Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 08:40
Beste,

6 maand terug heb ik een 'Vodafone scherp' afgesloten.
Dit heb ik gedaan omdat ik vrij weinig gebruik maakte van mijn telefoon (lees: weinig bellen en weinig smsjes)

Nu ik heb wat drukker heb + een iPhone is internet op je mobiel bijna wel een must.
Nu is het dus NIET mogelijk om met Vodafone scherp BloX erop te plakken.. erg stom dus.

Vraag
Is er een mogelijkheid om je abonnement af te kopen?
Wat zijn hier de kosten van?
Ik heb nu een Vodafone scherp met 225 belminuten voor 6,75euro

Oplossing waar ik zelf aan zit te denken
Waar ik zelf aan zat te denken is dit ;

1. Abonnement afkopen
2. Nieuwe abonnement + nummerbehoud + iPhone aanvragen
3. Oude iPhone verkopen (om de afkoop kosten te compenseren)

-Hoe denken jullie hier over ?
-Heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:02
Wat zei Vodafone, toen je het ze vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Ze konden alleen een extra abonnement voor mij afsluiten en zou ik dus 2 sim kaarten hebben.
De huidige en een nieuwe.

De nieuwe uiteraard voor het internet en evt. dus een paar belminuten en mijn huidige sim voor het bellen.
2 sim kaarten wil ik uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Voor welke periode is die Scherp aangesloten?

Als dit voor een jaar is, zou je nu moeten kunnen verlengen, daar je 6 maanden voor einddatum je contract mag verlengen in de VF Winkel.

Anders zul je moeten wachten.

Scherp is zeer goedkoop en daarom hangen er voorwaarden aan, waarvan een is dat er geen Blox op kunnen. Anders wordt het wel heel goedkoop bellen/sms-en en internetten. Daarvoor heeft VF de wat 'duurdere' sim-only's of reguliere abo's.

Je contract afkopen kan, maar dan betaal je in een keer de resterende termijnen zonder recht op de minuten. Is dus zonde. Nu betaal je gespreid elke maand en heb je minuten / sms-berichten.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Ik heb scherp abonnement afgenomen voor een lengte van 2 jaar (1ste jaar betaal je minder dan)
Ik wist toen nog niet met mijn stomme kop dat ik ooit internet op mijn mobieltje wou hebben, laat staan een iPhone kopen.

Contract afkopen lijkt mij juist ideaal zodat ik nummerbehoud heb en gelijk daarna een nieuw abo kan nemen.
Betekend het gewoon als ik maandelijkste kosten heb van 6,75 * aantal resterende maanden? of komt daar nog een strafboete overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb mijn scherp destijds om laten zetten naar een "gewoon" abbo. Dit kon omdat het nieuwe abbo duurder was dan het oude. Daarna kon ik blox activeren. Kostte me toen wel een paar centen, maar uiteindelijk minder dan afkopen + nieuw abbo of een 2e afsluiten.

Ik had overigens wel een 1jarig abonnement, dus het ging bij mij maar om 8 maanden oid die afgekocht moesten worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Sander op 09-04-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mancunian
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05 21:56
Zit met hetzelfde probleem. Ben vanmiddag in de Vodafoon winkel geweest om te vragen of ik mijn sim only abonnement kon afkopen. Helaas was het allemaal niet mogelijk. Moet tot augustus wachten, dan zit ik 6 maanden voor het einde en zou ik kunnen verlengen.
Enige andere mogelijkheid is om een nieuw abonnement af te sluiten met een nieuw nummer. Oude nummer omzetten naar het nieuwe abonnement kan niet, dat wordt gezien als verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Afkopen is zelfs een standaard optie op een opzegformulier van Vodafone zelf, te vinden op de website.

Afkopen is dan inderdaad bedrag per maand x aantal maanden, maar zonder recht op de minuten.

