Driver voor Adobe PDF Converter werkt niet via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Situatie
Op werkstation A (W7 Ultimate 64-bit) is Adobe Acrobat Pro Extended 9.0 geinstalleerd. Alle (printer-)functies functioneren prima op deze pc. De functie Convert to PDF staat als printer gedeeld op het (werkgroep-)netwerk.
Op werkstation B (AMD XP Pro-SP3) is genoemde printer keurig benaderbaar als 'AdobePDF op A'.

Printerspooling staat aan en service staat op gestart - automatisch (werkstation A en B ).
Microsoft Office is momenteel alleen geinstalleerd op werkstation B.

Probleem
Wanneer ik een Word- of ander document probeer af te drukken vanaf werkstation B naar deze printer geeft hij telkens aan geen stuurprogramma te hebben. Ik heb meermaals de originele source opgegeven (\\A\{map Xtras van Adobe met drivers}) en de gevraagde .inf en .dll geinstalleerd. Wanneer ik na reboot opnieuw de printer aanroep, krijg ik de melding: 'Het printerstuurprogramma Adobe PDF Converter is niet op deze computer geinstalleerd...'

Wat gaat hier niet goed?

=================
Toevoeging:
Bij de wizard printerstuurprogramma toevoegen staat Adobe PDF Converter, Intel, Windows 2000 of XP.
Hoewel het een AMD-machine is, is alleen genoemde Intel-driver beschikbaar. Zou dit uitmaken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels iemand met een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb nog geen oplossing, ook niet na installeren algemene drivers (ntprint).

Is btw iedereen op vakantie ofzo? 8)
Meestal is er wel één met een goede tip of oplossingsrichting. Hopelijk leest er nu iemand die wat advies kan geven :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Als het goed is kan je "Adobe PDF Converter" natuurlijk niet sharen, maar moet je een licentie hebben voor elke werk-station.

ps. Er zijn natuurlijk wel oneindig veel freeware pdf printers die je kan sharen ..

[ Voor 25% gewijzigd door djexplo op 11-04-2010 13:09 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:08:
Als het goed is kan je "Adobe PDF Converter" natuurlijk niet sharen, maar moet je een licentie hebben voor elke werk-station.

ps. Er zijn natuurlijk wel oneindig veel freeware pdf printers die je kan sharen ..
Ja, is dat zo? Zou ik alleen voor die Converter-functie heel Acrobat moeten installeren (licentie)? Waarom vraagt 'ie dan naar drivers? Zou lijkt me moeten kunnen met importen van register-settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
http://forums.adobe.com/thread/305074
It isn't legal. Read the EULA of Adobe Acrobat.

[ Voor 46% gewijzigd door djexplo op 11-04-2010 23:36 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1