Hallo,
Vandaag heb ik een subwoofer voor in mijn auto gekocht en wil hier graag een subwooferkist voor gaan maken.
Nou ben ik hier een absolute leek in en wil ik dus graag goed voorbereid te werk gaan.
Ik heb al het een en ander gelezen op internet en flink wat sites bekeken die deels uitleg geven over het maken van een wooferkist.
Op de doos van mijn subwoofer staan een aantal gegevens over de subwoofer maar ik heb het idee dat dit niet de goeie gegevens zijn om de goeie maten van een kist te kunnen berekenen daarom zet ik ze hieronder maar neer in de hoop dat iemand met meer verstand er wellicht wel iets van kan maken.
specs:
Independance: 4 (met tekentje erachter)
Frequency Range: 25-2500 Hz
Free Air Resonance: 30 Hz
Crossover Frequency(12 dB/oct.): 1500 Hz
Music Power (PMPO): 600 W
Power rating: 400 W
Sensitivity SPL (1W/1m): 93 dB
Voice Coil: 2,5 Inch
Voice Coil former: Kapton VC
DC Resistance of Voice Coil: 6,3 (met tekentje erachter)
Magnet Diameter: 156x20 mm
Magnet Weight: 100 oz.
Magnet type: Vented Mag
Buffle Cutout: 278 mm
Net Volume for Bass Reflex: 60 ltr.
Total Weight: 4850 Gr
Input Connectors: Gold R/B
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
Groeten,
Kevin
Vandaag heb ik een subwoofer voor in mijn auto gekocht en wil hier graag een subwooferkist voor gaan maken.
Nou ben ik hier een absolute leek in en wil ik dus graag goed voorbereid te werk gaan.
Ik heb al het een en ander gelezen op internet en flink wat sites bekeken die deels uitleg geven over het maken van een wooferkist.
Op de doos van mijn subwoofer staan een aantal gegevens over de subwoofer maar ik heb het idee dat dit niet de goeie gegevens zijn om de goeie maten van een kist te kunnen berekenen daarom zet ik ze hieronder maar neer in de hoop dat iemand met meer verstand er wellicht wel iets van kan maken.
specs:
Independance: 4 (met tekentje erachter)
Frequency Range: 25-2500 Hz
Free Air Resonance: 30 Hz
Crossover Frequency(12 dB/oct.): 1500 Hz
Music Power (PMPO): 600 W
Power rating: 400 W
Sensitivity SPL (1W/1m): 93 dB
Voice Coil: 2,5 Inch
Voice Coil former: Kapton VC
DC Resistance of Voice Coil: 6,3 (met tekentje erachter)
Magnet Diameter: 156x20 mm
Magnet Weight: 100 oz.
Magnet type: Vented Mag
Buffle Cutout: 278 mm
Net Volume for Bass Reflex: 60 ltr.
Total Weight: 4850 Gr
Input Connectors: Gold R/B
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
Groeten,
Kevin