk dan even wat je écht wilt, aan games en dergelijke, en maak dan een gefundeerde keuze.

Probeer niet voor een dubbeltje op de eerste rang te gaan zitten, kun je later nog wel spijt van krijgen (stel de 360 bevalt, maar je hebt een arcade, dan moet je er later een HDD bij kopen en die zijn DUUR. Kun je beter meteen een Elite kopen.)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toffe reacties al!

Even zonder een nieuw topic over FF13 te willen openen...
Ik lees en hoor zoveel verschillende zaken.
De een vindt het rotslecht, de ander speelt werkelijk dag en nacht.
In het algemeen is men positiever naarmate het spel vordert, het begin blijkt inderdaad de meeste mensen tegen te vallen.
Ik wil het wel eens zien, de beelden zijn prachtig! En de reeks spreekt mij wel aan, ik wil zelf eens echt voelen hoe die Japanse RPG's anders zijn...

Voor FF7 moet ik het niet doen, die draait ook op de PC. Met de PC's van nu, moet dat lukken met full graphics, denk ik.
Ik heb te weinig tijd om alles te spelen, ik speel ook graag eens Civilization, of nu Dragon Age. Kan allemaal op de PC. Dus ja, het is zo ongeveer vooral om de veel betere graphics! (Ik heb nog een Radeon 4850.)
Blijft het feit dat FF13 niet uitkomt op PC.
En Heavy Rain wil ik ook wel eens meemaken, maar dat is dan weer eclusief PS3, als ik het juist voor heb.

Die 200 euro kan dan nog gaan, maar veel meer?
Maar dan zeggen jullie weer : "Koop een advanced scart cable"...
Is dat echt een must?
Want dan komen we alweer meer, en nog een spelletje hier en daar, en dan ga je voor je't weet een stommiteit doen! Duurdere memory-stick ook al...
Aan de andere kant: 129 EUR, inclusief 2 (iets oudere) spellen is echt niet veel...

Die BOL-promo is mooi, maar die andere promo loopt vandaag af...

Moeilijk, deze.

Ik denk, halen, maar ik heb er geen supergevoel bij...
Twijfel alom...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:32:
Maar dan zeggen jullie weer : [b]"Koop een advanced scart cable"...
Wat voor een TV heb je? In principe wil je de console aansluiten via HDMI (5,-), Component (20,-) of VGA (20,-).

Als laatste mogelijkheid zou je Scart kunnen nemen, en dan is de advanced kabel wel een must. Maar in vergelijking met bovenstaande staat die echt onderaan het lijstje.

EDIT:

Je kan er ook 1 voor 100,- halen: V&A aangeboden: Microsoft Xbox 360 Arcade Banjo-Kazooie Pack Wit

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 09-04-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PWM schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:45:
[...]Wat voor een TV heb je? In principe wil je de console aansluiten via HDMI (5,-), Component (20,-) of VGA (20,-).
Normaal hang ik hem aan de monitor van mijn PC. Een LG Flatron Wide. Zal wel lukken, zeker?
Heel soms -als die bezet is- zal ik hem ook aan een oude TV van vroeger, een jaar of 15 oud, hangen, maar die trekt dus zelf toch al op niks, dus dan is die kabel wellicht zo al niet de moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:52:
[...]

Normaal hang ik hem aan de monitor van mijn PC. Een LG Flatron Wide. Zal wel lukken, zeker?
Dan kan je hem waarschijnlijk het beste op DVI/VGA aansluiten. Moet je even kijken welk typenummer je hebt, dan kan je dat eenvoudig opzoeken.

EDIT:

Volgens mij hebben alle Flatron Wide modellen HDMI, dan zou dat het beste zijn. Kost maar 5,-, dus dat scheelt ook. De Xbox ondersteund zowel 16:9 als 16:10. De PS3 volgens mij alleen 16:9, wat betekend dat het ietsje uitgerekt wordt, maar dat scheelt niet verschrikkelijk veel.
Heel soms -als die bezet is- zal ik hem ook aan een oude TV van vroeger, een jaar of 15 oud, hangen, maar die trekt dus zelf toch al op niks, dus dan is die kabel wellicht zo al niet de moeite...
De Adcanced Scart maakt het allemaal net wat scherper. Voor bewegend beeld e.d. maakt het niet zoveel uit, maar tekst schijnt wel echt veel beter te lezen te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 09-04-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Wat hebben je vrienden? Lijkt me ook erg belangrijk.

