Ik vind dat het kopieren van bestanden in mijn file sever langzaam gaat. Het zijn gloednieuwe Hitachi Deskstar 2TB schijven en als ik 5 GB vd ene drive op de andere zet duurt dat ruim een kwartier. Kan me niet voorstellen dat dat normaal is. Beide schijven zitten op dezelfde SATA-300 kaart (RocketRaid 2320: http://www.cwol.com/seria...raid-2320-pci-express.htm). Deze staat gewoon als "IDE", dus geen RAID.
Wat zou de traagheid kunnen veroorzaken?
Als ik simpel reken en er vanuit ga dat de schijven ongeveer 75mb/sec kunnen schrijven, dan komt 1 GB overzetten op 13 sec, dus 5 GB zou een minuut horen te duren.
Of vergeet ik wat of reken ik verkeerd?
Systeem: AMD Phenom X3 2.4ghz met 14 SATA HD's, 1 IDE HD en een DVD brander. 4 SATA schijven zitten op het MoBo, 2 op een Promise TX2-300 kaart en 8 op de RocketRaid.
Kast wordt gekoeld door 4x 12cm fans en de RocketRaid nog door een 40mm fan.
Windows XP 64.
Wat zou de traagheid kunnen veroorzaken?
Als ik simpel reken en er vanuit ga dat de schijven ongeveer 75mb/sec kunnen schrijven, dan komt 1 GB overzetten op 13 sec, dus 5 GB zou een minuut horen te duren.
Of vergeet ik wat of reken ik verkeerd?
Systeem: AMD Phenom X3 2.4ghz met 14 SATA HD's, 1 IDE HD en een DVD brander. 4 SATA schijven zitten op het MoBo, 2 op een Promise TX2-300 kaart en 8 op de RocketRaid.
Kast wordt gekoeld door 4x 12cm fans en de RocketRaid nog door een 40mm fan.
Windows XP 64.