[iPhone & iPod Touch] Wireless op UvA - na Pasen 2010?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
Heeft er iemand al een werkende wireless config voor de iPhone i.c.m Wireless van de UvA? Ik kan geen werkende verbinding meer krijgen waar dit voor Pasen wel kon, dus ik vraag me af wat ik moet doen om weer toegang te kunnen krijgen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

http://www.duckbite.nl/index.php/iphone-uva-wireless

Vooral dat laatste stukje is denk ik handig:
Wanneer je op de UvA bent kan het zijn dat je geen verbinding krijgt. Schakel in dit geval in de iPhone (bij instellingen) Wifi uit en vervolgens weer aan. Probeer niet zelf te connecten met het netwerk, wacht tot de iPhone met het connectieverzoek komt. Dit kan even duren. Dit is erg afhankelijk van je fysieke lokatie binnen de UvA. Wanneer 'uva' in de lijst met beschikbare netwerken voorkomt is de kans groot dat je snel een connectieverzoek krijgt. Wanneer de naam 'uva' niet in de lijst voorkomt dan is het waarschijnlijk een goed idee om vanaf een andere plek verbinding te maken.
Wanneer wordt gevraagd een certificaat te accepteren, vooral doen. Zonder certificaat wordt er geen verbinding tot stand gebracht.
Wanneer het connecten met het UvA netwerk niet lukt kun je ook met het zgn eduroam netwerk connecten. Hiervoor is echter een ander mobileconfig bestand benodigd. Download het alternatieve bestand uva.wireless.eduroam.mobileconfig. De procedure die dient te worden doorlopen is precies hetzelfde als die voor het uva netwerk.

[ Voor 91% gewijzigd door lasharor op 08-04-2010 15:14 ]