Zelf heb ik een xbox. Ik leen weer spellen van een vriend met een xbox en hij leent ze van mij.
Andere kameraad is een echte budgetgamer. Die wacht wel tot ze in de voordeelbak liggen maar tevens leent hij ze weer van mij en de FIFA reeks krijgt hij zelfs van mij zodra ik de nieuwe heb.

Als ik een PS3 had moest ik dus elke game echt kopen. Nu kan ik eventueel nog lenen van iemand.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Zoals iemand het al mooi verwoordde: je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Ik maak uit je posts zo'n beetje op dat eigenlijk je voorkeur naar de PS3 uitgaat, maar je overweegt een Xbox Arcade voor de prijs.

Nu moet je voor jezelf uitmaken: ga ik enkel en alleen FFXIII spelen op mijn console? Dat lijkt me sterk, want je geeft zelf ook al aan dat je bvb ook graag Heavy Rain zou spelen. En naar de toekomst toe misschien nog een resem spellen. In dat geval gaat op lange termijn de Xbox Arcade ipv goedkoop duurkoop worden, want de kostprijs van accessoires (HD's,...) zijn heel duur.

Ik zou in jouw geval nu gewoon door de duurdere pil heenbijten en een PS3 halen (het pakket met Heavy Rain voor 350 euro). Voor je het weet bevalt het spelen op een console je en ga je er meer tijd aan spenderen. In dat geval ben je beter af met de PS3.

Als je voor jezelf zeker bent dat het toch maar enkel voor FFXIII is, dan kan je eventueel voor de Arcade gaan. Maar dan nog vind ik het stom, want een console kopen voor één spel is een hele dure console of beter dan wordt FFXIII wel een heel duur spel. Kan je dan niet beter voor een paar weken een console ergens huren?

Nu ik erover nadenk: ik zou nooit voor de Xbox Arcade gaan, maar gewoon voor een PS3 of Xbox Elite.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Lastige keuze....je hebt voor allebei leuke exclusieve games. Voor de PS3 bv Demon's Souls.Heavy Rain en voor de 360 Tales of Vesperia(is alleen in Japan voor de PS3, dus tenzij je Japans kan.....)/Mass Effect 2.
Je moet echt zelf een overweging maken, maar in ieder geval zou ik niet voor de Arcade gaan (zie argumenten van de rest, vooral de dvd drive herrie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:32:

Maar dan zeggen jullie weer : "Koop een advanced scart cable"...
Is dat echt een must?
Want dan komen we alweer meer, en nog een spelletje hier en daar, en dan ga je voor je't weet een stommiteit doen! Duurdere memory-stick ook al...
Aan de andere kant: 129 EUR, inclusief 2 (iets oudere) spellen is echt niet veel...

Die BOL-promo is mooi, maar die andere promo loopt vandaag af...
Twijfel alom...
"The recollection of quality remains long after the price is forgotten"

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coolsnarf schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:38:
dus tenzij je Japans kan....
(...)
Je moet echt zelf een overweging maken, maar in ieder geval zou ik niet voor de Arcade gaan (zie argumenten van de rest, vooral de dvd drive herrie)
OK, het wordt geen Arcade. Zelfs niet voor 100 EUR -leuke tip, hierboven!-, omwille van de herrie. Dat is wel heel belangrijk, vind ik ook! Het zal dus toch zo'n dikke moeten worden.

Heavy Sun, let's go!

Heevie Senn, ikkimasjoo!
Doomo arigatoo gozaimasu!
Konnichiwa!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
Ikzelf heb beide consoles staan.

Ikzelf waardeer de PS3 meer dan de 360 om eerlijk te zijn.
Maar goed, je hebt dan wel een BD-speler in de PS3 zitten die het super goed doet. Dat was voor ons een reden om een PS3 aan te schaffen.
FFXIII is net iets beter op de PS3 dan op de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
DarthDavy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:49:

Ik zou in jouw geval nu gewoon door de duurdere pil heenbijten en een PS3 halen (het pakket met Heavy Rain voor 350 euro). Voor je het weet bevalt het spelen op een console je en ga je er meer tijd aan spenderen. In dat geval ben je beter af met de PS3.
Aangezien de 360 betere exclusives heeft snap ik je conclusie niet helemaal...
Als je het alleen doet voor Heavy Rain dan lijkt PS3 idd beter, als het spelen op consoles inderdaad leuk vind dan hebben beide consoles veel goede games (en exclusives)... Dat is lastig kiezen, ik denk dat je dan even goed naar de lijst met (komende) exclusives moet bekijken, maar laat je niet door die sony fanboys wijsmaken dat een ps3 betere games heeft, want dat is echt onzin ^^

Owja JRPG's zijn er idd ook meer op de 360 afaik, dus niet zoals iemand eerder beweerde op de PS3...

