Toon posts:

Rare blokjes door het scherm.

Pagina: 1
Acties:

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-03 22:23

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Topicstarter
Beste tweakers.
Sinds zaterdag heeft mijn oude PC last van Rare vierkante blokjes door het scherm.
nVidia GeForce 8600 GTS 256
Ik heb alles opnieuw geinstalleerd ( ook heel mijn windows omdat ik dacht aan een driver issue of illegale windows 7 die ik had)
maar zelfs tijdens de installatie kreeg ik blokjes in me scherm.
na paar keer opnieuw hebben opgestart was het weer weg.

Heeft iemand enige idee waar dit aan kan liggen ?
Temperatuur te hoog ?

Als ik game dan is mijn FPS gewoon normaal. 130 FPS Team fortress 2 op Low settings :P
maar dan flickert mijn scherm en krijg ik rechtsonder de melding, driverondersteuning probleem opgelost of iets in die trant.

Hoe kan ik dit snel en eenvoudig oplossen ?

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:18
controleer de temperatuur ja.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Temperatuur denk ik niet aangezien het bij het opstarten ook al is.
Ik ben bang dat je kaart fysiek kapot is, waarschijnlijk een geheugenchip die kapot is gegaan of iets in die richting. Valt niets aan te doen helaas.
Hoe oud is de kaart? Ouder dan 2 jaar? (=garantietermijn)

🖥️ | 🚗

• konqi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-04-2020
Is het (in mindere mate) te vergelijken met dit http://www.playtool.com/pages/artifacts/badgpu.jpg ?

Als dat zo is, heb je een probleem. Dan is je videokaart te warm en heb je grote kans dat ie kapot is. Ik heb dit zelf ook al 2 keer gehad (in het zelfde, 6 jaar oude systeem). Het ging hier om een Radeon 9800PRO en 1600PRO. Nu heb ik een Asus AH 3650 (passief gekoeld), op een temperatuur van idle slechts 41 graden (das zonder echte casefan).

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Topicstarter
@konqi
Dat is dus precies wat ik had met mijn kaar. Alleen soms doet die nog normaal.
Ik zal de tempratuur eens gaan opmeten. Vooorheen was die idle nog 39 graden :S 3 maanden terug ofzo.
maar het kan zijn, omdat ik battlefield heroes op very high speelde 1680x1050 resolutie. Dat die toen te warm is geworden en na 3,5 jaar. is die daardoor aan kapot gegaan.

zal er eens een oude videokaart inpluggen kijken wat er gebeurd.
Bedankt voor de reacties. ik weet nu wat ik moet gaan doen.

• drunkfux
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 16:17
Misschien helpt de "bak"-methode nog om hem weer tot leven te wekken?
cctl01 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:23:
Mijn XFX 8800GTX ging vanavond ook kapot, net buiten de garantie.
Het zelfde probleem als de meeste hier, strepen door het beeld geel en blauw
Omdat ik me dit topic herinnerde heb ik meteen de oven aangezet op 200 graden, de koeler van m'n kaart af geschroefd en de kaart 10 minuten laten bakken.
En jawel, werkt weer als een zonnetje, daarom zou ik iedereen met een soortgelijk probleem deze methode aanraden.
Je hebt toch niets te verliezen als zoals in mijn geval de garantie al is verlopen.
http://hardforum.com/show...?p=1034145333&postcount=1
http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=606658

[Voor 80% gewijzigd door drunkfux op 08-04-2010 17:29]

Systeem Specs

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Topicstarter
ik heb nu GT320 en die heeft in mijn nieuwe pc een tempratuur van 43C idle mode
de rest in mijn systeem licht rond de 33C.

• konqi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-04-2020
Die "rare blokjes" heten trouwens artifacts, ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de GPU zelf dan beschadigd / kapot. Het schijnt inderdaad dat het mogelijk is om een videokaart te fixen door hem in de oven te leggen, ik heb het zelf echter nooit geprobeerd.

Gewoon even nieuwsgierig? Had jij ook artifacts rond de muis cursor, ik had dit bij mijn 9800pro zowel onder XP pro en Slackware Linux. Daarbij had ik totaal geen 3D-acceleratie meer.

Met die x1600pro had ik eerst slechts kleine artifacts tijdens een spel. Na nieuwe koelpasta (ipv zo'n sticker) op de heatsink te hebben gedaan, leek ie het wel weer te doen. Ik ging onder linux wat compileren (volledig niet-grafisch, dus alleen commandline) kwam ik terug na een uur, alle letters geel en blauw etc. Toen was het echt over, onder windows ook heel veel artifacts, maar vreemd genoeg nog prima 3D-acceleratie, games draaiden nog soepel.

Wat waren verder precies jouw problemen?

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Topicstarter
tijdens het opstarten had ik allemaal van die artifacts op me scherm. als ik met mijn muis erdoor heen ging was het net paint. die dingen gingen weg. maar na paar seconde verplaatse ze cih weer.

mijn nieuwe pc die heeft op idle 45 en als ik game 50 tot 60C

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee