[Javascript] Direct printen vanuit web app

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robain
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:04
Hallo!

Ik speel al een tijdje met het idee om een web applicatie te ontwikkelen als kassa systeem. Niet zozeer omdat het nodig is, maar eerder als een proof-of-concept om wat nieuwe web technieken samen uit te proberen.

Nu, een essentieel onderdeel van een kassa systeem is het kunnen afdrukken van kasticketjes... Dit zou namelijk clientside moeten kunnen gebeuren, zonder internet connectiviteit (in combinatie met bvb een local database, zoals gedefinieerd in de HTML 5 standaard).

Belangrijk : ik zou willen hebben dat met een druk op 1 knop in de web app, het printen start. Dus, zonder dat er een print dialoog opengaat!

Ik dacht eraan om het volgende te doen :
- pdf genereren clientside (kan m.b.v. JS lib)
- deze pdf vervolgens naar een print server sturen
- print server stuurt pdf door naar de printer

Gaat dit werken? Kent er iemand een (goedkope!!) printserver die dit kan?
Of heeft er iemand een beter idee?

Een browser plugin zou mss hulp kunnen bieden, echter wil ik dit vermijden. Ik ben op zoek naar een oplossing die in elke moderne browser werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:12
Dan kan ik je zeggen, die is er niet zonder dat er een print dialoog open gaat. (en gelukkig ook maar).

Je zou dan maar net zo'n grapjas hebben die voor de lol even 900 pagina's uit mijn printer weet te draaien omdat ik per ongeluk naar een verkeerde URL ga. Je blijft bevestiging nodig hebben van de gebruiker anders gaat het gehele idee niet meer door. (Zelfs met een PDF heb je het nog nodig als ik het hier in Acrobat bekijk). Hier zijn ook al eerder topics over geweest, ik raad je aan om die ook even door te nemen.

Automatisch printen naar een niet standaard printer (dit is er 1 van)

In PHP zit ook deze optie PHP Printer maar dan moet je een printer bij de server hebben staan. Of terwijl indien je een kassa systeem wilt gaan gebruiken kan je op elke client een standaard PHP installatie draaien omdat het bij een kassa normaal is dat het on-the-fly er uit komt zonder dat de kassière hoeft te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Binnen het bedrijf waar ik werk heb ik het zo gemaakt dat elke printer (die op de bureau's van de werknemers staan) is geïnstalleerd als netwerkprinter op de server. Vervolgens wordt er vanuit de webapplicatie een printopdracht gestart, de server genereert een PDF en stuurt die naar de juiste printer.

Dat is de enige manier waarop het automatisch kan. Als je client-side wilt printen heb je altijd bevestiging nodig van de gebruiker.