Toon posts:

Onderzoek gaming industrie

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik ben bezig met, kort samengevat, een onderzoek naar de nederlandse gaming industrie, de toekomst hiervan en de toekomst van de gaming in het algemeen (spelletjes, 3d gaming, consoles)

Een aantal sub-vragen die uit brainstormsessies naar voren zijn gekomen:

-Hoe staat de gaming industrie ervoor? Cijfers, winsten, omvang enz.

-Hoe breed is deze industrie en welke bedrijfstakken spelen een rol bij de ontwikkeling van games? (componisten voor muziek, verhaalschrijvers, juristen?)

-Hoe staan de game opleidingen in NL ervoor, zijn dit serieuze spelers?

-Worden games en films in de toekomst 1 geheel?

De markt en de toekomst zijn van groot belang voor het onderzoek.

Uit ervaring met gathering of tweakers weet ik dat op dit forum een enorme dosis kennis aanwezig is, wellicht kunnen jullie mij helpen.

Misschien zijn er mensen met afstudeer scripties mbt gaming? Alle informatie is welkom.

Mocht je werkzaam zijn in de gaming industrie, en kun jij onze vragen beantwoorden, dan is het misschien interessant om een fysieke afspraak op kantoor te maken. Wij kunnen dan dieper ingaan op de achterliggende gedachte van het onderzoek en 'vrijer' praten.

Met vriendelijke groeten,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hallo Bart, welkom op GoT!

Ook een antwoord kan kort worden samengevat, met een wedervraag: welke cijfers, trends en meningen zijn er voortgekomen uit het literatuuronderzoek dat je al hebt gedaan?

Zo niet: begin daar mee. Loop alle partijen in de industrie langs, kijk v.w.b. de markt naar omzetcijfers, banen, etc. en check vooral de trends over de laatste jaaaren. Lees relevante websites en tijdschriften - zowel v.w.b. game development / gaming industry / etc als financiele bladen (een http://finance.yahoo.com geeft van beursgenoteerde bedrijven heel wat info) en job sites (zoeken ze mensen, of juist niet?). Duik on- en ofline bibliotheken in om te zien of en wat hier al over is onderzocht. Zo zie ik alleen al op Narcis.info 132 publicaties hits als ik zoek op gaming. Dan zijn er natuurlijk nog technische veranderingen en de daarbij behorende vakbladen etc. Denk aan 3D, bijvoorbeeld.
Lees je ook v.w.b. je andere vragen eerst goed in. Hier op GoT zijn over dit onderwerp inderdaad ook al een aantal discussies geweest, en vast ook wel artikels op de frontpage. Lees die dan eerst en vorm op basis van ook dat alvast een beeld. Dan kan je tenminste gerichte vragen stellen. Nu lijkt het alsof je denkt dat alleen een paar vragen verzinnen het hele onderzoek is en dat zal vast niet de bedoeling zijn ;)

Ook: praten met insiders is zinloos als je niet eerst een goede basis vormt en de juiste vragen kunt stellen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 09:12
het zijn wel allemaal hele brede vragen waar je mee aankomt...
misschien moet je zelf wat vooronderzoek doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de reactie. Ik ben op dit moment nog een leek, maar ben druk bezig met inlezen en het zoeken naar informatie. Er is inderdaad al heel veel te vinden vooral op tweakers. Ik ga er in eerste instantie ook niet vanuit dat jullie die (brede) vragen hier gaan beantwoorden. Ik heb deze vragen voor de volledigheid van het topic er maar even bijgezet zodat jullie een idee krijgen in welke richting ik zoek. Jullie weten waar je moet zoeken en waarop, daar heb ik in eerste instantie al heel veel aan. Zoals FJK ook typt; narcis.info. Maar misschien zit er wel iemand op dit forum die een scriptie over de gaming industrie heeft geschreven, kortom ik ben opzoek naar informatie. Het onderzoek staat nog in z'n kinderschoenen. Ik zal binnenkort dieper ingaan op de vragen. Dan wordt het ook duidelijker waarom de vragen zo basic gesteld zijn. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat wil je precies onderzoeken bij:
-Worden games en films in de toekomst 1 geheel?
Interactieve 'films' zoals Heavy Rain? Of juridisch/legaal technisch? Erg brede vraag waar je niet bepaald een antwoord op kan maken.

Heeft power unlimited hier niet een tijd terug wat over geschreven? (tijdens WGC ofzo). Mischien dat daar nog wat info te vinden is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29

Rmg

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:18:

Design, Development, AI, Interactie design er zijn nogal wat deelgebieden. Zelf zit ik op de HvA en spreek ik wel eens wat mensen die game technology doen hier.

Waar het op neerkomt is dat in dit geval de opleiding een (technische) informatica opleiding is met wat extra wiskunde en wat andere dingen toegespitst op gaming. puur opzich zelfstaand zullen ze niet zeggen van KOM BIJ ONS WERKEN ALSJEBLIEFT. maar als je een portfolio hebt met wat game gerelateerde dingen EN de opleiding gehaald hebt is het wel een voordeel bij het werkzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 14:48

PromoX

Flying solo

Voor dit soort zaken heb je toestemming nodig en dat zie ik hier nergens terug, dus dicht

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.