Echt goeie JRPG's zijn er echter nog niet gemaakt deze generatie, denk dat de beste Lost Odysey (360 exclusive, HD aangeraden), Vesperia en FF XIII over het algemeen als de beste worden beschouwd door neutrale mensen... Zelf vond ik Last Remnant ook best goed, maar die kan je ook op de PC spelen en daar moet je beetje van houden I guess, meeste mensen vonden het prut....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Laten we er niet een PS3 versus Xbox360 topic van maken. Dit is een PS3/Xbox360 Elite versus Xbox360 Arcade topic.

Ik ben van mening dat de TS voor een PS3/Xbox360 Elite moet gaan. Maar ik gaf de PS3 aan omdat hij zelf aangeeft dat hij Heavy Rain wil spelen.

Daarnaast geeft hij ook aan dat hij een hele goede game PC heeft, dus multiplatform gezien tussen de Xbox360 en PC is naar exclusiviteit gezien de PS3 ook een betere keuze aangezien veel van de Xbox360 "exclusives" (Splinter Cell,...) ook op PC verschijnen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb mijn Xbox 360 verkocht om zo mijn PS 3 te kunnen halen in combinatie met FFXIII.
En ik raad je ook aan om hiervoor te gaan. Als Final fantasy je echt lief is, dan is dit de verstandigste keuze.
De verschillen zijn naar mijn mening duidelijk te zien. Ook al heb je geen High End tv, als je een HD 1080p of HD ready 720p tv hebt dan zal je al gauw het verschil merken.

Houdt er ook rekening mee dat de FF XIII VERSUS wel een PS3 Exclusive is!!!! dus dan ben je voor de toekomst in ieder geval klaar, en kan je ook van dit avontuur genieten.

OH, en het leuke van de PS 3 is ook de PSN store, als je een echte fan van FF bent (zoals ik )
dan kan je slechts voor een 10tje de oudere delen VII en VIII , binnekort ook IX downloaden en spelen op je PS 3

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 09-04-2010 15:11 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Snowdog schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:40:
[...]
Owja JRPG's zijn er idd ook meer op de 360 afaik, dus niet zoals iemand eerder beweerde op de PS3...

Echt goeie JRPG's zijn er echter nog niet gemaakt deze generatie, denk dat de beste Lost Odysey (360 exclusive, HD aangeraden), Vesperia en FF XIII over het algemeen als de beste worden beschouwd door neutrale mensen... Zelf vond ik Last Remnant ook best goed, maar die kan je ook op de PC spelen en daar moet je beetje van houden I guess, meeste mensen vonden het prut....
De meeste (non exclusive) JRPGs zijn later op de PS3 uitgekomen en zijn daarbij vaak verbetert of uitgebereid. Microsoft heeft in het begin zijn best gedaan om ook JRPGs op de X-Box uit te brengen met de achterliggende gedachte daarmee de Japanse markt te veroveren. Dat is ze helaas niet gelukt. Gevolg is dat Japanse spelfabrikanten (zeg maar de fabrikanten die het meest geneigd zijn JRPG's te maken) het eerst zullen gaan ontwikkelen voor de PS3. Je ziet het al een beetje aan FF XIII die toch net ietsje beter/ mooier op de PS3 is.

Kan dus best zijn dat er op dit moment getalsmatig meer JRPGs op de X-Box zijn maar je kan op je klompen aanvoelen dat dit een tijdelijke stand is. Wanneer je JRPG's maakt doe je dat vooral voor de Japanse markt en die hebben nu eenmaal PS3's.....

