Toon posts:

Local Profile & Printer Setting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo...

Ik zou graag de printer settings uit een lokaal profiel willen halen, alleen weet het pad niet...

De situatie is als volgt:
Ik heb een Terminal Server met een aantal gebruikers. Alle lokale profielen worden weggeschreven naar D:\documents and settings. Nu is er een corrupt profiel. Als de betreffende gebruiker wil inloggen word er een TEMP profiel aangemaakt. Ik wil het corrupte profiel weggooien zodat er een nieuw profiel aangemaakt kan worden.

De betreffende gebruiker heeft echter 'specifieke print instellingen'. Deze worden ergens weggeschreven naar het lokale profiel. Dus wil ik deze setting nog even uit het corrupte profiel vissen, echter heb ik geen idee waar dit wordt opgeslagen....

Wie kan me helpen?

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:19
Klinkt alsof het profiel gewoon hard weg gegooid is..

windows 2008?

in 2003 kon je profiel gewoon deleten.

in 2008 heb je ook nog een registry die je weg moet gooien..

daarom krijgt de gebruiker telkens een temp profiel.

je zal dit ook nog moeten uitvoeren : http://www.kreslavsky.com...-profile-in-registry.html

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem niet. Dat corrupte profiel maakt me niets uit... Ik kan alle bestanden er nog uithalen etc... alleen de gebruiker kan niet inloggen... Dat is ook het probleem niet.

Mijn vraag is waar printer instellingen in een profiel staan... Appdata? ik heb nmlk geen flauw idee, heb al wel een poosje gezocht ;) hoop dat iemand kan helpen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over het algemeen in het register, maar ligt er nogal aan wat je met "specifieke instellingen" bedoelt. Wat bedoel je precies? Printers, drivers, configuratie, dos-printers etcetera?
Wees eens wat specifieker? Oh en cruciaal is natuurlijk ook om precies te weten welke versies van Windows je gebruikt, of er nog printservers tussen zitten, of dat het een lokale printer is...

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 08-04-2010 17:10 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

printer instellingen worden in varia zaken opgeslagen tot aan de normal.dot aan toe. je kunt beginnen met alle printers uit de registry te slopen en dan toe te voegen zodat ze "kaal" beginnen maar zoals ik al zei er worden ook instellingen opgeslagen in de dot files etc.

ik denk dat je het beste kunt beginnen met de registry te schonen van de printers. Weet ff niet de hyve maar google is hier your best friend :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dirtyrockers schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:48:
in 2003 kon je profiel gewoon deleten.
Ehm nee hoor, ook in Windows 2003 moet je die gewoon wissen via de UI, het is nooit 'correct' geweest om zomaar de helft van het systeem te wissen.

Verder wbt. de vraag, de meeste settings zitten normaal onder HKEY_CURRENT_USER\Printers maar ik zou het risico niet nemen om dat te gaan restoren omdat de kans dat je printerdriver dat niet fijn vind vrij groot is.

Als je Citrix zou gebruiken naast 'standaard' terminal server zitten de settings overigens nog ergens anders.
Pagina: 1