Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SPDIF probleempje, DTS klink dubbel

Pagina: 1
Acties:

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14
Ik heb onder Windows 7 (NL-64bit) een probleem met de onboard audio. Via de optische uitgang heb ik hem op mijn versterker aangesloten. Probleem is nu dat hij geen DTS weer kan geven van bijvoorbeeld .mkv bestanden. Hij geeft wel geluid en de versterker geeft ook aan dat het DTS is, maar je hoort alles dubbel.

Ik speel de bestanden af met VLC. Bij Windows Mediaplayer icm Community Code Pack geeft hij alleen maar ruis, dus helemaal geen geluid.

Stereo geluid afspelen over de optische uitgang lukt wel. Ik heb de laatste drivers al van Realtek voor de AC97 chipset geinstalleerd, zonder succes. Het is een Asus A8N moederboard met een nForce4 chipset. Mijn versterker kan DTS gewoon aan.

Waar kan dit nog aan liggen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

pak je een spdif signaal op of komt het direct uit je systeem? het feit dat je windows media player een ruis geeft, geeft aan dat ie hem reverse stuurt, dan moet je ook reverse ontvangen of reverse sturen omdraaien. Dit zit allemaal in je windows geluidpaneel volgensmij. Stuur me maar een PM als je lang problemen heb dan wil ik je savonds wel een keer met teamviewer helpen.

All-Round nerd | iRacing Profiel