Persoonlijk heb ik dus een X-Box 360 en (nog) geen PS3. Ik heb FF XIII, Vesperia, Eternal Sonata en tijd te kort om deze alemaal uit te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Kan dus best zijn dat er op dit moment getalsmatig meer JRPGs op de X-Box zijn maar je kan op je klompen aanvoelen dat dit een tijdelijke stand is.
Het is alleen al bijna 4 jaar lang een tijdelijke stand ;). Wat er in Japan gebeurt is niet relevant. Als jrpg liefhebbers ben ikzelf jaren terug bewust voor de 360 gegaan vanwege de meerdere jrpg's die er uitwaren. Ondertussen staat er ook een ps3 bij (origineel voor disgaea en valkyria chronicles), maar de (imo) allerbeste jrpg's van deze generatie (Tales of Vesperia, Lost Odyssey) zijn hier wel xbox exclusief.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus toch een PS3 met Heavy Rain (bundle) en FF13 (los) worden!

Toch weer niet mijn allereerste gedacht, zeker?
Die herrie heeft het hem gedaan, alsook de langere levensduur van dit project.
Blue Rain is dan weer mooi en samen meegenomen...
Mag ik eens flink diep in de buidel tasten, 400 duiten...

Enne...
Weet er niemand waar je tijd koopt? ;(
Soms ook bij BOL of zo? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:49:

Blue Rain is dan weer mooi en samen meegenomen...
Mag ik eens flink diep in de buidel tasten, 400 duiten...

Enne...
Weet er niemand waar je tijd koopt? ;(
Soms ook bij BOL of zo? :/
intertoys.nl heeft de 80GB + LBP nu in de aanbieding voor €230 ;)
http://www.intertoys.nl/games/ps3/spelcomputers

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 09-04-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ike. schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:53:
[...]

bartsmit.nl heeft de 80GB nu in de aanbieding voor €230 ;)
Heb mijn Xbox via bartsmit.nl prima service.
Mooi, dat wel, maar dan geef ik persoonlijk liever nu 50 of 60 euro meer voor de 250GB, -toch 3 keer groter!- dan over een jaar of twee te zitten klungelen met een volle HD. Dat is maar één spel verschil, hoor. Maar ik snap wel als je dat anders ziet, het is natuurlijk ook wel weer 60 euro...

Voor mij is 't dan hier echt het topmodel of (bij de Xbox dan) het instapmodel. Daartussen zitten commerciële producten die prijs/kwaliteit minder zijn, als je 't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
De herrie is natuurlijk subjectief. Zeker als het geluid aan staat.
's Nachts als het volume laag staat erger ik me er aan, overdag met normaal volume hoor je het niet.

Daarbij komt dat zodra je de games installeert die factor wegvalt. En dat kan tegenwoordig op zowat elke USB-stick van de juiste grootte.

Koop een console voor de games, voor gamen met je vrienden, niet omdat ie goedkoop is of weinig 'herrie' maakt want dan krijg je er vast spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als het gaat om herrie (de Elite is net zo stil als een PS3) of de levensduurt (de PS3 en 360 gaan evenlang nog mee en zijn ook even oud, de PS3 is door productieproblemen een jaar verschoven), dan heb je geen goede keuze gemaakt :)

Heb je het gedaan omdat je zelf meer PS3 titels kon vinden dan 360 titels die je leuk lijken, dan is dat een goed argument :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spontaan zou ik die duurste nemen. Niet daarom, wel omwille van prijs/kwaliteit. (Al wint die superpromo daar wel op, denk ik, alles samen...)

PS3 spreekt me nu eenmaal meer aan dan Xbox. (Ik heb wel iets met Japan en Sony, veel eerder dan USA en Microsoft. Geloof me, dat is ook geen toeval...)

Ik ken mensen met beide systemen, geen groot punt dus.
Spontaan voel ik me meer aangetrokken tot PS3 dus, maar ook in de winkel bij de spellen is dat zo. Ik ken te weinig titels, maar Xbox-titels lijken me aggresiever, minder volwassen ook. Kan fout zijn, hoor, maar dat is wel mijn spontane indruk...

Herrie is voor mij superbelangrijk, als je ziet hoe vaak ik mijn PC daarvoor al buiten willen gooien heb en hoveel extra geld me stillere componenten al gekost hebben...
Betere graphics ook, als het erop aankomt.

Het is alles bij mekaar. Mijn globaal gevoel zegt me al van bij het begin PS3.
Dus dat moet en ga ik volgen!

En FF13 is net geen 20GB, na installatie, lees ik. Toch ook niet gratis, zo'n snelle USB-stick? Dan toch liever ietsje meer geven en meteen goed zitten op alle vlak!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor FF13 zou ik echt een PS3 kopen ipv een 360, temeer omdat FF13 op de PS3 veel beter uitziet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van gedacht veranderd...
Het is toch de Xbox 360 Arcade geworden.
Voor amper 129 euro plus iets meer dan 50 voor FF13 ben ik voorlopig gesteld.
(Tegen meer dan 400 anders, super-PS3 met extra game dus, al heb je dan -I know!- zo heel erg veel meer!)

