[win 7] display automatisch buiten kantooruren uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Wij hebben een 52" mutlitouch display hangen met een windows7 pc eraan en ik zoek naar een manier om dit scherm automatisch uit te schakelen op baiss van tijdsinstellingen bijvoorbeeld buiten kantooruren.

De standaard mogelijkheden zijn relatief, dus na x minuten uitschakelen etc, maar overdag moet hij continu aan zijn.

Is hier een tooltje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Dat kan inderdaad de computer uitschakelen op bepaalde tijden, maar dan blijft hij uit tot je hem zelf weer aan zet. Of de computer moet ik in de Bios aanschakelen op bepaalde tijden, maar het mooiste is een tooltje wat het scherm uit/en aanschakeled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:55

E-Vix

Nu met sneeuw!

Is dit anders geen oplosing:
Afbeeldingslocatie: http://www.euromaxx.nu/catalog/images/Digitale%20Tijdschakelaar.jpg

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik Wizmo in combinatie met windows 7 taakplanner.
http://www.techspot.com/g...-using-software-shortcut/

Of een tijdklok inderdaad, hoewel die dus ineens de stroom van het display trekt, ik weet niet of dat schadelijk kan zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

superduper schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:14:
Dat kan inderdaad de computer uitschakelen op bepaalde tijden, maar dan blijft hij uit tot je hem zelf weer aan zet. Of de computer moet ik in de Bios aanschakelen op bepaalde tijden, maar het mooiste is een tooltje wat het scherm uit/en aanschakeled.
In de bios zijn ook wel eens opties te vinden welke de pc wekken op een bepaald tijdstip. Kijk eens of dat aanwezig is.

Een tijdklok kan ook, je kan in de bios kiezen wat er bij een power restore moet gebeuren (niets, of wakup). Het uitschakelen kan je dan via een timer programma doen (voordat de tijdschakelaar de boel uitschakelt).

De pc laten draaien 24/7 is als het niet nodig is, zonde van de stroom. Je kan ook simpelweg de monitor aan een tijdschakelaar hangen, de vraag is of dat gewenst is. Niet alle os'en kunnen weken probleemloos zonder een reboot.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 08-04-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

job schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:21:
Niet alle os'en kunnen weken probleemloos zonder een reboot.
Uit welke era kom je?
Beetje recent NT-based OS kan dat rustig maanden volhouden - mits je geen brakke geheugenlekkende apps draait.

Maar heb je ook gekeken naar de mogelijkheid om een lichtsensor eraan te hangen? Windows 7 heeft juist adaptive brightness en andere sensor=aanstuurbare mogelijkheden - al is de genoemde tijdschakelaar op vaste kantooruren verreweg je meest praktische aanpak.

Wil je je PC ook netjes laten afsluiten, dan kun je altijd nog naar een UPS kijken die achter de tijdsklok hangt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1