Vraag Copy Paste programma makkelijk om te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Met school ben ik bezig voor een project voor Museum Boijmans in Rotterdam.
Wij willen dat de bezoekers een audiotour kunnen beluisteren via een mp3 die ze bij de balie kunnen krijgen.
Hierna moeten de bezoekers op een touchscreen ( aangesloten op een Windows pc ) hun audiotour op de mp3 zetten.
En hiervoor willen wij een programma'tje hebben wat erg simpel is om te gebruiken voor de bezoekers.
Mijn idee was dit programma'tje te baseren op de Windows verkenner maar dan in een ander jasje en met veel minder functies.

Hier heb ik een schetsje gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/3736/copypaste2.jpg

Mijn vraag is of dit erg veel werk kost om te maken voor iemand die verstand heeft van programmeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin eens met nadenken over je plaatje.

Er staat "copy" (engels), "terug" (nederlands), "verwijderen" (nederlands), "paste" (engels).

- Wat wordt er gekopieerd, en waar gaat de kopie dan naartoe?
- Terug naar wat?
- Verwijderen van wat?
- Wat moet er worden geplakt, en waar?

"Voer uw mp3 in"

Een mp3 is voor kenners een geluidsbestand, voor niet-kenners misschien een audiospeler. Leg maar uit wat nou precies ingevoerd moet worden en hoe dat moet.

Waarom moeten bezoekers trouwens iets doen om die audiotour te kunnen beluisteren? Waarom krijgen ze gewoon niet iets mee dat klaar is voor gebruik?

Ik vind het echt een onduidelijk en ondoordacht verhaal. Jij wilt weten hoe duur het is iets te laten produceren waar jij blij mee bent. Iemand die dit moet programmeren zal het gewoon maken voor een x bedrag, of je er nu blij mee bent of niet. Denk dus erg goed na voordat je dit als opdracht aan een programmeur zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:26:
Mijn vraag is of dit erg veel werk kost om te maken voor iemand die verstand heeft van programmeren ?
Voor de een wel, voor de ander niet. Ten eerste hoef je bij geen enkel zichzelf respecterend programmeur met zulke "requirements" aan te komen. Aan de hand van een "screenshot" en de érg summiere beschrijving die je hier geeft kan niemand een zinnige schatting geven. Daarbij hebben we het in de Devschuur over het daadwerkelijk maken. Inschatten hoe lang iets duurt om te maken voor jan-en-alleman gaan we hier niet doen ;) Als je aan de slag bent en je loopt tegen concrete zaken aan dan ben je van harte welkom, maar heb je geen kaas gegeten van programmeren dan heb je, bot gezegd, weinig te zoeken in PRG.

Zie ook Waar hoort mijn topic?:
Programming
Problemen met applicatieprogrammering of serversided scripting.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
  • Delphi geeft een access violation die je niet op kunt lossen.
  • Je sessie in PHP of ASP werkt niet, al dan niet in één bepaalde browser.
  • De 3D-wereld die je gemaakt hebt in C++ met OpenGL wordt verkeerd gerenderd.
[edit]
Is Cheatah me nog voor :P

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 08-04-2010 18:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.