Maar als ik binnenkort de smaak echt te pakken heb, en voldoende tijd, dan verkoop ik deze gewoon weer en ga gewoon dan voor de PS3!
Nu heb ik er echt geen spijt van!
(But we'll be back...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:07:
(Tegen meer dan 400 anders, super-PS3 met extra game dus, al heb je dan -I know!- zo heel erg veel meer!)

Maar als ik binnenkort de smaak echt te pakken heb, en voldoende tijd, dan verkoop ik deze gewoon weer en ga gewoon dan voor de PS3!
(But we'll be back...)
De PS3 zal binnenkort heus wel goedkoper worden. Zag zo rond de kerst nog een leuke dagaanbieding bij de Bart Smit; een PS3 voor € 200. Was helaas toen te laat. Rond die tijd werd de XBOX360 Arcade ook goedkoper, van € 199 voor € 149. Dus heb ik die gekocht en ben er nog steeds blij mee :)

Heb je trouwens nog die Advanced Scart kabel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Plakjekaas schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 23:22:
Heb je trouwens nog die Advanced Scart kabel gekocht?
Ja, heb ik ook meegenomen, maar nog even niet uitgetest.
De bijgeleverde kabel valt al redelijk goed mee...

Mijn oude TV kan blijkbaar PAL60 aan -ze vragen daar bij de installatie naar, ipv PAL50-, en ik kan het beeld wat doen krimpen richting breedbeeld. Als ik dat doe, wordt alles ietsje kleiner en daarmee meteen ook meteen leesbaarder. Ik zal zeker eens kijken of de andere kabel het merkbaar nog beter doet.

Mijn LG Flatron, die is wel HD-ready, maar er is enkel een DVI- en een VGA-aansluiting voorzien.
Die heb ik dus nog niet kunnen uitproberen. Ik moet eerst even zo'n adapter/kabel gaan halen.

Mocht PS3 een echt instapmodel gehad hebben -niet overprijsd zoals nu, voor wat je meteen minder krijgt bij een instapmodel, bedoel ik dan-, dan had ik die zeker gekocht. Maar dat is er dus niet echt, je moet eigenlijk best wel meteen voor de grote versie gaan, als je aan PS3 denkt, waar Xbox Arcade nu ook (minimaal) uitbreidbaar is voor (als je goed zoekt hier en daar nog) amper 129 euro.
Neen, voor mijn eerste kennismaking met een console, ben ik er nu echt wel best tevreden van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:05
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:07:

(But we'll be back...)
Ik snap alleen niet waarom volgens jou 80GB niet genoeg is. Ik heb op dit moment 16 spellen geïnstalleerd en m'n hdd zit bij lange na nog niet vol. Sommige spellen zijn inderdaad groot (GTA IV -> 4GB) maar daarentegen zijn er zat spellen héél klein (MW2 -> 50MB en Uncharted: Drake's Fortune -> 15MB).

Dus mijns inziens was je met de PS3 'Fat' prima afgeweest voor 230 euro. Had je LittleBigPlanet nog kunnen verkopen en was je voor 210 euro klaar geweest. Met FF13 dus ongeveer 250-260 euro. Imho een heel ander bedrag dan de 400 euro die jij noemt.

Maargoed, de Xbox360 Arcade is ook prima hoor (broertje van m'n vriendin heeft 'em). Ik vind alleen dat het ding een takke-herrie maakt. En mij maakt dat wèl degelijk iets uit. De Xbox360 controller vind ik daarentegen wel weer best fijn. Alhoewel de PS3-controller me ook totaal niet stoort. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
LuPo schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 09:57:
[...]

Ik snap alleen niet waarom volgens jou 80GB niet genoeg is. Ik heb op dit moment 16 spellen geïnstalleerd en m'n hdd zit bij lange na nog niet vol. Sommige spellen zijn inderdaad groot (GTA IV -> 4GB) maar daarentegen zijn er zat spellen héél klein (MW2 -> 50MB en Uncharted: Drake's Fortune -> 15MB).

