Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Bij mezelf en bij een nichtje van me heb ik de combinatie Ziggo Alles-in-1 Plus abonnement met een Draytek 3300V Multi WAN Security Router. Bij het Ziggo abonnement heb ik het Ubee Docsis 3.0 modem ontvangen. Op beide lokaties heb ik het probleem dat ik een aantal keer in de week het kabelmodem uit en weer aan moet zetten omdat de verbinding te traag is geworden om nog te kunnnen werken. Na het herstarten van het kabelmodem (de 3300V kan dan gewoon aan blijven) is de verbinding weer prima.
Omdat er toen veel klachten waren met het Ubee modem had ik de hoop dat de firmware update van dit modem dat geloof ik ca. begin februari beschikbaar is gekomen mijn problemen zou oplossen. Dit is echet niet het geval geweest. Ziggo heeft de waardes beken voor mijn modem en die zien er prima uit.
Zij kunnen ook niet zien dat het modem de connectie verliest en het lijkt erop dat er een probleem onstaat in de communicatie tussen het modem en de 3300V.
De fabrikant heeft de configuratie bekeken en ik heb een wireshark capturing opgezet maar daar lijkt nog weinig uit te komen. Ik hoop van andere gebruikers van deze combinatie te vernemen of dezelfde problemen zich voordoen en hopelijk of er al een oplossing voorhanden is.
Ik kan me voorstellen dat de combinatie Draytek 3300V met een Ziggo Alles-in-1 Plus abonnement niet het meest gangbare is, maar kan me ook voorstellen dat ik niet de enige ben.

Hoor graag of er nog iemand is met tips, ervaringen en suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 21:37
Ik zou ten eerste eens proberen gedurende 1 week alleen te internetten via een vaste verbinding naar het modem. (dus zonder je router)

op die manier maak je het probleem al kleiner en kom je erachter of het probleem bij jou ligt (Router) of bij Ziggo (verbinding/modem)

als je dit getest hebt kun je weer verder..