Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multitouch emuleren met 2 muizen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 15:53

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Is het mogelijk doormiddel van 2 muizen aansluiten op bijv Win7 om multitouch effecten te kunnen nabootsen? dus bijv dat je op een foto rechtsbovenin klikt met muis 1 en met muis 2 linksonderin en je de foto zo groter en kleiner kan maken door ze naar elkaar toe of van elkaar af te bewegen?
Als iemand hier een programma voor heeft of iets weet wat kan helpen dan graag.
Heb wat rond gegoogled maar vond niet veel.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Simpel antwoord: Nee, dat is niet mogelijk.

Complex antwoord: Nee, dat is niet mogelijk omdat je dan zelf een twee tal nieuwe drivers zult moeten schrijven. Eentje om een die beide muizen zich niet als normale muis te laten gedragen en eentje om een composite-apparaat na te bootsen waar die twee muizen onder kunnen hangen. Bi mij weten heeft niemand dit tot op heden gedaan, al was het maar omdat ik me niet voor kan stellen dat dit praktisch is.

Vervolgens zul je op zoek moeten naar software die op basis van multi-touch foto's kan bewerken. Ik stel voor dat je daar ook daadwerkelijk naar op zoek gaat, in plaats van alleen hier te melden dat je er op gegoogeld hebt zonder ook te melden waarop en waarom de gevonden resultaten niet aansloten bij je verwachtingen. Maar gezien dat laatste een software vraag is, lijkt me dat meer wat voor een ander subforum. Bij voorkeur die voor fotografie.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
kalizec schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:27:
Simpel antwoord: Nee, dat is niet mogelijk.

Complex antwoord: Nee, dat is niet mogelijk omdat je dan zelf een twee tal nieuwe drivers zult moeten schrijven. Eentje om een die beide muizen zich niet als normale muis te laten gedragen en eentje om een composite-apparaat na te bootsen waar die twee muizen onder kunnen hangen. Bi mij weten heeft niemand dit tot op heden gedaan, al was het maar omdat ik me niet voor kan stellen dat dit praktisch is.

Vervolgens zul je op zoek moeten naar software die op basis van multi-touch foto's kan bewerken. Ik stel voor dat je daar ook daadwerkelijk naar op zoek gaat, in plaats van alleen hier te melden dat je er op gegoogeld hebt zonder ook te melden waarop en waarom de gevonden resultaten niet aansloten bij je verwachtingen. Maar gezien dat laatste een software vraag is, lijkt me dat meer wat voor een ander subforum. Bij voorkeur die voor fotografie.
Ik heb zelf ook wat rondgezocht ben nog een topic tegegekomen hier op tweakers van iemand die 2 muizen tegelijk wou gebruiken. Hier had hij een programma voor waardoor hij twee muizen had en op zijn windows dus ook daadwerkelijk 2 pointers. aleen het nadeel was dat hij ze wel beide kon bewegen maar met maar een pointer tegelijk iets kon aanklikken.
Het was zijn bedoeling dan ook dat hij bij dualscreening niet zon lange afstand hoefde af te leggen. (pure luiheid dus) De site van dit programma is er niet meer en heb dus de naam van dit programma niet meer kunnen vinden. Maar ik ben zoiezo zelf constant opzoek naar mogelijkheden en dacht van kan het net zo goed ook eens op tweakers gooien en kijken naar de meening van anderen ;)
En dit hoort volgens mij niet onder fotografie dat met de foto was enkel als klein voorbeeldje bedoeld.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-11 08:42

jmk

Ik mweet nog dat ik Settlers 1 heb gespeeld met een split screen en 2 muizen. Kon je met elkaar/tegen elkaar spelen. Ik denk dat Bluebyte toen inderdaad 2 drivers heeft gebruikt/gemaakt.

Misschien is het veel makkelijker een multitouch tablet te gebruiken dan 2 muizen tegelijkertijd, en is het daarom nooit mogelijk gemaakt...

Yippie kayak, other buckets!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Ik vroeg me enkel af of het mogelijk was. heb hier een tabled en meerdere muizen liggen en altijd leuk om wat te expirimenteren.
Heb bijvoorbeeld al doormiddel van een cam+doos+papier een multitouch tablet kunnen maken met behulp van I-net tutorials. ben zoiezo vanplan een multitouch-screen aan te schaffen.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

kortlang antwoord: er zijn wel laptop touchpads die multitouch ondersteunen met de standaard (of soms community/user gemodde) drivers, zoek daar eens iets over? :)

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
'Bedankt voor de tip ;). zal dalijk thuis eens wat meer zoeken erover :)
Pagina: 1