Dus mijns inziens was je met de PS3 'Fat' prima afgeweest voor 230 euro. Had je LittleBigPlanet nog kunnen verkopen en was je voor 210 euro klaar geweest. Met FF13 dus ongeveer 250-260 euro. Imho een heel ander bedrag dan de 400 euro die jij noemt.

Maargoed, de Xbox360 Arcade is ook prima hoor (broertje van m'n vriendin heeft 'em). Ik vind alleen dat het ding een takke-herrie maakt. En mij maakt dat wèl degelijk iets uit. De Xbox360 controller vind ik daarentegen wel weer best fijn. Alhoewel de PS3-controller me ook totaal niet stoort. ;)
je kan je natuurlijk ook aanstellen, dat geluid merk je onder het gamen / films nauwelijks... kijk regelmatig dvd's op mn xbox en op een standalone dvd speler en ik merk 0 verschil, mn vriendin ook... onder het gamen ook nooit last van... Bij slechte dvd's kan t alleen wel eens een takke herrie maken, maja dat zal bij die bluray speler nie anders zijn verwacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LuPo schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 09:57:

OK. Laat me het even uitleggen...
De prijzen zijn gemiddelde, vrij normale prijzen. (Ik zie ze soms ook 20 euro of zo goedkoper, maar vaak ook niet. En met de post laten opsturen is geen probleem, maar ook niet altijd gratis, evenmin als zelf gaan halen met de wagen. Ongeveer deze prijzen dus, hier in België.)
PS3 :
80GB - 289 euro
120GB - 297 euro
250GB - 349 euro.
80GB is natuurlijk best veel, tegenwoordig nog wel, en ik doe het nu met amper 8GB (van eventueel 32GB) aan gedownloade spelletjes en demootjes en zo extra waar ik al blij mee ben, als ik anders 100 euro meer moet geven om een beetje HD te hebben...
Als je naar die PS3-prijzen kijkt, dan ga ik dus zonder twijfel voor de duurste. Die meerprijs, trouwens ook inclusief game, extra controller en weet ik veel wat allemaal, is dan totaal gerechtvaardigd. Als ik kies tussen de bovenste, dan neem ik duidelijk de duurste.

FF13 heb ik vandaag ook (tweedehands) voor 40 euro in een winkel gezien, maar in de winkel kost die van 50 tot 65 euro - zelf gezien. Ik heb onlangs 54 betaald, weer niet de moeite om voort te zoeken en ervoor om te rijden of soms extra verzendingskosten te moeten betalen.

Als ik dan, met het bovenste in het achterhoofd, de instapversie van de Xbox zie staan voor 129 -is overigens ook weer op veel plaatsen gewoon 149, je moet al zoeken om er nog zo'n goedkope te vinden...-, dan geef ik met wat pijn, maar dan geef ik Heavy Rain ea toch op.
En zonder superscherm ga ik ook al weinig merken van de fantastische (!) kwaliteit op PS3...

Ik heb dus nu 188 betaald (console+spel+kabel), en ik kan de twee (nog een meer als promotie!) gebundelde speldisks ook nog verkopen, neem nu dat ik dan op 150 euro kom om FF13 te kunnen spelen. Veel minder dan 400, ook dan 350, zelfs dan 250. Zelfs die laatste, die jij noemt, is nog altijd een pak meer. OK, je krijgt dan ook een pak meer, maar dan zou ik dus weer voor de 350 gaan, omdat je dan echt alles hebt en geen te duur betaalde HD.
Zelfs als ik na de volgende prijsdaling mijn Xbox weer zou verkopen en voor de PS3 zou gaan, wat best zou kunnen, heeft dit me niet echt veel meer gekost voor het 'passagegebruik' van de Xbox...

De herrie stoort me wel wat, na een paar uur.
Ik ga volgende keer mijn hoofdtelefoon opzetten - een goeie, zeker beter dan de in de duurdere doos bijgeleverde, of het ding in een kast zetten, als het te erg wordt. Probleem opgelost.

De controller ligt zeer goed in de hand, maar ik heb nog geen echte ervaring met die dingen.

Ik wil je niet overtuigen, maar misschien zie je nu vanwaar mijn beslissing (om dus ook vooral Heavy Rain, dat me echt wel aanspreekt, en vele andere, en zeker ook een Blue-Ray-lezer, even links te laten liggen en) om tegen mijn gevoel in toch niet voor Sony te gaan, ten gunste van Microsoft, deze keer...

Neen, echt, ik ben tot nader bericht best wel tevreden!
Pagina: 1