School laptop; nieuwe keuze oude keuze niet meer leverbaar.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Tot mijn verbazing kwam ik er gister achter dat mijn gewenste laptop voor mijn studie niet meer leverbaar is. Ik heb gekozen voor deze laptop, omdat hij goed uit de test kwam en naar mijn mening een erg goede bang-for-buck heeft. Echter, deze is nergens meer te koop en moet ik een nieuwe keuze maken.

Ik heb al erg veel rondgekeken alleen zijn de laptops met ongeveer de zelfde specs soms 200 euro duurder dan mijn vorige keuze!

Hieronder mijn wensen:

0. Scherm
Niet te groot, niet te klijn. 15.4" is een ideaal formaat voor mij.

1. Budget
Mijn budget voor een nieuwe laptop is ongeveer 650 euro inclusief verzendskosten.

2. Doel
Hoofdzakelijk zal de laptop gebruikt worden voor mijn studie. Daarnaast wil ik er af en toe een spelletje op spelen, dus een losse videochip is gewenst.

3. Gewicht en afmetingen
Gewicht, ongeveer rond de 2.5kg is prima. Afmetingen 15,4".

4. Accuduur
het liefst zo lang mogelijk natuurlijk. Minimaal 3.5 uur op een accu is wenselijk.

5. Videoprestaties
Een videokaart met voldoende prestaties op HD films mee af te spelen en een spelletje mee te spelen. Hoofdzakelijk zal ik Call of Duty en Trackmania er mee willen spelen.

6. Draadloze verbindingsmogelijkheden
Natuurlijk 802.11n, zodat ik een snelle draadloze verbinding heb. Thuis heb ik een 802.11n router, ik weet niet of dat op school ook zo is. Ik ben nog niet aan mijn studie begonnen :mrgreen:

7. Andere aansluitingen
Voldoende USB aansluitingen. Ik heb er niet meer dan drie nodig denk ik

8. Constructiekwaliteit
Dit is voor mij van groot belang, gezien ik de laptop veel in de trein mee moet nemen. Ik heb vaak een laptop van Acer in handen gehad van vrienden ter reperatie en de constructie van deze apparaten waren dramatisch!

Het liefst koop ik de laptop nieuw natuurlijk, vooral voor de garantie. Ik overweeg om een tweedehands laptop aan te schaffen als het een goede prijs voor wat ik krijg betreft.

Zelf heb ik een voorkeur voor Asus of MSI maar ik sta open voor andere merken.
Het uiterlijk moet vooral strak zijn, geen toeters en bellen.

Het is een hele lijst met wensen, hier mag natuurlijk wel iets van af geweken worden, het is maar een richtlijn.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een goede laptop voor weinig geld te vinden. Zelf kom ik er niet meer uit. Ik heb veel gezocht op laptops met een Corei3 350M laptop. Ik zie ook genoeg laptops met een andere processor alleen weet ik hier verder het fijne niet van. Is het verstandig nu nog te gaan voor een Core2Duo architectuur? Lijkt mij persoonlijk een slechte keuze.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Je kan even in de Dell topics kijken. Daar kun je met couponcodes, EPP korting en andere acties aardig wat kortingen in de wacht slepen. Zo heb ik een Dell Studio 15 gekocht met +/- 400 euro korting (Van 1000 naar 600 dus).

http://www1.euro.dell.com...nldhs1&dgc=IR&lid=NHP_BB1

De Studio 15 heeft een aparte grafische kaart. Maar hier zie je in een notendop alle specs staan (Die je zelf ook nog eens aan kan passen naar je eigen behoefte). En dan met EPP en kortingsbonnen kun je nog flinke kortingen in de wacht slepen. Ook kun je Dell bellen, die kunnen vaak ook een mooi prijsje maken :)

Voordeel is dat de garantieverstrekker meteen de fabrikant is. Je hebt dus geen tussenstations zoals webwinkels en retailwinkels.

[ Voor 58% gewijzigd door RedHat op 08-04-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik denk dat laptops aan met deze criteria aan jouw eisen voldoen :).

Note: De MSI laptop heeft een Windows 7 32 bit licensie, je kan natuurlijk zelf een clean install doen en dan met dezelfde licentie de 64 bit proberen te registreren, maar dit is eigenlijk niet legaal :P. Kijk ook eens bij de twee Sony laptops, ik denk dat je je daar ook wel in kan vinden :).

