Applicatie voor online opmaken drumvellen

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kort verteld zitten we met het volgende: We willen een webapplicatie bouwen die het mogelijk maakt online (in je browser) een drumvel (20 inch tot 24 inch ongeveer) te ontwerpen.

Je kunt het eigenlijk zo voor je zien:
  1. De gebruiker kiest een drumvelafmeting (template)
  2. Vervolgens upload de gebruiker een afbeelding (high res PDF) die op de sticker geplaatst moet worden
  3. De gebruiker kan daarna in de browser de afbeelding positioneren in het drumveltemplate
  4. De gebruiker kan een preview tonen om te controleren of de afbeelding op de juiste plek in het drumveltemplate staat.
  5. Zodra de afbeelding goed is gepositioneerd kan de gebruiker het drumvel bestellen
Van een PDF een JPEG maken is geen probleem, maar wat we nog willen is een controle of de afbeelding die door de gebruiker wordt geupload, geschikt is voor een hoge resolutie afdruk.

Zijn er bij jullie misschien pakketten bekend die dit soort handelingen kunnen uitvoeren? Zelf heb ik niet veel kunnen vinden via Google. Behalve dat er een mogelijkheid bestaat om een server te gebruiken waarop Quark geïnstalleerd staat. We hopen eigenlijk dat dit eenvoudiger kan zonder tussenkomst van allerlei (dure) pakketten.

Bedankt voor jullie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

Rmg

GD Library en/of imagemagick moeten dit wel kunnen lijkt me. Als je de grootte in pixels en het aantal kleuren weet weet je genoeg lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Welkom op GoT,
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:19:
Zijn er bij jullie misschien pakketten bekend die dit soort handelingen kunnen uitvoeren? Zelf heb ik niet veel kunnen vinden via Google. Behalve dat er een mogelijkheid bestaat om een server te gebruiken waarop Quark geïnstalleerd staat. We hopen eigenlijk dat dit eenvoudiger kan zonder tussenkomst van allerlei (dure) pakketten.
Op deze manier is dit een Scriptrequest, en die staan we niet toe in PRG.

Mocht je zelf wat willen bouwen en daarbij tegen concrete programmeer problemen lopen, dan ben je natuurlijk welkom om een nieuw topic te openen.

Deze gaat in ieder geval op slot

[ Voor 43% gewijzigd door Woy op 08-04-2010 13:29 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.