Nummerbehoud kun je dan aangeven op formulier. Kun je dus gewoon daarna weer nieuwe aansluiting doen.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordizuijd
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Kan je niet gewoon migreren naar een "normaal" sim only abbo? Lijkt mij een stuk logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Jordizuijd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:10:
Kan je niet gewoon migreren naar een "normaal" sim only abbo? Lijkt mij een stuk logischer.
Normaal gesproken is dat NIET mogelijk. Bel de klantenservice even, dan weet je 't zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mancunian
freddyathlon schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:08:
Afkopen is zelfs een standaard optie op een opzegformulier van Vodafone zelf, te vinden op de website.

Afkopen is dan inderdaad bedrag per maand x aantal maanden, maar zonder recht op de minuten.

Nummerbehoud kun je dan aangeven op formulier. Kun je dus gewoon daarna weer nieuwe aansluiting doen.
Klopt niet helemaal. In mijn situatie lukt het niet zoals je beschrijft. Net met vodafoon gesproken. Kan wel mijn contract afkopen, maar niet met behoud van mijn huidige telefoonnummer om daarna een ander contract af te sluiten 8)7 .

Zou wel mijn contract kunnen afkopen (loopt dan nog 1 maand door, opzegtermijn), overstappen op prepaid met nummerbehoud en daarna opnieuw overstappen naar mijn gewenste contract opnieuw met nummerbehoud. Beetje rare constructie allemaal....schijnbaar de enige manier :'( .

@ freddyathlon, mocht je een link hebben naar dat opzegformulier hou ik me aanbevolen. Kon zelf niets anders vinden dan abonnement naar prepaid, waar aangegeven staat nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
Wat een prutsers bij Vodafone klantenservice.
Ook betaal je gewoon 25cent p/m als je erheen belt, maar dat terzijde.

1ste keer dat ik belde kon ik niks doen behalve een nieuw abonnement ernaast nemen.
2e keer dat ik belde kon het wel, kon ik overstappen naar de 'normale' sim-only maar zat dan wel op 26 euro minimaal (100belminuten of 100 sms + web)
Beetje duur hé...

Ik ga een deze dagen maar eens langs bij deze gasten, in Groningen zitten gelukkig 2 in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mancunian
Herr Flicker schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:32:
Wat een prutsers bij Vodafone klantenservice.
Ook betaal je gewoon 25cent p/m als je erheen belt, maar dat terzijde.

1ste keer dat ik belde kon ik niks doen behalve een nieuw abonnement ernaast nemen.
2e keer dat ik belde kon het wel, kon ik overstappen naar de 'normale' sim-only maar zat dan wel op 26 euro minimaal (100belminuten of 100 sms + web)
Beetje duur hé...

Ik ga een deze dagen maar eens langs bij deze gasten, in Groningen zitten gelukkig 2 in de stad.
Ben je nog langs geweest. Ben wel nieuwsgierig hoe het is afgelopen en of je een nieuw abonnement hebt kunnen afsluiten, met behoud van je huidige telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 17:01

Flappiewappie

Hier nog meer

Beetje jammer dit topic,

jij besluit een abo te nemen van 2 jaar op een van de goedkoopste sim only die je kan krijgen (waar dus alle extras zoals internet en gratis klantenservice dus, uitgesloopt zijn).

Na 6 maanden bevalt het contract waar je voor heb getekend niet meer, en is het vodafones schuld...

Nja, als je je verhaal verteld in de winkel/klantenservice kan je een heel eind komen. Als je in je achterhoofd maar onthoud dat die overstap die je in je hoofd hebt wel lucratief moet zijn voor vodafone, zo lijkt me dat eerste voorstel al prima, maar goed...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temptation
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Op zich ben ik het ermee eens dat je niet moet klagen als je een contract afsluit en het bevalt achteraf niet. Dan jad je beter naar de voorwaarden moeten kijken. Echter valt mij wel op dat Vodafone absoluut niet duidelijk is wanneer je het Scherp abo afsluit dat internetBlox niet mogelijk zijn. Je moet maar weten dat het niet kan lijkt het wel. Ik weet zeker dat 9 van de 10 mensen hier pas achteraf achter komt. Dit vind ik dan ook niet zo netjes van Vodafone om hier bij het afsluiten van een abo niets over te zeggen. Ik krijg het gevoel dat ze bewust aansturen op deze situatie. Lekker geld verdienen.
Pagina: 1