[ Voor 24% gewijzigd door __1337__ op 08-04-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op google:
http://www.dch.nl/index.p...Laptops&c1=10&p2=50&c2=12

Dat de laptop vrijwel niet meer leverbaar is kan betekenen, dat het een verouderd model is.

Het kan een idee zijn om nu alvast voorlopig een model uit te zoeken en pas een definitieve keus te maken na de start van de studie. Het kan zijn, dat de docenten speciale specificaties op prijs stellen, zoals een hdmi-aansluiting voor een beamer in het lokaal.

Een optie is om een goedkope draagbare computer te kopen en er een ssd van Intel met 80 gigabytes voor ongeveer 195 euro in te monteren.

Tweedehands is af te raden. Het is niet na te gaan wat er allemaal met een tweedehands laptop gedaan is en in hoeverre onderdelen overbelast zijn geweest. Een tweedehands is niet interessant als de economische levensduur van een laptop op 2 tot 3 jaar gesteld wordt. En de garantie en de service van een nieuwe laptop tellen ook mee.

Dualcore is waarschijnlijk niet aan te bevelen als eerste keus. Dit schijnt ook af te hangen van het aantal cores dat de gespeelde games aanspreken.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:20:
Tweedehands is af te raden. Het is niet na te gaan wat er allemaal met een tweedehands laptop gedaan is en in hoeverre onderdelen overbelast zijn geweest. Een tweedehands is niet interessant als de economische levensduur van een laptop op 2 tot 3 jaar gesteld wordt. En de garantie en de service van een nieuwe laptop tellen ook mee.
Ik denk dat dat persoonlijk is, ik heb er namelijk absoluut geen probleem mee om een tweedehands laptop te gaan halen.
Als iemand een laptop van bijvoorbeeld een jaar tot anderhalf jaar oud weg doet omdat hij/zij deze niet meer nodig heeft (studie afgerond bijv) of over is gestapt naar een (nieuwer) model wat beter aan de wensen voldoet, wil ik daar best naar gaan kijken. Als die persoon dan een garantie voor 3 jaar heeft afgesloten en de laptop ziet er goed uit verwacht ik daar geen trammelant mee.
Tevens heb ik ook wel eens een laptop gekocht welke vier jaar oud was. Zakelijk gebruikt, hij had meerdere van dezelfde en dit as degene met de minste krassen e.d., de netste dus. Waarschijnlijk van een gebruiker die wel zuinig met spullen van de zaak omspringt. Doet het vandaag de dag nog prima, is inmiddels 7 jaar oud. Alleen de accu heb ik helaas laten overlijden door deze in de zomervakantie helemaal vergeten te zijn en die is in de laptop doodgebloed. Maar voor indoor gebruik, lekker op de bank of in bed doet dat ding het nog prima.

Als je nu dus een jaar oude Core2Duo laptop kunt vinden met een losse videochip die aan de eisen voldoet, waar nog garantie op zit, dan zou ik daar gewoon naar gaan kijken. Zeker als de prijs aantrekkelijk is.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:20:

Dualcore is waarschijnlijk niet aan te bevelen als eerste keus. Dit schijnt ook af te hangen van het aantal cores dat de gespeelde games aanspreken.
?
Single core is zeldzaam. Quad core is duur en vreet stroom.

Een i3 330M (dual core) is juist een cpu die prima bij zijn eisen past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ultraman schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:38:
[...]
Als je nu dus een jaar oude Core2Duo laptop kunt vinden met een losse videochip die aan de eisen voldoet, waar nog garantie op zit, dan zou ik daar gewoon naar gaan kijken. Zeker als de prijs aantrekkelijk is.
Die zijn nog best veel te vinden in de meeste winkels :). Verhouding loopt ongeveer 50/50 in de fysieke winkels. Vaak is de prijs nagenoeg gelijk aan die van een i3, dus voor het geld hoef je het opzich niet te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mannen, bedankt voor de reacties. Ik heb gekeken naar de Dell Studio 15 modellen en die spreken mij aan.
Ik heb een laptop samen gesteld met een Corei5 430M en een HD4570 videochip. Samen met een leuke sleave en een logitech muisje ben ik 680 euro kwijt wat ik een mooi prijsje vind.

Ik ga even het ervaringen topic doorspitten en misschien hak ik dan wel de knoop door.
Pagina: 1