Qnap Nas TS-410 Dropped van Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 17:37
Ik heb sinds een paar dagen een Qnap TS-410 Turbo NAS.
Ben er zeer tevreden over, alleen is het nu al een paar keer gebeurd dat de NAS
Van het netwerk "af" viel.

En iedere keer lijkt het te gebeuren tijdens een download, of als ik langere tijd niet
access tot de NAS Zoek.

Gister gebeurde het nadat ik een download had gestart via sabnzb, en na ongeveer
een uur wilde kijken hoe het met de download stond, kon via het netwerk met
geen mogelijkheid meer op de Nas komen.

Vandaag toen ik wilde kijken hoe het met een download stond die ik gisternacht had gestart,
kon ik niet meer op de Nas komen.

Enige manier of nu weer toegang te krijgen, is de NAS rebooten.
IK heb op dit moment pas 1 HDD in de Nas zitten een 2TB Green power EARS van WD.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn ?

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:03
Welke firmware gebruik je? Als dit niet de laatste is moet je eerst ff updaten, mogelijk is het al gefixt, en qnap released best vaak nieuwe firmware.

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 17:37
IcE_364 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:03:
Welke firmware gebruik je? Als dit niet de laatste is moet je eerst ff updaten, mogelijk is het al gefixt, en qnap released best vaak nieuwe firmware.
Ik heb de allernieuwste firmware erop staan, dus dat lijkt niet het probleem te zijn.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
De WD EARS zijn niet compatible met deze NAS (en vele anderen)

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-02 20:11

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-02 10:49
Wat bedoel je precies met 'geen mogelijkheid'? Je NAS gaat lekker in idle mode als ie niks te doen heeft, kan even duren voordat de disken opgespind zijn als je weer connectie gaat maken. Als het echt niet wil, dan is de kans groot dat de niet-gesupporte disks die je gebruikt de NAS verhinderen om wakker te worden uit de idle mode.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Antaresje schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:14:
Wat bedoel je precies met 'geen mogelijkheid'? Je NAS gaat lekker in idle mode als ie niks te doen heeft, kan even duren voordat de disken opgespind zijn als je weer connectie gaat maken. Als het echt niet wil, dan is de kans groot dat de niet-gesupporte disks die je gebruikt de NAS verhinderen om wakker te worden uit de idle mode.
Dit is een bekend probleem met de WD EARS schijven en komt niet enkel bij deze NAS voor. Ik had de schijven (4x) in mijn desktop zitten en niets anders dan problemen. Toen deze NAS gekocht en de schijven geven dezelfde problemen als de TS omschrijft.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Pagina: 1