Power Calibration Error (Matshita BD-MLT)

Pagina: 1
Acties:

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:10

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Ik heb een Sony Vaio VGN-FW31ZJ met daarin een Bluray brander (Type: Matshita BD-MLT UJ230AS). Nu krijg ik als ik wil branden een power calibration error na ongeveer 2% (Maar op de schijf is nog niets gebrand).

Wat ik heb geprobeerd:
- Branden met Nero, Alcohol 120% en IMGBurn
- Branden van verschillende Image bestanden, en DVD VIDEO_TS bestanden
- Nieuwste firmware installeren van de drive
- Branden op verschillende (ook lage) snelheden

Op internet heb ik iets gevonden op internet met het uitschakelen van "IMAPI CD-Burning COM Service", deze staat niet tussen mijn services, dus dat gaat hem ook niet worden.

Iemand enig idee waar dit door kan komen? Is hij kapot of is het een softwareprobleem?

PS. Het systeem draait op Windows 7, en alle drivers zijn up-to-date.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Of hij is kapot of de laser vind de track(spoor die over de gehele dvd loopt waar op gebrand word) niet die over de dvd loopt.
Dus probeer eens andere merken dvd's.

[ Voor 20% gewijzigd door jan99999 op 08-04-2010 19:50 ]

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
Heb je de firmware al geupdate?

Nou herken ik het probleem niet, maar power calibration error klinkt alsof het met stroom te maken heeft. Trekt je voeding het wel? Hang desnoods de brander even aan een aparte psu die je hotlinkt (aanzetten door groen en zwart te verbinden in de ATX stekker).

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Stomme vraag, maar steekt de SATA kabel wel goed in de brander en op het moederbord? Ik had hetzelfde probleem, en het bleek dat één pin van de kabel geen goed contact maakte. Daardoor las hij wel perfect, maar schrijven gaf dezelfde error.

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Mr Alfabet schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:37:
Heb je de firmware al geupdate?

Nou herken ik het probleem niet, maar power calibration error klinkt alsof het met stroom te maken heeft. Trekt je voeding het wel? Hang desnoods de brander even aan een aparte psu die je hotlinkt (aanzetten door groen en zwart te verbinden in de ATX stekker).
Firmware is de nieuwste, voeding moet het wel trekken, het is een notebook, voorheen heeft hij het altijd gedaan.
Admiral Freebee schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:52:
Stomme vraag, maar steekt de SATA kabel wel goed in de brander en op het moederbord? Ik had hetzelfde probleem, en het bleek dat één pin van de kabel geen goed contact maakte. Daardoor las hij wel perfect, maar schrijven gaf dezelfde error.
Hij zit natuurlijk in de zijkant van de laptop geschoven, ik kan hem vanavond als ik thuis ben er eens uithalen en erin steken

Ik heb inmiddels Sony ook een vraag gestuurd, wellicht dat zij meer klachten hebben, of een oplossing, dat zou beter zijn...

UPDATE: Bericht van Sony gehad: Het feit dat u een eigen versie (Windows 7) heeft op de computer zou de problemen kunnen veroorzaken. Ook kan het zijn dat uw laser vies aan het worden is.

Ik neem aan dat ze gewoon het probleem van zich af willen schuiven? De brander heeft namelijk altijd gewerkt, tot een tijdje terug...Kan het door viezigheid zijn? Moet ik dan zo'n clean disc hebben, of werkt dat niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Ypho op 09-04-2010 12:17 . Reden: Update ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
Ypho schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:27:
[...]

Firmware is de nieuwste, voeding moet het wel trekken, het is een notebook, voorheen heeft hij het altijd gedaan.

[...]

Hij zit natuurlijk in de zijkant van de laptop geschoven, ik kan hem vanavond als ik thuis ben er eens uithalen en erin steken

Ik heb inmiddels Sony ook een vraag gestuurd, wellicht dat zij meer klachten hebben, of een oplossing, dat zou beter zijn...

UPDATE: Bericht van Sony gehad: Het feit dat u een eigen versie (Windows 7) heeft op de computer zou de problemen kunnen veroorzaken. Ook kan het zijn dat uw laser vies aan het worden is.

Ik neem aan dat ze gewoon het probleem van zich af willen schuiven? De brander heeft namelijk altijd gewerkt, tot een tijdje terug...Kan het door viezigheid zijn? Moet ik dan zo'n clean disc hebben, of werkt dat niet?
Ik zou de brander eens in een andere laptop proberen, en als ie dan nog problemen geeft gewoon RMA'en.

Verwijderd

Volgens de berichten op het forum van de eerder gegeven link kan de foutmelding veroorzaakt zijn door een vies lensje van de laserkop. De reactie van Sony is waarschijnlijk terecht.

Opties: cmos schoon maken.
Besturingspogramma opnieuw installeren.
Brandprogramma van Windows Verkenner proberen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 17:30 ]

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Ik heb de laserkop schoongemaakt (met wattenstaafje), nu lijkt hij weer te werken. Ik heb in ieder geval al één DVD zonder problemen kunnen branden.

Met een DVD/BD lens cleaner van Philips werkt het niet... Volgende keer dus wattenstaafjes...

Pagina: 1